Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیویاری از آمارسازی‌‌های دروغ انتقاد کرد و گفت: وضعیت اقتصادی جامعه مطلوب نیست و در این اوضاع مردم از بی‌‌عدالتی و رانت‌‌خواری مسئولان گله دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یعقوب شیویاری در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج به تجمعات اخیر مردم در برخی نقاط کشور اشاره کرد و ابراز داشت: مصادف با سالروز گرامیداشت نهم دی که با عظمت نیز برگزار شد، شاهد بروز برخی وقایع بودیم که تاسف همگان را برانگیخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مردم باید اعتراضات‌‌شان را از طرق قانونی دنبال کنند تا فضا برای سودجویان معاند فراهم نشود، تاکید کرد: مردم حق دارند از وضعیت اقتصادی، تبعیض‌‌ها و رانت‌‌خواری‌‌هایی که صورت می‌‌گیرد گله‌‌مند باشند اما در این میان دشمنان نظام مطالبات اقتصادی را با تحریک جوانان و اغفال‌‌شان به سمت سیاست سوق می‌‌دهند.

نماینده مردم میانه با تاکید بر لزوم حفظ انسجام ملی و تبعیت از ولایت فقیه جهت خنثی شدن توطئه‌‌های دشمنان، اذعان داشت: منِ نماینده نیز از خیلی مسایل گله‌‌مندم و مشکلات مردم را می‌‌بینم اما نباید مسایل اقتصادی را با سایر مباحث قاطی کرد، 40 سال است که روی پای خود ایستاده‌ایم و در کنار نکات ضعف، دستاوردهای زیادی داشته‌‌ایم که دشمن چشم دیدن آن‌‌ها را ندارد.

وی متذکر شد: در حال حاضر بیکاری افزایش یافته و درآمد اقشار مختلف مردم کمتر شده است، من‌‌باب مثل باید درآمد سازمان تامین اجتماعی زیاد باشد تا بتواند حق بیمه پرداخت نماید اما کارخانه‌‌ای که 250 نفر نیرو داشت اکنون با نصف ظرفیت کار می‌‌کند و بیمه مجبور است به آن 50 درصد باقیمانده بیمه بیکاری پرداخت نماید.

سخنگوی مجمع نمایندگان آذربایجان‌‌شرقی با اعلام اینکه تیم اقتصادی دولت باید قوی‌‌تر از این‌‌ها باشد، توضیح داد: مسئولان باید شفاف‌‌سازی کنند، مردم ایران اگر بدانند ریشه مشکلات از کجاست خودشان به حل آن معضل کمک می‌‌نمایند، با دروغ و آمارسازی نمی‌‌شود ملت را آرام کرد، اینکه در راهپیمایی‌‌ها مردم را به خیابان بکشانیم اما گامی برای حل مشکلات‌‌شان برنداریم صحیح نیست.

وی در پایان تصریح کرد: با گرانی چند قلم کالا مردم به خیابان نمی‌‌‌‌آیند، این مسایل قابل مدیریت است، مشکل اینجاست که هزینه‌‌ها با درآمدها همخوانی ندارد و اگر کسی ماهیانه حقوق مطلوبی داشته باشد به گرانی اعتراض نمی‌‌کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی آنچنان که ادعا می‌کرد توانست عمل کند؟ و حالا که مشکلات اقتصادی در کشور به عنوان یک امر واقع وجود دارد باید بررسی کرد که وظیفه مجلس بعد برای رفع مشکلات موجود چیست؟

مهرداد لاهوتی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «مجلس یک وظیفه قانون‌گذاری دارد و یک وظیفه نظارتی. مجلس یازدهم اولویت‌های اقتصادی و مشخصا رفع مشکلات اقتصادی را در قانون‌گذاری‌اش قرار نداد و طرح‌ها و لوایحی را بررسی کرد که خیلی از آنها ضرورتی نداشت. در واقع مجلس یازدهم در اولویت‌بندی مسائل مهم کشور ضعیف عمل کرد و حالا مجلس دوازدهم باید در حوزه اولویت‌بندی مسائل به بهترین شکل عمل کند. در حوزه نظارتی هم مجلس کنونی نتوانست از اختیارات خود به بهترین شکل استفاده کند».

او ادامه داد: «تمرکز مجلس آینده باید بر موضوع اقتصاد و اصلاح‌ ساختارهای اقتصادی باشد. اکنون مشکلاتی در کشور وجود دارد که اگر به آنها توجه نشود، از حالت چالش به ابرچالش تبدیل می‌شوند مثلا موضوع ناترازی‌هایی که در بانک‌ها داریم یکی از آنهاست و اگر به این موضوع توجه نکنیم تبدیل به بحران می‌شود».

این منتخب مجلس دوازهم همچنین بیان کرد: «واقعیت این است که باید ناترازی‌های بانک‌ها حل شود. ما در حوزه انرژی هم ناترازی‌های زیادی داریم. افزایش قیمت بنزین راهکار رفع ناترازی نیست بلکه باید خودروهای فرسوده را با خودروهای جدید جایگزین کنیم، باید سوخت مدیریت شود و... در صندوق‌های بازنشستگی هم ناترازی هست. در مجموع من تصور می‌کنم مهم‌ترین اولویت مجلس آینده باید رفع ناترازی‌ها باشد».

لاهوتی در پایان گفت: «نکته آخر هم این است که مجلس آینده باید فکری به حال موضوع فرونشست هم بکند زیرا ما دومین کشوری هستیم که دچار بحران فرونشست هستیم به این دلیل بخش زیادی از منابع زیرزمینی آب را استفاده کرده‌ایم».

دیگر خبرها

  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • پایان فراق پس از ۳۸ سال/ شهید رنجنوش در همدان آرام رفت