Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  24 مردادماه سال گذشته کارخانه 3300 تنی سیمان مارگون بویراحمد با سرمایه گذاری خارجی با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره برداری از یک کارخانه با این عظمت در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط یک سرمایه گذار خارجی ستودنی بوده ولی استخدام‌های انجام شده در این طرح صنعتی ابهامات زیادی را در ذهن مردم و افراد جویای کار ایجاده کرده که باید توسط مسئولان و متولیان امر شفاف سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد جویای کار می‌خواهند بدانند فرایند بکارگیری پرسنل مورد نیاز چگونه بوده و آیا مرجع معرفی نیروی انسانی به این کارخانه با توجه به قوانین و مقررات موجود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و یا از سایر کانال‌های عرفی و غیر رسمی انجام شده است.

انتظار می‌رود یک کمیته حقیقت یاب با هدف بررسی مسئله تشکیل شود تا در این زمینه که این نیروها با معرفی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بکار گرفته شده و یا از طریق آگهی رسمی و کسب نمره قبولی و یا از طرف نمایندگان مجلس معرفی شده‌اند، شفاف سازی شود.

در صورتی افراد استخدام شده در کارخانه سیمان مارگون از طریق اگهی رسمی و پذیرش افراد توانمند باشد ستودنی و در صورت معرفی از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز قانون رعایت شده ولی در صورت معرفی و فشار از سوی نمایندگان مجلس یک کار ضد عدالت بوده زیرا نماینده سوگند یاد کرده که به قانون اساسی وفادار باشد.

در زمینه افراد مشغول بکار در کارخانه سیمان مارگون ابهامات زیادی وجود دارد که چه کسی این افراد را معرفی کرده و در این زمینه مسئولان و متولیان امر باید پاسخگو باشند زیرا 28 هزار بیکار در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و در صورت معرفی آنان از سوی افراد خاص به طور حتم این اقدام ضد عدالت است زیرا باید در این زمینه شفاف سازی شود که آیا افرادی که نتوانست مشغول بکار شوند ذی حق نبودند؟

ضروری است مسئولان و متولیان امر از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئله را بررسی و به طور شفاف با ذکر جزئیات به اطلاع افکار عمومی برسانند زیرا مردم به استخدام‌های 5 سال گذشته در بدنه برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت توزیع نیروی برق، دانشگاه یاسوج، شهرداری یاسوج و ...اعتراض داشته و از ادامه این روند نگران هستند.

انتهای پیام/ش

وجود ابهام در استخدام‌های کارخانه سیمان مارگون بویراحمد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۰۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام محمدتقی نقد علی درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله نخست را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم فرایند قضایی را تعریف کردیم.

وی اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم  جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟