Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال حوزه مسکن با اشاره به طرح فروش متری مسکن در بورس گفت:با افزایش نرخ بنزین قیمت‌تمام شده ساختمان افزایش می‌یابد که این مسئله بدون شک در فروش ساختمان تاثیرگذار است که در مقابل توان مالی مردم با این شرایط همخوانی ندارد. ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ اقتصادی اقتصاد کلان و بودجه راه و مسکن نظرات

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا کامرانی با اشاره به طرح فروش متری مسکن در بورس کالا یادآور شد: پیش از این شاهد فروش متری مسکن در وزارت وقت مسکن بودیم که تجربه چندان موفقی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که معتقدم این طرح در تامین مالی پروژه‌های ساخت و ساز کشور موثر خواهد بود،‌افزود: با توجه به رکود حاکم بر بخش مسکن، اگر کف سود که یعنی معادل سود سپرده بانکی (15 درصد) در نظر گرفته نشود قطعا خرید متری مسکن با استقبال خوبی مواجه نخواهد شد.

وی درباره پیش‌بینی بازار مسکن نیز گفت: معتقدم باید اتفاقات دیگری در اقتصاد کلان روی دهد تا به دنبال آن بخش ساختمان و مسکن کشور دچار تحول شود.

کامرانی گریزی هم احتمال افزایش نرخ سوخت و تاثیر آن بر بخش ساختمان زد و افزود: با افزایش نرخ بنزین  قیمت‌تمام شده ساختمان افزایش می‌یابد که این مسئله بدون شک در فروش ساختمان تاثیرگذار است که در مقابل توان مالی مردم با این شرایط همخوانی ندارد.

به گزارش تسنیم، حدود 10 سال پیش طرح فروش متری مسکن مطرح شد. بر این اساس با محوریت شهرداری تهران طی دو مرحله در سال 87 این طرح را اجرایی کرد. طرحی که مطابق آن متقاضیان باید حداقل 5 متر واحد مسکونی را با قیمت حدود 900 هزار تومان خریداری می‌کردند.

مرحله دوم این طرح زمستان همان سال اجرا شد و 5500 واحد مسکونی در چند منطقه پایتخت با تخفیف ویژه به فروش رفت. بنابر اطلاعات منتشر شده درباره این طرح، واحدهای عرضه شده 75 متری بود. در آن زمان به دلیل رکود ناشی از افزایش سرسام‌آور قیمت‌ مسکن در اواخر سال 86، تقاضای آنچنانی برای سرمایه‌گذاری در این بازار وجود نداشت، مسئله‌ای که مسئولان وقت را به فکر فروش متری مسکن انداخت.

حال با توجه به رکود 5 ساله حاکم بر بازار مسکن که نشات گرفته از افزایش قیمت اواخر سال 91 است، باید دید فروش متری مسکن از طریق بورس می‌تواند رونق را به این بخش مهم اقتصادی برمی‌گرداند یا خبر.

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,77,81,84/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدوفروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن با نرخ‌های نجومی

درحالی خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن غیرقانونی است که در شهرهای پردیس و پرند این کار با قیمت‌های نسبتا بالا در حال انجام است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  ناترازی شدید تولید و عرضه مسکن طی سال‌های گذشته باعث شده تا روند افزایش قیمت مسکن به واسطه تقاضای بالا همچنان ادامه داشته باشد. بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22 گانه تهران به 81 میلیون و 440 هزار تومان افزایش یافته است.

روند صعودی قیمت مسکن باعث شده تا تقاضا برای مسکن به سمت شهرهای اطراف تهران به ویژه دو شهر جدید پرند و پردیس هدایت شود. در این شهرها واحدهای مسکن مهر (حدود 200 هزار واحد) ساخته و بخش اعظم آن به مالکان تحویل شده است. واحدهای مسکن مهر بسته به متراژ آنها در این دو شهر بین 1.3 میلیارد تا حدود 3 میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود.

در رابطه با واحدهای نهضت ملی مسکن 2043 واحد در شهر پردیس و حدود 33500 واحد در شهر جدید پرند با پیشرفت متوسط 25 درصدی در حال ساخت است. در این شرایط و با توجه به آنچه در ابتدای گزارش به آن اشاره شد، خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن در این شهرها توسط برخی بنگاه‌های املاک در حال انجام است.

معامله امتیاز این واحدها در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان وزارت راه و شهرسازی همواره بر غیرقانونی بودن این کار تاکید کرده و هشدارهایی در  این رابطه داده‌اند.

خرید و فروش امتیاز واحدها ممنوع است

در زمان حاضر امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن شهر پرند با قیمت‌های 300 تا 500 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. واحدهای که بخشی از‌ آنها به اصطلاح هنوز روی خاک است.

در شهر جدید پردیس به دلیل پیشرفت بالای 50 درصد قیمت‌ها به‌شکل معناداری بیشتر از واحدهای شهر پرند است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد خرید و فروش غیرقانونی نهضت ملی مسکن پردیس با قیمت حدود 2 میلیارد تومانی انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، معاملات غیرقانونی امتیاز و واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای اطراف تهران در حالی است که اخیرا مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داده است.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی با یادآوری این‌که حدود 12 هزار میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های مسکن اعم از نهضت ملی مسکن، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر و تکمیل زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی هزینه شد، اظهار کرد: امسال در تلاشیم با جلب مشارکت مردمی از طریق جذب منابع خرد، پروژه‌های نهضت ملی مسکن را پیش ببریم.

وی بیان کرد: طی ماه‌های آینده سامانه تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم راه‌اندازی و رونمایی خواهد شد. در این سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن برای جذب منابع عمومی مردم انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، با توجه به اظهارات مدیرعامل صندوق ملی مسکن قانونی شدن خرید و فروش واحدهای نهضت ملی مسکن در آینده‌ای نزدیک محتمل است که در این صورت می‌توان پیش‌بینی کرد نرخ‌های اشاره شده با افزایش مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • خریدوفروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن با نرخ‌های نجومی
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • خشم بی‌سابقه پوچتینو: بی‌احترامی بازیکنان چلسی دیگر تکرار نمی‌شود
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • اتلاف سالانه هزار همت ازمنابع مالی درحوزه مسکن به‌دلیل تعلل دولت
  • قیمت جدید مدل‌های مختلف پیکان اعلام شد/ جدول قیمت
  • تکرار تجربه ناکام احمدی‌نژاد