Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: امروز بیش از 80 درصد امور کشور در اختیار شرکت های دولتی و خصولتی قرار دارد و بخش خصوصی واقعی باید در شرایط نابرابر رقابت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سیدرضا شهرستانی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری تصریح کرد: لازمه حضور مستمر در بازارهای جهانی فولاد، کیفی سازی تولید و همسویی با عوامل استاندارد است اما رقابت با شرکت های دولتی که از ابزارهای مختلف برخوردار است، مانع از مصاف برابر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس آمارهای موجود، در هشت ماهه امسال (منتهی به آبان ماه) بیش از چهار میلیون تن فولاد میانی (خام) صادر شد و انتظار می رود تا پایان 1396 مجموع صادرات این بخش به 6 میلیون تن برسد.
شهرستانی یادآوری کرد: افق چشم انداز 1404 دستیابی به هدف ظرفیت 55 میلیون تن فولاد خام را پیش بینی کرده است که 36 تا 45 درصد آن باید راهی بازارهای صادراتی شود.
وی اضافه کرد: موضوع بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی نقش موثری در دستیابی به اهداف صنعت فولاد دارد و براین اساس فناوری های نوین در چارچوب برنامه ها باید به کار گرفته شود.
به گفته وی، بی نظمی بخش صنعت در دولت های نهم و دهم و صدور مجوزهای بی ضابطه موجب هرج و مرج امور شد، درحالی که نباید توسعه صنعتی را با بحث های سیاسی مخلوط کنیم.
شهرستانی گفت: میلیاردها دلار در این دوره برای صنعت فولاد سرمایه گذاری صورت گرفت اما در واقع با اعمال فشارهای سیاسی، مجوزها صادر شد.
این فعال صنفی توصیه کرد: امروز چنانچه به توسعه صنعت فولاد می اندیشیم باید با نگاه بلندمدت برنامه ریزی کنیم و ستاد فولاد که حاصل آغاز فعالیت دولت دوازدهم است، اکنون می تواند ابعاد مختلف برنامه ها را مشخص سازد.
در هشت ماهه امسال 14 میلیون تن فولاد میانی (خام) تولید شد و انتظار می رود این میزان تا پایان امسال به 21 میلیون تن برسد.
پارسال کل تولید فولاد کشور به 18 میلیون و 466 هزار تن رسید که نسبت به عملکرد سال 1394 افزایش 11 درصدی داشت.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام* 1559* 1961
خبرنگار: حسین عضدی فسا * انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز پایانی هفته بیست و پنجم لیگ برتر با برگزاری ۵ دیدار در حال پیگیری است.

هوادار2 - صنعت نفت آبادان یک

داور: امیرسامان سلطانی

اخراج:

گل: طالب ریکانی (20)پنالتی برای نفت آبادان/ داریوش شجاعیان(25) کریم اسلامی(28) برای هوادار

-------------

مس رفسنجان صفر  - گل گهر سیرجان یک

داور: سیدرضا مهدوی

اخراج:

گل: سعید سحرخیزان(28)

-------------

ذوب‌آهن اصفهان صفر  - نساجی مازندران یک

داور: مرتضی منصوریان

اخراج:

گل: منصور باقری(4)

-------------

آلومینیوم اراک صفر - فولاد خوزستان صفر

داور: یاسر همرنگ

اخراج:

گل:

-------------

استقلال خوزستان صفر  - ملوان بندرانزلی صفر

داور: کوپال ناظمی

اخراج:

گل:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است