Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: در پي پايداري هوا و انباشت آلاينده هاي جوي در آسمان تهران، طرح زوج و فرد از در منزل براي كنترل آلودگي هوا تجويز شده اما روند افزايش آلودگي هوا همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شركت كنترل كيفيت هواي تهران «ليلا نظري» سخنگوي شركت كنترل كيفيت هواي تهران در اين باره گفت: طرح زوج و فرد از در منزل اگرچه تصميمي مقطعي براي كاهش تردد وسايل نقليه شخصي است اما همچنان آلاينده‌ ها در آسمان تهران پراكنده مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنين شرايطي از ساعات بامدادي روز يكشنبه 10 دي با آغاز طرح زوج و فرد از در منزل، شاخص آلودگي هوا روي عدد 144 بود اما اين عدد در ساعت 11 به 150 و آستانه شرايط ناسالم براي همه رسيد. بدين ترتيب مشخص مي شود كه شاخص رو به افزايش دارد و بدين ترتيب هوا در روز دوشنبه 11 دي،‌ آلوده تر خواهد بود.

وي افزود: با رسيدن شاخص هوا به شرايط ناسالم براي همه، توصيه مي شود همه شهروندان تهراني از ترددهاي غير ضروري در هواي آزاد خوددداري كنند و خود را در معرض انباشت گازها و ذرات آلاينده هوا كه براي سلامت خطرناك است قرار ندهند.

به گفته  نظري از ابتداي سال جاري تاكنون هوا 12 روز پاك، 204 روز سالم، 65 روز ناسالم براي گروه هاي حساس و 4 روز ناسالم براي همه بوده و 11 دي ماه، تعداد روزهاي ناسالم براي همه به عدد 5 مي رسد.

همچنين «حسين شهبازي» مدير واحد پيش بيني شركت كنترل كيفيت هواي تهران تصريح كرد: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از تداوم شرایط جوی نسبتا پایدار در روز یکشنبه بوده و در برخی ساعات وزش باد موثر با بزرگی بین 3 تا 4 متربرثانیه انتظار می رود. این شرایط در روز دوشنبه همچنان ادامه خواهد داشت و به تدریج از بعدازظهر بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد، به گونه ای که برای برخی ساعات وزش باد موثر پیش بینی می شود. با تداوم این شرایط در روز سه شنبه، طی برخی ساعات وزش باد شدید با بزرگی بین 8 تا 10 متربرثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می رود. همچنین دما طی دو روز آینده کاهش نسبی خواهد یافت. بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای پایتخت در روز یکشنبه در محدوده بین شرایط ناسالم برای گروه های حساس و ناسالم برای همه اقشار جامعه است و انتظار می رود تا روز دوشنبه شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه قرار گیرد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر دولت کنونی که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق