Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان حداقل به ۴۰ دستگاه لرزه‌نگاری برای ثبت دقیق زلزله نیاز دارد گفت: سازمان راه و شهرسازی موظف است که نتایج مرکز زمین‌شناسی را در ساخت و سازها مورد توجه قرار دهد. ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی رشیدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: فرهنگ بازسازی خانه‌ها در استان کرمان باید جدی گرفته شود و هیچ راهی به‌جز مقاوم‌سازی در گریز از زلزله وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در برابر زلزله هیچ جای امنی وجود ندارد و امن‌ترین مکان در برابر زلزله وجود یک خانه مقاوم است گفت: در هجدک و کوهبنان هم دلیل اصلی عدم کشته، بازسازی خانه‌ها در گذشته بود و اگر چند سال زلزله نداشتیم نباید بازسازی و مقاوم‌سازی فراموش شود.

رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان کرمان با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه هم بازسازی‌هایی که از قبل انجام شده بود باعث شد که تلفات کمتر باشد و ما در سال‌های گذشته بر اثر زلزله هزاران کشته داده‌ایم افزود: ما هیچ چیز پنهانی در حوزه زمین‌شناسی با مردم نداریم و تمام داده‌های ما در دسترس است و اطلاعات حتی در قالب یک کانال تلگرامی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقشه زمین‌شناسی بم 17 سال قبل از زلزله چاپ شده بود و گسل بم هم دیده شده و به‌عنوان یک گسل فعال معرفی شده بود خاطر‌نشان کرد: سال 82 همزمان با زلزله بم با یک اطلاع‌رسانی در یکی از شهرهای کوچک استان کرمان نهضت بازسازی ایجاد شد و مردم نسبت به مقاوم‌سازی خانه‌های خود اقدام کردند و در حال حاضر در تمام این شهر، خانه‌ها به‌صورت شنارژی ساخته می‌شوند.

رشیدی با بیان اینکه پیش‌بینی زلزله اصلا علمی نیست و تاکنون هم زلزله قابل پیش‌بینی نبوده است گفت: 14 گسل در اطراف شهر کرمان وجود دارد اما فعال نیستند و هیچ کدام از پارمترهای فعال بودن را هم ندارند.

وی با اشاره به اینکه گسل‌های سطح کشور هیچ ارتباطی با هم ندارند افزود: تاثیر زلزله یک گسل در کرمان می‌تواند بر گسلی که در استان است باعث تحریک آن شود اما اینکه زلزله‌های کرمان و کرمانشاه را به هم ربط می‌دهند اشتباه است.

رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان کرمان بیان کرد: شبکه لرزه‌نگاری کشور در استان کرمان حدود سه سال است که مستقر شده و قبل از آن در کرمان این شبکه وجود نداشت و از طریق دستگاه‌های با برد بلند از یزد لرزه‌نگاری انجام می‌شد و امکان گرفتن زمین‌لرزه‌های کوچک نبود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان استانی زلزله‌خیز است و در طول سال شاهد وقوع زمین‌لرزه‌های زیادی در استان هستیم گفت: در حال حاضر حدود 8 دستگاه لرزه‌نگاری در کرمان وجود دارد و مرکز لررزه‌نگاری در استان کرمان حداقل به 40 دستگاه لرزه‌نگاری نیاز دارد.

انتهای پیام/

R7860/P1486/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه ۴.۷ ریشتی در فاریاب استان کرمان

ایسنا/کرمان ساعت ۷:۵۳ دقیقه صبح امروز ۱۳ اردیبهشت ماه زلزله ۴.۷ ریشتری شهر بلوک فاریاب استان کرمان را لرزاند.

به گزارش ایسنا، این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین و فاصله هفت کیلومتری بلوک، ۲۹ کیلومتری فاریاب و ۳۰ کیلومتری شهرستان کهنوج در جنوب استان کرمان رخ داده است.

گزارش تکمیلی ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • فاریاب کرمان لرزید
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتی در فاریاب استان کرمان
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر سیرچ کرمان را لرزاند