Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف به نقل از خبرگزاری ها، اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور در نشست خبری که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران در مورد وقایع روزهای اخیر بیان داشت: در حال بررسی جعبه سیاه ناآرامی‌های اخیر هستیم.

وی ادامه داد: آمار مشخصی از تعداد بازداشت شده‌ها وجود ندارد و طبیعی است که با افرادی که به اموال عمومی آسیب برسانند بازداشت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: دولت بنای تعطیلی شبکه‌های اجتماعی را ندارد، اما وقتی اختلالی در نظم عمومی ایجاد شود طبیعی است که به شکل مقطعی، دست به محدودیت بزنیم.

جبارزاده در مورد اتفاقات لرستان خاطر نشان کرد: در خصوص اتفاقات لرستان و و اخبار کشته‌شده‌ها، استانداری لرستان در حال بررسی است و اعلام می‌شود.

ادامه دارد...

 

تلگرام و اینستاگرام محدود شدند/ محدودیت موقتی است
یک منبع آگاه : با تصمیم سطوح عالی امنیتی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به طور موقت محدود می شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما این تصمیم در راستای حفظ آرامش و امنیت شهروندان اتخاذ شده است.

درهمین حال به گزارش فارس و ایسنا از دقایقی قبل برخی کاربران نسخه تلفن همراه تلگرام و اینستاگرام با مشکلاتی برای دسترسی به این دو نرم افزار مواجه شده اند.


این اختلال در برخی نقاط مشاهده می‌شود و از اختلال در نسخه دسکتاپ تلگرام هیچ گزارشی دریافت نشده است. گفتنی است که هنوز مدیرعامل تلگرام نسبت به این اختلال هیچ واکنشی نشان نداده است و به همین دلیل هم منشا این اختلال مشخص نیست.

 

جزئیات بازداشت روز گذشته معترضان در تهران

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران آخرین جزئیات خسارات وارده توسط معترضان به اموال عمومی و مردم و تعداد بازداشت‌شدگان در تهران را تشریح کرد.

 علی‌اصغر ناصربخت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره اقدامات برخی اغتشاشگران در روز شنبه در تهران اظهار کرد: روز گذشته تعداد اندکی از افراد نا‌آگاه و جاهل که شعارهای غیرمعیشتی نیز زمزمه می‌کردند در طول مسیر خیابان انقلاب تهران اقدام به حرکات ناشایست و تخریب اموال عمومی مردم کردند.

وی ادامه داد: بلافاصله نیروی انتظامی برای تامین آسایش شهروندان وارد صحنه شد و برخی از عوامل جاهل و نا‌آگاه در این جریان متفرق و تعدادی نیز بازداشت شدند.

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران تصریح کرد: تعداد اندکی از افرادی که دیروز در آسایش مردم اختلال ایجاد کرده بودند به‌سرعت بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.

ناصربخت تصریح کرد: آسیبهای وارده به اموال عمومی اندک بوده اما همین مقدار آسیب نیز از اموال مردم زحمتکش بوده است.

وی افزود: شکسته شدن شیشه‌های دو دستگاه اتوبوس، آتش زدن 38 سطل زباله، وارد آوردن خسارت به خودروهای شهروندان، سنگ‌پراکنی به مردم و عوامل نیروی انتظامی، زدن خسارت به خودروهای ناجا، آسیب زدن به ایستگاههای اتوبوس، آتش زدن و تخریب دو اصله درخت، شکسته شدن شیشه‌های دو بانک و ... برخی از خسارتهای محدود عوامل جاهل و ناآگاه بود.

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران با بیان اینکه این افراد از شهروندان زحمتکش و مردم جدا محسوب می‌شوند، گفت: این معدود افراد فاقد فرهنگ و نادان بدون توجه به مردم به سنگ‌پراکنی و توهین به اموال مردم مبادرت کردند که برخورد مناسبی با آنها صورت گرفت و تعداد معدودی نیز دستگیر شدند.

ناصربخت یادآور شد: خوشبختانه مصدوم و مجروحی در این حوادث دیروز تهران نداشتیم و امیدواریم مردم نسبت به این افراد بدون فرهنگ و آسیب‌رسان آگاه باشند.

وی اظهار کرد: تهران روز گذشته در آسایش و ایمنی کامل بود و رفتارهای از این دست که به آن اشاره شد، به‌سرعت کنترل شد که امیدواریم شاهد چنین وقایعی در پایتخت نباشیم.

 معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران تاکید کرد: صحبتهای افرادی که دیروز آسایش شهروندان را برهم زدند، به‌هیچ عنوان معیشتی نبود.

ناصربخت تصریح کرد: تمامی تدابیر لازم برای برخورد با چنین عواملی اندیشیده شده و در صورتی که افرادی بخواهند دوباره مخل آسایش و ایمنی شهروندان شوند با آنها برخورد خواهد شد

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تصویب قانونی در گرجستان که به موجب آن تمام سازمان‌های مدنی این کشور تحت عنوان «عنصر بیگانه» شناخته خواهند شد، ده‌ها هزار نفر را در اعتراض به خیابان‌های پایتخت این کشور کشاند.

در این قانون، دلیل این برچسب، «دریافت حمایت مالی از منابع فرامرزی» عنوان شده است. با توجه به مقاومت و سرسختی دولت، به نظر می‌رسد که گرجستان در آستانه یکی از بحران‌های وخیم سیاسی چند دهه اخیر خود قرار دارد.

به نوشته رویترز، این تصمیم که حزب حاکم گرجستان موسوم به «رویای گرجی» به‌رغم مخالفت رییس جمهور، اپوزیسیون، جامعه مدنی و عملاً تمام جامعه بین‌الملل اتخاذ کرده، قانونی جنجالی و به شکافی عمیق بین طرفین درگیر منجر شده است و هر کدام مصمم به اتمام کار هستند!

در روزهای اخیر خیابان‌های تفلیس شاهد تظاهرات گسترده و مستمر معترضان با شعار «بله به اروپا، نه به قانون روس» بوده‌اند. تا پیش از دیشب، معترضان تجمع بحرانی برگزار نکرده بودند اما شرایط تغییر کرد. اعتراضات عمدتاً تحت رهبری جوانان و تشکل‌های دانشجویی اداره می‌شود. اپوزیسیون نامحبوب گرجستان هم به نظر راضی به حمایت پشت پرده از معترضان است. تا اینجای کار، حوادث اندکی گزارش شده اما شمار معترضان رو به افزایش است.

پارلمان اروپا هفته گذشته خواستار اعمال تحریم علیه رهبران گرجستان از جمله «بیدزینا ایوانیشویلی» نخست وزیر اسبق و بنیانگذار حزب رویای گرجی شد.

کد خبر 6092023

دیگر خبرها

  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود