Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مستند کوتاه «راه بی عبور» به کارگردانی محمدرضا حافظی فیلمساز لرستانی، در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم montagene Autrans فرانسه جایزه بهترین تکنیک مستند سازی را در ارائه مفاهیم انسانی دریافت کرد.

مستند ۳۷ دقیقه‌ای راه بی عبور Lonely Road"، درباره معلم فداکاری به نام عزیز است که حضورش در یک منطقه صعب‌العبور استان لرستان باعث تغییرات بزرگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش‌های صادقانه و بی توقع این معلم برای فراهم آوردن امکانات تحصیلی برای بچه‌های برخی از عشایر غیور کشورمان در این مستند به تصویر کشیده شده است.

این فیلم قبل از این جایزه افرای طلایی جشنواره جاهورینای بوسنی، جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره دهم سینما حقیقت در بخش فیلم‌های نیمه بلند و جوایز اصلی جشنواره‌های رویش، حسنات، رضوی یزد و سما را دریافن کرده است.

دیگر عوامل این مستند کوتاه عبارتند از: کارگردانی و تصویربردار: محمدرضا حافظی، صدا: مجید بلوری، تدوین و صداگذاری: محسن کردستانی، مدیر تولید امین مظلوم ساکی.

محمدرضا حافظی متولد سال ۱۳۵۱ خرم‌آباد و فارغ‌التحصیل کارگردانی است.

سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم montagene Autrans از تاریخ ۶ تا ۱۰ دسامبر در فرانسه برگزار شد.

انتهای پیام/د

اثر فیلمساز لرستانی از جشنواره فیلم فرانسه جایزه گرفت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان عمیدیان، با همکاری انجمن سینمای جوان و حوزه هنری تولید شده است.

مستند ۴۵ دقیقه‌ای «چنشتی ها» به بررسی، شناخت و معرفی آیین‌های ناشناخته اهالی روستای چنشت در حاشیه کویر لوت واقع در خراسان جنوبی می‌پردازد.

روستای چنشت از توابع شهرستان سربیشه به علت وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی از روستا‌های هدف گردشگری خراسان جنوبی است که به سرزمین رنگ‌ها شناخته می‌شود.

نخستین دوره جشنواره ملی اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • مستند «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم «هنر و تجربه» شد
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم