Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداوسيما، روابط عمومي بانک مرکزي اعلام کرد: حسب مصوبه هيئت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغي به تمام نهادهاي مالي تحت نظارت آن سازمان، صدور واحدهاي سرمايه‌گذاري براي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري از طريق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي ممنوع شده است.

در اين اطلاعيه تصريح شده است: از اين پس بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي مجاز به تصدي سمت رکن مدير ثبت در صندوق‌ هاي سرمايه‌گذاري نيستند بنابراين بانک‌ها و مؤسسات اعتباري بايد در مورد صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري که قبلاً متکفل سمت رکن مدير ثبت در آن‌ها شده‌‌اند، اقدامات و تمهيدات مقتضي و فوري به منظور واگذاري سمت خود به ساير اشخاص معرفي شده از سوي صندوق‌هاي مذکور اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين هر گونه ارايه خدمات به صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري به شکل ارايه فرم‌هاي مربوط به متقاضيان و صدور واحدهاي سرمايه‌گذاري صندوق‌هاي مذکور و دريافت وجوه از اشخاص به نفع آن صندوق‌ها در شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباري اکيداً ممنوع است. از اين رو بانک ها لازم است ترتيبي اتخاذ کنند تا در اجراي صحيح و دقيق «دستورالعمل سرمايه‌گذاري در اوراق بهادار» مصوب جلسه مورخ 12‏/2‏/1396 شوراي پول و اعتبار ابلاغي طي بخشنامه شماره 61277‏/96 مورخ 1‏/3‏/1396، در واگذاري تمام سهام شرکت‌هاي تأمين سرمايه، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري و شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري که تحت تملک آن بانک‏/مؤسسه اعتباري غيربانکي و يا شرکت‌‌هاي تابعه است و به موجب دستورالعمل مذکور از جمله مصاديق سرمايه‌گذاري غيربانکي قلمداد شده‌اند، تسريع شود و گزارشي از اقدامات انجام شده در اين رابطه، به مديريت کل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباري اين بانک ارسال کنند.

اين اطلاعيه تاکيد کرده : لازم است بانک ها ضمن تمهيد مقدمات اجراي موارد مطروحه، مراتب را به قيد تسريع با لحاظ مفاد بخشنامه شماره 149153‏‏‏‏/96 مورخ 16‏‏‏‏/5‏‏‏‏/1396، به تمامي واحدهاي ذي ربط آن بانک‏/مؤسسه اعتباري غيربانکي ابلاغ کرده و بر حسن اجراي آن نظارت دقيق کنند.
­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با صندوق پوشش ریسک گفت: تمام کار‌های آن انجام شده و منتظر مجوز نهایی سازمان بورس هستیم تا به امید خدا مراسم رونمایی از صندوق پوشش ریسک را داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان برای رونمایی از این صندوق زمان دقیقی را اعلام کرد؟ گفت: تعیین کننده این موضوع سازمان بورس است.

گودرزی در رابطه با اهمیت صندوق پوشش ریسک هم اظهار کرد: مهم‌ترین فاکتور صندوق پوشش را باید این گونه مطرح کرد که کسانی که علاقمند هستند در بازار‌های نوین معامله کنند ولی دانش کافی ندارند و همچنین حاضر هستند سطح ریسک بالایی را تحمل کنند، می‌توانند با سرمایه گذاری در این نوع صندوق‌ها در بازار‌های مشتقه بدون این که بخواهند دانش خیلی تخصصی داشته باشند فعال شوند.

او افزود: صندوق‌های پوشش ریسک کمک می‌کنند به شکل غیر مستقیم مردم از بازار‌های مشتقه استفاده کنند و از دانش و تجربه متخصصان بازار سرمایه برای کسب بازده متناسب با ریسک خود بهره ببرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است