Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@18:27:26 GMT

در باره باج‌افزار جدید عنکبوت

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۶۲۶۱۲

در باره باج‌افزار جدید عنکبوت

این تهدید جدید به نام عنکبوت توسط یک سند آفیس توزیع می‌شود که ظاهراً کاربران را در بوسنی و هرزگوین، صربستان و کرواسی هدف قرار می‌دهد. هرزنامه‌ها نشان می‌دهند که فرستنده به دنبال جمع‌آوری برخی بدهی‌ها از طرف گیرنده است تا کاربر را فریب دهد که پرونده‌ی پیوست‌شده را باز کند.
پژوهشگران امنیتی گفته‌اند که هنگام تجزیه و تحلیل یک پویش بدافزاری جدید، یک خانواده باج‌افزاری جدید کشف کردند که از اسناد جعلی برای توزیع، استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا این تهدید جدید به نام عنکبوت توسط یک سند آفیس توزیع می‌شود که ظاهراً کاربران را در بوسنی و هرزگوین، صربستان و کرواسی هدف قرار می‌دهد. هرزنامه‌ها نشان می‌دهند که فرستنده به دنبال جمع‌آوری برخی بدهی‌ها از طرف گیرنده است تا کاربر را فریب دهد که پرونده پیوست‌ شده را باز کند.

آمیت مالک از شرکت Netskope می‌گوید کد ماکروی مبهم‌سازی‌شده که در سند آفیس جاسازی شده است، یک اسکریپت پاورشل رمزنگاری‌شده‌ی Base۶۴ را اجرا می‌کند تا بار داده مخرب را بارگیری کند.
اگر این بدافزار موفق به آلوده کردن یک سامانه شود، شروع به رمزنگاری پرونده‌های کاربر می‌کند و «.spider» را به پرونده‌های آلوده اضافه می‌کند.

یک رمزگشا برای نمایش رابط کاربری طراحی شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از یک کلید رمزگشایی، پرونده‌ها را رمزگشایی کنند. لورنس آبرامز از شرکت BleepingComputer تشریح می‌کند که هم‌زمان با رمزنگار و تا زمانی که فرآیند رمزنگاری کامل شود، این رمزگشا هم در پس‌زمینه اجرا می‌شود.

پس از اتمام فرآیند رمزنگاری، رمزگشا یک هشدار نمایش می‌دهد که نحوه‌ی رمزگشایی پرونده‌ها را به کاربران اطلاع می‌دهد. بخش کمکی نیز شامل پیوندها و ارجاع‌ها به منابع موردنیاز برای پرداخت است.
باج درخواستی برای پرداخت حدود ۱۲۰ دلار است.

شرکت Netskope می‌گوید: «از آن‌جا که باج‌افزار در حال تکامل است، مدیران باید در مورد تاثیر باج‌افزار و اطمینان از حفاظت داده‌های سازمان با پشتیبان‌گیری منظم از داده‌های حساس به کارکنان آموزش دهند. علاوه بر نمایش ماکروها به صورت پیش‌فرض، کاربران باید در مورد اسنادی که تنها حاوی یک پیام برای فعال‌سازی ماکروها برای مشاهده‌ی محتویات هستند، احتیاط کنند و همچنین ماکروهای بدون امضاء و ماکروهای منابع نامعتبر را اجرا نکنند.»

کاریار ارقام مرکز آموزش تخصصی فناوری اطلاعات

منبع : http://blog.cdigit.com/?p=4211
کانال تلگرام : https://t.me/cdigit
کاریار ارقام

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم

حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: بعد از مسابقات داخل سالن آسیا، مسائلی بود که باید حل می‌شدند. سعی کردیم بیشتر انرژی خود را برای آمادگی نفراتی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، بگذاریم. در این باره کمک‌های وزارت ورزش را نیز داشتیم.  

او  ادامه داد: هفته آینده جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک خواهیم داشت و موارد و خواسته‌ها را آنجا مطرح می‌کنیم تا آنها نیز به فدراسیون کمک کنند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه آیا فدراسیون با بدهی مواجه است یا نه، گفت: فدراسیونی که بدهکار نباشد، فدراسیون نیست. به هر حال یک رویداد بزرگ برگزار شد و همه برای آن زحمت کشیدند. اینگونه رویداد‌ها هزینه‌هایی را هم برای فدراسیون دارد، اما گفته‌ام که هر کمبود و مشکلی باشد، برعهده می‌گیرم.

مطیعی درباره رویکرد فدراسیون دوومیدانی به انتخابات گفت: کسانی که از من شناخت دارند و سابقه من را می‌دانند، به این موضوع آگاه هستند که هیچ رویکردی ندارم و از طرف معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و هیچ‌کس صحبتی در این باره نشده. در ابلاغ من هم موضوع بی‌طرفی آمده است. وزارت ورزش دخالت و نظر خاصی در انتخابات ندارد و مجمع به این جایگاه رسیده است که فرد اصلح را انتخاب کند و فدراسیون را با کمترین تنش و معضل تحویل رئیس جدید بدهد.

او ادامه داد: ما در سال المپیک هستیم و ابر و باد و مه و خورشید و فلک باید در کار باشند تا ورزشکاران ما به این رویداد برسند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره انتقادات حسین رسولی و چند ورزشکار دیگر از وضعیت حاکم بر دوومیدانی تصریح کرد: ما رشته‌ها و ماده‌های زیادی داریم. بر همین اساس فیروزی را به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی منصوب کردیم تا این مسائل و مشکلات را رصد کرده و حل کند و با من در تماس باشد تا مشکلات حل و فصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • واکنش کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاکرمی
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی؛ سند منتشرشده جعلی است
  • ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت
  • نماهنگ «اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است»
  • تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد
  • تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم