Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@04:21:00 GMT

805 میلیون دلار محصولات شیمیایی صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۶۲۶۷۲

805 میلیون دلار محصولات شیمیایی صادر شد

مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: ارزش صادرات اقلام عمده شیمیایی حدود 805 میلیون دلار بوده که بیشترین سهم این صادرات متعلق به شوینده ها با رقم 155 میلیون دلار ، رنگ با 58 و محصولات پلیمری با 506 میلیون دلار صادرات بود.

ایران آنلاین /مسعود کمالی اردکانی افزود: طی هشت ماه امسال صادرات محصولات عمده شیمیایی 14 درصد رشد داشت که عمده این صادرات در زمینه رزین، آرایشی و محصولات پلیمری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارزش صادرات اقلام عمده شیمیایی حدود 805 میلیون دلار بوده که بیشترین سهم این صادرات متعلق به شوینده ها با رقم 155 میلیون دلار ، رنگ با 58 و محصولات پلیمری با 506 میلیون دلار صادرات بود.
به گفته وی، همچنین در محصولات عمده اقلام پایه نفتی هم صادرات رشد داشت و صدور محصولات پایه نفتی با 19درصد رشد وزنی در هشت ماهه امسال به رقم 644 میلیون دلار رسید.
براساس گزارش سازمان توسعه و تجارت، کمالی اردکانی گفت: علاوه براین در محصولات اقلام پایه نفتی قیر دارای بیشترین ارزش صادرات با رقم 481 میلیون دلار بود که سه کشور هند، امارات و پاکستان بیش از نیمی از صادرات کشورمان را جذب کردند.
وی تراز تجاری هشت ماهه محصولات عمده پتروشیمی را چهار میلیارد و 559 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: ارزش صادرات محصولات عمده پتروشیمی پنج میلیارد و 162 میلیون دلار و ارزش واردات 603 میلیون دلار ثبت شد.
صادراتی ایران به کشورهای چین، هند، پاکستان، عراق، ترکیه و افغانستان در دوره این گزارش افزایش داشت.
 مجموع صادرات غیرنفتی ایران در 9 ماه امسال به 31 میلیارد و 640 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 2.39 درصد کاهش داشت .
همچنین در 9 ماه 96 میزان واردات کشورمان به میزان 37 میلیارد و570 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18.31 درصد افزایش نشان می‌دهد.
عمده‌ترین کالاهای اساسی وارداتی به قطعات منفصله خودرو و کالاهای سرمایه‌ای اختصاص داشت که نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش داشتند.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

کد خبر 6089969

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی