Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از سنا هاموني افزود: اين امر زمينه را براي بازگشايي هرچه سريع‌تر نماد فراهم مي‌سازد، بنابراين سهامداران بايد از ناشران شرکت‌ها رعايت قوانين افشا را مطالبه کنند.

به تازگي دستورالعمل‌هاي جديد پذيرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار، الزامات افشاي شرکت‌هاي ثبت شده نزد سازمان و نحوه انجام معاملات از سوي سازمان بورس ابلاغ و اين دستورالعمل‌ها در فرابورس ايران و بورس تهران اجرايي شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاموني به تشريح تغييرات اعمال شده در اين دستورالعمل‌ها پرداخت و افزود: مهمترين تغييرات ايجاد شده در اين دستورالعمل‌ها مربوط به ماده 39 و ماده 40 مکرر دستورالعمل پذيرش در فرابورس است.

به گفته وي بر اساس دستورالعمل جديد، نماد شرکت‌هاي پذيرش شده در بازارهاي اول و دوم فرابورس در سه حالت مشمول فرايند تعليق خواهند بود؛ يک آنکه ناشر الزامات دستورالعمل پذيرش را رعايت نکند، دوم مربوط به آن است ناشر در زمان مقرر، اطلاعات موضوع مواد 7 تا 12 مکرر دستورالعمل اجرايي افشاي اطلاعات شرکت‌هاي ثبت شده نزد سازمان را ارائه نکند و سوم اينکه عملکرد شرکت در دو سال مالي متوالي حسابرسي شده منجر به زيان شده باشد.

به گفته مديرعامل فرابورس ايران با حذف پيش‌بيني سود شرکت‌ها در گزارش‌هاي اعلامي، بازار خريد و فروش تحليل رونق خواهد گرفت که البته اين موضوع بايد توسط تحليلگران خبره و مشاوران سرمايه‌گذاري تحت نظارت، صاحب برند و داراي مجوز صورت گيرد تا شاهد عمق‌بخشي به تحليل‌هاي بازار و تقويت تحليل‌هاي ارائه شده باشيم.


گزارش تفسيري مديريت، جايگزين پيش‌بيني عملکرد سالانه شرکت‌ها

مديرعامل فرابورس همچنين با اعلام اينکه لزوم ارائه پيش‌بيني عملکرد سالانه از دستورالعمل افشا، حذف و به جاي آن گزارش تفسيري مديريت جايگزين شده است، گفت: گزارش تفسيري مديريت همراه با صورت‌هاي مالي در دوره‌هاي مالي 3، 6، 9 و 12ماهه ارائه خواهد شد که لازم است گزارش‌هاي تفسيري مديريت در دوره‌هاي 6 ماهه و سالانه به تائيد حسابرس برسد.

مدير عامل فرابورس با بيان اين موضوع که ضوابط تهيه گزارش تفسيري مديريت و راهنماي به کارگيري آن توسط سازمان بورس و از طريق سامانه کدال ابلاغ شده است تاکيد کرد: گزارش تفسيري مديريت گزارشي است که به باور مديريت به درک و فهم بهتر سهامداران از وضعيت مالي فعلي و آينده، تغييرات در وضعيت مالي و نتايج عمليات شرکت کمک خواهد کرد.


کاهش مدت زمان بازگشايي نمادها در فرابورس

هاموني در بخش ديگري از سخنان خود برخي تغييرات در دستورالعمل معاملات فرابورس و مزاياي آن را که به کوتاه‌تر شدن فرايند بازگشايي نماد منجر شده تشريح کرد و گفت: حجم مبنا در دستورالعمل جديد حذف شده که اين امر سرعت بازگشايي نمادها را شدت افزايش خواهد يافت؛ چرا که تا پيش از اين در صورتي‌که نمادي بدون محدوديت دامنه نوسان مورد بازگشايي قرار مي‌گرفت الزاما بايد حجم مبنا در خصوص اين نماد اعمال مي‌شد و اين مساله نيز نيازمند اين بود که از يک روز کاري قبل در سامانه معاملات حجم مبنا ثبت شود تا امکان بازگشايي نماد حداقل با يک روز تاخير فراهم شود.

به گفته وي اما در حال حاضر هر زمان که امکان بازگشايي نماد به دليل تکميل اطلاعات امکان‌پذير باشد، به دليل حذف حجم مبنا بازگشايي در همان زمان انجام خواهد شد.

مديرعامل فرابورس همچنين مزيت ديگر دستورالعمل جديد را حذف سقف دامنه نوسان 50 درصدي قيمت سهام در روز بازگشايي نماد دانست و گفت: براي شرکت‌هايي که نماد آن‌ها بدون دامنه محدوديت نوسان قيمت تا سقف 50 درصد بازگشايي مي‌شد، اين سقف برداشته شده است، ضمن آنکه اگر در دو مرتبه انجام حراج ناپيوسته نماد کشف قيمت نشد، ادامه انجام معاملات در دامنه عادي امکان‌پذير مي‌شود که اين موضوع نيز از توقف نماد جلوگيري مي‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، نماگر‌های تالار شیشه‌ای هفته‌ای که گذشت را با بازدهی منفی به پایان رساندند. ارزش معاملات خرد در هفته دوم اردیبهشت پس از ۱۰ روز از کانال ۳ هزار میلیارد تومان خداحافظی کرد و در سطح ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت