Web Analytics Made Easy - Statcounter

25 مبارزه در قفس بدون حتی یک شکست، رکورد خارق العاده ای محسوب می شود که معلوم نیست تا کجا قرار است ادامه پیدا کند و یا چه کسی بالاخره می تواند طعم شکست را به دارنده این رکورد بچشاند.

اختصاصی طرفداری- آنان که مسابقات ام ام ای در دنیا را دنبال می کنند، نام حبیب نورماگمدف برایشان غریبه نیست. مبارزی 29 ساله که هنوز احدی نتوانسته طعم شکست را به او بچشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورماگمدف که در حال حاضر یکی از مشهورترین فایترهای سازمان یو اف سی (معتبرترین سازمان برگزار کننده مسابقات ام ام ای در دنیا) به شمار می رود، در رویداد یو اف سی 219 مقابل ادسون باربوزا، فایتر سرشناس برزیلی قرار گرفت و توانست با رای متحد داوران به پیروزی برسد تا در دنیای ام ام ای به رکورد شگفت انگیز 25 مسابقه بدون شکست دست پیدا کند.

او متولد ایالت داغستان روسیه است، همانجایی که کشتی حرف اول و آخر را می زند. اما حبیب در زادگاه و کشورش به واسطه درخشش در ام ام ای اگر آوازه ای بیشتر از سایتیف و باتیروف (قهرمانان روسی کشتی جهان) نداشته باشد، کمتر از آن ها هم ندارد. بر خلاف چهره خشن اش در داخل قفس، در بیرون از آن اما آن قدر خوش رو و مودب است که بسیاری از نونهالان و نوجوانان ورزش های دیگر در این کشور او را الگوی خود معرفی می کنند. مسلمان است و سجده شکر پس از اغلب پیروزی هایش باور قلبی او را از این نظر نشان می دهد. حتی پس از پیروزی آخرش مقابل باربوزا در ایسنتاگرامش نوشت:

اگر خداوند با تو باشد، هیچکسی قادر نیست تو را شکست دهد، هیچکسی. این را باور داشته باش.

علاقمندان به ام ام ای خوب می دانند که فایترهایی که می خواهند در دنیای ام ام ای موفق باشند، علاوه بر تسلط به ورزش های مختلف رزمی، باید در کشتی نیز تبحر بالایی داشته باشند. حبیب که در جودو و سامبو ید طولایی دارد، ریزه کاری های کشتی را هم زیر نظر ساجید ساجیداف، ملی پوش اسبق تیم ملی کشتی آزاد روسیه فرا گرفت و برای پادشاهی در دنیای ام ام ای چیزی کم و کسر ندارد. در واقع یکی از نقاط قوت او در به کارگیری از فنون کشتی است و البته در حالت سر و پا هم سرعت مشت زنی هایش ویران کننده است و کافی است یکی از مشت هایش درست و حسابی به صورت حریف بنشیند تا او را از پا در آورد.

حبیب از سال 2008 وارد قفس شد و پس کسب 17 پیروزی در سازمان های مختلف، بالاخره دانا وایت، مدیر ارشد سازمان یو اف سی را وادار کرد تا با او برای مبارزه در این سازمان قرارداد امضا کند. حبیب تا کنون در یو اف سی 9 مبارزه برگزار کرده که در همه این مبارزات به پیروزی رسیده است و شاید اگر ملیت روسی نداشت و آمریکایی بود، مسئولان یو اف سی خیلی زودتر از این ها مبارزه بر سر کمربند قهرمانی سبک وزن را برای او ترتیب داده بودند. او اکنون در یو اف سی سایه تونی فرگوسن و کانر مک گرگور را بالای سر خود می بیند و با اینکه در مصاحبه هایش بارها اعلام کرده که آماده است برای کسب کمربند قهرمانی با مک گرگور مبارزه کند، اما این امر محقق نشده است. شاید پیروزی او در آخرین مبارزه اش مقابل ادسون باربوزای برزیلی مقدمه ای باشد برای به دست آوردن کمربند قهرمانی و دور از انتظار نیست اگر دانا وایت مبارزه بعدی او را با مک گرگور یا فرگوسن ترتیب دهد.

نورماگمدف پس از پیروزی اش مقابل باربوزا حرف های جالبی زده و کری خوانی هایش را برای این دو فایتر به اوج رسانده است:

آن ها وقتی من مصدوم هستم، دهانشان باز است  و حرف می زنند، ولی وقتی سالم هستم آن ها کجا هستند که نمی بینمشان؟ برایم فرقی نمی کند که مبارزه بعدی ام با فرگوسن باشد یا مک گرگور. شاید این دو بخواهند در مقابل من با کمک یکدیگر مبارزه کنند اما برای من اهمیتی ندارد و اگر یو اف سی اجازه بدهد حاضرم در یک شب با هر دوی آن ها مبارزه کنم. این حرفم به هیچ وجه شوخی نیست و آماده ام تا با مک گرگور و فرگوسن در یک شب مبارزه کنم. شاید من در نگاه شما فردی آرام و متواضع به نظر برسم، اما الان می خواهم حرف هایم را بزنم، زیرا زمانیکه من مصدوم هستم، آن ها دهن گشادی می کنند.

اما شایعاتی درباره ست شدن مبارزه مک گرگور با یکی دیگر از بوکسور های مطرح جهان، پس از باخت در آن مبارزه بوکس پولساز با فلوید می ودر که حسابی جیبش را پر از پول کرده است، به گوش می رسد که احتمال رویارویی مک گرگور با نورماگمدف را کاهش می دهد. اما از آن جایی که مک گرگور هنوز تحت قرارداد یو اف سی است، دانا وایت عنوان کرده است که در صورت حضور دوباره او در رینگ آن هم بدون اجازه مسئولان یو اف سی، از برگزار کنندگان آن مسابقه شکایت خواهد کرد. تونی فرگوسن هم که در آخرین مبارزه اش توانست کوین لی را قاطعانه شکست دهد. در نتیجه ست شدن مبارزه بین این سه فایتر برای به دست آوردن کمربند قهرمانی محتمل تر از همیشه خواهد بود.

البته مبارزه بین فرگوسن و نورماگمدف برای تاریخ 16 آوریل ست شده بود که به دلیل بیماری و مصدومیت نورماگمدف کنسل شد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی نعمتی هم به فهرست بازیکنان بی شکست دربی اضافه شد

علی نعمتی با حضور در دربی 103 به فهرست بازیکنان بی شکست تاریخ دربی اضافه شد.

به گزارش طرفداری، در تاریخ دربی استقلال و پرسپولیس، 12 بازیکن در حداقل 7 بازی تیم خود در دربی بی شکست مانده اند.

در این میان امید عالیشاه به رقم قابل توجه 15 بازی بدون باخت رسید و رکورد خود را در این عرصه بهتر کرد. هم اکنون عابدزاده با 13 بازی، بی شکست ترین دروازه بان تمام ادوار دربی محسوب می شود. او 8 بار برای پرسپولیس و 5 بار برای استقلال در تاریخ دربی بازی کرده و شکست نخورده است.

در خط دفاع همه نفرات پرسپولیسی هستند: فرشاد فرجی با 9 بازی بهترین است. حسین کنعانی زادگان، محسن بنگر و علی نعمتی با 7 بازی در رده بعدی هستند. در خط میانی، حمید استیلی از پرسپولیس و مجتبی جباری از استقلال با 10 بازی بدون باخت بهترین هستند و میلاد سرلک با 9 و سیامک نعمتی با 8 بازی بدون باخت در رده بعدی هستند. در خط حمله هم امید عالیشاه با 15 و مهدی عبدی با 10 بازی بدون باخت هر دو از پرسپولیس حضور دارند.

نکته قابل توجه این که میلاد سرلک، سیامک نعمتی و مهدی عبدی همراه حسین کنعانی زادگان اگر از پرسپولیس جدا نشده و یا محروم نبودند می توانستند با حضور در این بازی رکورد خود را بهتر کنند. درست مثل یحیی گل محمدی که در بین مربیان با 12 بازی بدون باخت در این عرصه صدرنشین است و اگر او هم در دربی 103 بود، احتمالا می توانست رکورد بازیهای بدون باخت خود را بهتر کند.

از دست ندهید ????????????????????????

عاشقانه‌های توماس مولر و کره اسبش! (فیلم) مهاجم معروف بلژیکی روی هوادار، فن کشتی کچ زد! (فیلم) مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا در دام اعتیاد عادل فردوسی پور بازنشسته شد؛ خداحافظ صداوسیما ادگار داویدز به زودی در ایران؛ عیدتون مبارک!

دیگر خبرها

  • نفت آبادان بدون برد خانگی و ۱۱ بازی بدون پیروزی!
  • رسانه‌های عبری: اسرائیل بدون آمریکا نمی‌تواند حماس را شکست دهد
  • جشن گل سه امتیازی خاص بود (عکس)
  • علی نعمتی هم به فهرست بازیکنان بی شکست دربی اضافه شد
  • درِ سیاست تزارها بر همان پاشنه می چرخد / تحلیل دیپلماسی آینده کاخ کرملین به بهانه انتخابات ریاست جمهوری روسیه
  • شاگردان محرم آماده برای تقابل با ذوب آهن
  • شکست قهرمان جهان در مبارزه انتخابی تیم ملی؛ کار میثم دلخانی سخت شد
  • لاتزیو بدون سرمربی پیروز شد + فیلم
  • سر الکس فرگوسن و تماشای پیروزی اسبش در مسابقات به همراه سم آلاردایس / فیلم
  • قهرمان جهان در مسابقات انتخابی تیم ملی شکست خورد!