Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@18:21:23 GMT

صادرات صنایع دستی، حمایت از بخش خصوصی

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۶۴۷۷۴

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حمایت از بخش خصوصی، تقسیم بندی بازار جهانی بین موسسات تخصصی و رقابتی تر شدن قیمت ها را هدف عمده برای توسعه صادرات صنایع دستی کشور دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ایرنا، بهمن نامور مطلق روز یکشنبه در نشست بررسی دستاوردهای حضور صنایع دستی ایران در بیست ودومین نمایشگاه جهانی میلان افزود: تجربه این نمایشگاه برای ما یک اندوخته تازه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: برداشت ما از صنایع دستی با برداشت اروپایی ها متفاوت است، آنها علاوه بر صنایع دستی متعارف مثل ما صنایع غذایی نمایش و برخی چیزهای دیگر را جز صنایع خلاق محسوب می کنند.

نامور مطلق ادامه داد: 30 درصد غرفه های ایتالیایی ها که نیمی از نمایشگاه را در اختیار داشتند به صنایع غذایی اختصاص داشت، حتی ترکیه هم بخش قابل توجهی نیز از نمایشگاه صنایع دستی خود را به محصولات غذایی اختصاص داده بود که این نشان می دهد باید برداشت های خود را از صنایع دستی توسعه داده و بروز کنیم.

وی تاکید کرد: ایران اولین مهمان افتخاری نمایشگاه میلان پس از دو دهه بود و تلاش ما این بود تا بتوانیم بیشترین دستاورد را از این امکان حاصل کنیم.

نامور مطلق درباره اهداف و دستاوردهای سه گانه نمایشگاه میلان تصریح کرد: تولید در کارگاه های کوچک و متوسط و تجارت در فروشگاه های بزرگ شعار اصلی ما است و باید به سمت تخصصی کردن موسسات برویم یعنی هر کدام از موسسات ما روی یک یا دو نمایشگاه جهانی متمرکز شوند و با بازارهای آنها ارتباط برقرار کنند.

معاون صنایع دستی کشور اظهار کرد: پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات مهم است تا بتوانیم با کشورهایی مانند هند که این روتختی قلم کار را فقط 10 یورو عرضه می کنند بتوانیم رقابت کنیم.

نامور مطلق ابراز امیدواری کرد تا سال آینده مساحت غرفه ها در این نمایشگاه دو برابر شده و حمایت بیشتری از طرف ایرانیان خارج از کشور برای صنایع دستی در این نمایشگاه ها تامین شود.

حضور در نمایشگاه میلانو

مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی هم گفت: میلان دومین شهر پرجمعیت ایتالیا و سومین اقتصاد قدرتمند اتحادیه اروپاست و بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی دنیا را برگزار می کند.

پویا محمودیان اظهار کرد: حضور پررنگ سامانه «زبردستان» از نقاط قوت ما در این نمایشگاه بود و کشورمان به عنوان مهمان ویژه در این رویداد حضور داشت.

وی ادامه داد: از 6 تا 8 بهمن ماه امسال هم در یک نمایشگاه کلاسیک تر در شهر میلان شرکت خواهیم کرد.

خانه ایرانی یک تفکر است

طراح غرفه «خانه ایرانی» نیز در این نشست گفت: خانه ایرانی یک تفکر است و بحث فروش در اولویت آن نیست؛ ما نشان می دهیم چگونه می شود از ایده های ایرانی و صنایع دستی ایرانی برای طراحی و تزیین خانه ها استفاده کرد.

امیرمسعود انوشی فر افزود: به دلیل اهمیت نمایشگاه میلان و بازدیدکننده های میلیونی باید از همین حالا به فکر نمایشگاه سال بعد باشیم و جای خالی معماری ایرانی را در طراحی غرفه های ایرانی این رویداد پر کنیم.

قول حمایت خبرنگاران برای حضور قوی تر رسانه ای ایران

مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز مبنی بر همراهی خبرنگاران برای پوشش مناسب تر رویدادهای بزرگ در داخل و خارج گفت: از این پیشنهاد استقبال می کنیم. در بخش تبلیغات و رسانه برخلاف اجرا و طراحی ضعف هایی داریم که باید برطرف شود.

عبدالرضا اسلامی گفت: با اینکه از سال 93 در نمایشگاه میلان حضور داشتیم این دوره یعنی سال 96 بهترین شکل حضور را داشتیم که دستاوردهای خوبی برای ما به همراه داشت.

بیست و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان ایتالیا از 11 تا 19 آذر ماه به مدت 9 روز با مشارکت 2900 شرکت خارجی از 120 کشور دنیا در فضای نمایشگاهی بالغ بر 150 هزار متر مربع برگزار شد که صنایع دستی ایران مهمان ویژه آن بود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت_در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به قول مساعد وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حمایت‌های معاون صنایع‌دستی کشور مبنی بر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، اظهار کرد: با همکاری دولت سیزدهم، حمایت‌های دکتر ایمانیه استاندار فارس، بیمه ۵۶۱ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس تائید شده است.

وی افزود: طی روزهای آینده این هنرمندان برای تکمیل مدارک به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس مراجعه خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه ملاک تائید بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان، دارا بودن مدرک مرتبط با رشته فعالیت و مجوز فنی‌وحرفه‌ای است، اضافه کرد: با تلاش‌های انجام‌شده پس از ۱۵ سال بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس به نتیجه رسید.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه اقدامات اولیه این مهم از سال گذشته در معاونت صنایع‌دستی استان فارس انجام شده بود، ابراز امیدواری کرد: این موضوع نوید بخش روزهای خوب هنرهای سنتی و صنایع‌دستی این مرز و بوم باشد.

وی تاکید کرد: فارس بیشترین تعداد شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و هم اکنون صنایع دستی شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی آباده، شیراز و فیروزآباد در نمایشگاه ایران اکسپو در معرض دید عموم علاقه مندان قرارگرفته است و در این نمایشگاه ۲۶ هنرمند بیش از ۳۰ رشته صنایع‌دستی را در این معرفی و عرضه می کنند.

کد خبر 749496

دیگر خبرها

  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»