Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@03:39:40 GMT

دفاع 2 مامور پلیس تهران به خاطر قتل دو جوان فراری

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۶۶۵۸۶

حوادث رکنا: دو مامور پلیس که در ماجرا های جداگانه و در جریان تعقیب و دو متهم را کشته بودند دیروز پای میز محاکمه ایستاند. یکی از آنها با جلب رضایت اولیای دم از جنبه عمومی جرم محاکمه شود اما دیگری نتوانست رضایت اولیای دم را جلب کند .اولیای دم برای وی حکم قصاص خواستند.

نخستین مأمور پلیس Police که دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge حسین اصغرزاده و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد علی ۴۵ ساله افسر گشت کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پنجم شهریور ماه سال ۹۴ در حین تعقیب و به راکب یک دستگاه موتورسیکلت که در حال سرقت Stealing لوازم خودرو بود شلیک کرد اما گلوله در سینه متهم فراری نشست و وی در راه انتقال به بیمارستان جان سپرد.

مامور پلیس دیروز پای میز محاکمه گفت : هرگز قصد کشتن Killing متهم فراری را نداشته است.وی از اولیای دم خواست تا او را ببخشند. مادر قربانی نیز با دریافت دیه از قصاص صرف نظر کرد. به این ترتیب مأمور پلیس دیروز از جنبه عمومی جرم Crime محاکمه شد.

وی در تشریح جزئیات شلیک مرگبار گفت: من در حال گشت زنی بودم که متهم را در حال سرقت لوازم داخل خودرو دیدم و به او ایست دادم. اما متهم سوار موتور شد و با حرکات زیگزاگ فرار Escape کرد. من برای متوقف کردن او یک دو هوایی شلیک کردم اما بی توجه به ایست به سرعت موتور افزود. سومین تیر را به سمت لاستیک موتور نشانه رفتم اما یکباره تعادل متهم به هم خورد و روی زمین افتاد. همان لحظه بود که تیر ناخواسته به سین اش برخورد کرد.

وی ادامه داد: باور کنید من قصد کشتن متهم را نداشتم و حالا از اولیای دم عذرخواهی می‌کنم.

در پایان جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند تا رای صادر کند.

تقاضای قصاص برای مامور پلیس

متهم دیگر مأمور کلانتری ۱۴۱باغ فیض بود که دوازدهم خرداد ماه سال ۹۳ در جریان تعقیب و گریز، یک متهم فراری به نام محمد را با شلیک یک تیر به سینه اش کشت.

این مامور دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یک مستشار درحالی محاکمه شد که اولیای دم برای وی حکم قصاص خواستند.

وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: ساعت ۲ بامداد بود و من در حال گشت زنی در حوزه استحفاظی ام بودم که به یک دستگاه پراید مشکوک در خیابان امیر ابراهیمی مشکوک شدم و به راننده ایست دادم اما راننده و سرنشین دیگر ماشین به سرعت گریختند. من برای متوقف کردن آن ها چند تیر هوایی شلیک کردند اما راننده به سرعت ماشین اضافه کرد. او در حین فرار چند قبضه چاقو و قمه را از شیشه خودرو به بیرون پرتاب کرد. من قصد متوقف کردن ماشین را داشتم به همین خاطر با بکارگیری قانون Law استفاده از سلاح به سمت ماشین نشانه رفتم اما تیر ناخواسته به سینه راننده برخورد کرد.  همان موقع او را به بیمارستان رسول اکرم رساندم اما او به خاطر شدت خونریزی جان سپرد.

وی ادامه داد: حتی در بررسی‌ها ی کلانتری مشخص شد سرنشین دیگر ماشین یک مسافر بوده است. او بعد از توقف ماشین به من گفت: هنگامی که متوجه ایست پلیس شدم بارها از راننده خواستم تا خودرو را متوقف کنند اما راننده نپذیرفت و به سرعت ماشین اضافه کرد.

مامور پلیس گفت:در بررسی ها روشن شده قربانی سابقه دار بود و من برای متوقف کردن او ناچار به شلیک بودم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شود تا رای صادر کند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در خزانه

متهمانی که در جریان درگیری در محله خزانه یک مرد کامیون‌دار را به قتل رسانده بودند، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی بازداشت شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اوایل اردیبهشت‌ماه جاری، درگیری مرگبار چند مرد جوان در محله خزانه از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، گزارش داده شد که با اعلام این خبر، تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران برزگ راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد مرد جوانی مواجه شدند که هدف ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد، مقتول راننده کامیون بوده و در جریان درگیری با 3 نفر قربانی جنایت شده است.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، قاتل به همراه 2 نفر از آشنا‌های خود با مرد جوان در یک گروه تلگرامی به‌خاطر دریافت سفارش کار خاک‌برداری از یک پروژه ساختمانی مشاجره پیدا کرده که 2 طرف درگیری با همدیگر قرار نزاع در خزانه گذاشته‌اند.

پس از انتقال جسد برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی، کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهمان را در جنوب شناسایی کردند و متوجه شدند که احتمالا آنها قصد دارد تا تهران را ترک کنند.

کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در غرب تهران/ قتل بی‌رحمانه فاش شد

اواسط اردیبهشت‌ماه امسال، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دنبال دریافت این اطلاعات مهم، بی‌ردنگ راهی مخفیگاه مورد نظر در جنوب تهران شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس 3 مرد جنایتکار را در یک عملیات نفسگیر بازداشت کردند.

متهمان در همان بازجویی‌های اولیه شرکت در درگیری مرگبار و قتل مرد کامیون‌دار در خزانه اعتراف کردند.

به گزارش تسنیم، 3 مرد جوان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سگ ها به خاطر گربه یک ماشین را نابود کردند‌ (فیلم)
  • دستگیری قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش
  • قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری
  • شوفرهایی که خواننده شدند + فیلم
  • درگیری خیابانی در رشت منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد
  • دستگیری ۲ خواهر قاتل پدر در تهران
  • دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی | عامل قتل با وینچستر دستگیر شد
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در خزانه