Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:21:08 GMT

برترین های پنجمین جایزه ادبی محتشم معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۶۶۶۲۴

برترین های پنجمین جایزه ادبی محتشم معرفی شدند

تهران- ایرنا- آیین اختتامیه و معرفی برترین های پنجمین جایزه ادبی محتشم عصر امروز -یکشنبه- در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران عصر یکشنبه در آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم، گفت: با همان زبانی که محتشم میراث عاشورا را منتقل کرد و فرهنگ عاشورا را احیا کرد، هنرمندان هم خلاقانه تر و امروزی تر، این فرهنگ، هنر و رسالت عاشورایی را به جامعه منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برزین ضرغامی با بیان اینکه طبیعی است که هر امری در درازنای تاریخ مصون از تحریف و آفت نیست، افزود: همیشه این دغدغه و حساسیت برای دوستداران فرهنگ و هنر عاشورایی بوده، که نکند فراتر از خطوطی که باید حرکت کنند و چیزی را بجز فرهنگ عاشورایی به مردم منتقل کنند.
وی با بیان اینکه در این سال‌ها فعالیت های مختلفی انجام شده و می شود، عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا به مسئولیتی که دارد، باید وظیفه خط دهی در حوزه های فرهنگ و هنر را برعهده بگیرد.
ضرغامی با بیان اهداف برگزاری جایزه محتشم، گفت: در همان روزهای آغازین شکل گیری جایزه محتشم، و بنای ما بر این بود که کاری ارزنده و غیر تکراری را در حوزه عاشورا انجام دهیم که هم معیار باشد و هم پتانسیل های فرهنگی هنری جامعه را سامان دهد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار نفر آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند، اظهار کرد: شاخصه جایزه محتشم در این دوره این بود که وسعت جغرافیایی این رویداد را به بسیاری از استان های کشور تسری داده و آنروز شاهد آن هستیم که هنرمندان از اقصی نقاط کشور در این رویداد فرهنگی شرکت می کنند.
معاون وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی نیز اظهار کرد: دروزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقدیم که هرچه از هنرمندان ما تجلیل شود، به نفع کشور است.
سید هادی حسینی گفت: ما در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی حرف زیادی برای گفتن در عرصه جهانی نداریم آنچه که شاخصه ایران به حساب می آید، فرهنگ و هنر آن است ، به همین سبب همه ایران را از فرهنگ و هنرش می‌شناسند.
وی گفت: هرچه بتوانیم پرچم هنر را بالا ببریم می توانیم زیر این پرچم دیگر حرفایمان را هم بازگو کنیم.
دبیر بخش هنرهای تجسمی جایزه محتشم نیز ابراز امیدواری کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمهیداتی را بیندیشد تا ششمین دوره از این جایزه نیز برگزار شود و در ردیف بودجه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه ای مستقل برای آن در نظر گرفته شود.
سید امیر سقراطی بیان کرد: در این دوره از جایزه محتشم، 2 هزار و 200 اثر از 20 استان کشور به دبیرخانه رسید.
وی گفت: بیشترین اثر در بخش شعر و عکاسی و کمترین اثر در بخش مجسمه سازی و آثار حجمی بود.
بر اساس این گزارش اجرای گروه موسیقی آیینی با حضور حمید فرخی، علی نوجوان و به سرپرستی رضا فراهانی از دیگر بخش های این جایزه بود.
بر اساس این گزارش در حوزه تصویرسازی؛ مژگان سعیدیان اصل، فاطمه قاسمی، لیلا بدرعظیمی، در بخش پوستر(محمدرضا ملاحسینی، سید مهدی موسوی، الهام زارعی)، در بخش نقاشی(شیما شریفی کوشا، فرزانه رضایی جعفر آبادی)، در بخش مجسمه سازی(نبی اله مصدق، حمید رضا فرخی). در بخش خوشنویسی(مصطفی عابدینی، محمد عبداللهی، امیر دانش مراغی، ستار ولی نژاد) در بخش عکس(داود ایزد پناه، احسان جزینی، علیرضا وحید، احمد تاجی، امیر قیومی، آرمین امیریان، جواد عسگر اوغلی، روزبه فکوری، سید محمد جواد صدری، وحید مومن زاده)به عنوان بهترینها معرفی شدند.
همچنین در بخش شعر کهن (علی سلیمانی، سیده تکتم حسینی، زهرا شعبانی، سعیده ثابتی رضویان، افسانه سادات حسینی، علی اصغر شیری، فاطمه سلیمان پور)، در بخش شعر نوین (آرش پورعلیزاده، پویا اقرایی، پیام جهانگیری)، در بخش رسانه‌های دیجیتال(موسسه فرهنگی هنری رسانی تبیان، معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه)، در بخش رسانه‌های دیجیتال یت رسانه‌های برخط نیز پایگاه اینترنتی جامع عاشورا، پایگاه تخصصی امام حسین (ع) کربلا حائز جایزه شدند.
جایزه هنر و ادب محتشم برای پنجمین سال پیاپی در استان تهران برگزار شد.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است

ایسنا/گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشکیل قرارگاه شهید آوینی را فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌ها دانست و گفت: برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

امیرحسین طاهری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم بوده که برای تحقق مشارکت حداکثری ارکان و مقدمات گوناگونی نیاز است و رسانه یکی از این ارکان به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و با توجه به لزوم برجسته سازی نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات اداره کل ارشاد گیلان با همکاری استانداری و خانه مطبوعات برگزاری جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» را در دستورکار قرار داد و این جشنواره امروز به ایستگاه پایانی رسید.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: قرارگاه شهید آوینی فرصت بسیار خوبی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌هاست که در بودجه ۱۴۰۲ به عنوان ردیف مستقل دیده شد، بودجه قرارگاه شهید آوینی کاملا مشخص و شفاف بوده است.

طاهری با بیان اینکه برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مبلغ یک میلیارد تومان در قالب طرح «هزار مشعل» و با موضوع «مسجد محوری» در نظر گرفته شده است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان می‌بایست با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اقدام به هزینه نمایند .همچنین مبلغ یک میلیارد تومان هم برای طرح ریشه‌های رشت با همکاری جبهه انقلاب فرهنگی و تهیه ۲۰ کلیپ و مستند دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تحت عنوان «لیگ ضحی» برای اتحادیه مؤسسات قرآنی پیش بینی شده، مبلغ ۴۰۰ میلیون در راستای پیشگیری خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی به عنوان سهم خانواده و فرزندآوری، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه تجسمی، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تولید موسیقی و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای تولید آثار نمایشی در اختیار معاونت‌های مربوطه و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان قرار گرفته که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست پیگیر انجام و هزینه کرد آن باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان هستیم تولید آثار در حوزه ایثار و شهادت را در دستورکار داریم و باید تمام بخش‌ها و روستاهای استان با این آثار تولیدی آشنا شوند.

طاهری با بیان اینکه تعدد رسانه‌های گیلان نشان دهنده پویایی این استان است، گفت: می‌توان گفت با وجود تعدد رسانه‌ها در استان گیلان استانداری و دستگاه‌های اداری و اجرایی بیشترین حمایت را از رسانه‌ها دارند که این جای تقدیر دارد. انعکاس ظرفیت‌های استان برای آنان که خارج استان هستند، خیلی اهمیت دارد لذا رسانه‌های استان باید اقدام به انعکاس بخش‌های مثبت و ظرفیت‌های موجود نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی