Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@02:07:39 GMT

پسته شهرستان ایذه به بار نشست+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۶۶۷۲۳

‍‍‍‍‍‍

کار برداشت پسته از سطح باغات شهرستان ایذه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، سرپرست جهاد کشاورزی ایذه گفت: سطح زیر کشت پسته در این شهرستان حدود 14 هکتار است که برداشت محصول از 2 هکتار باغ های بارور آن آغاز شده است.
مصطفی ‌هنرمندیان افزود: بیشترین ارقام کشت شده در این منطقه از نوع کله‌ قوچی، احمد آقایی، فندقی و خندان است که پس از چیدن، پوست کندن و فرآوری و بسته‌ بندی برای نخستین بار روانه بازار مصرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اشتغال فصلی 50 نفر مستقیم و غیر مستقیم در فصل برداشت محصول بیان کرد: پسته نسبت به شرایط نامساعد محیطی از جمله شوری و کم‌آبی مقاوم است و در صورت گرده افشانی و تغذیه مناسب و مبارزه به موقع با افت ها محصول قابل قبولی تولید خواهد شد.
سرپرست جهاد کشاورزی ایذه افزود: کار برداشت پسته از سطح باغات ایذه از اوایل آبان ماه شروع شده و تا پایان ماه ادامه دارد.
وی گفت: پس از ده سال کاشت، نشا، مراقبت امسال پسته ایذه خوب به بار‌نشسته و پیش بینی میشود در‌هر هکتار بیش از 3‌تن پسته برداشت شود.
شهرستان ایذه با توجه به چهارفصل بودن بیشتر درختانو صیفی جات آن از جمله زعفران و‌پسته پس از کاشت آزمایشی ، بخوبی جواب داده و ‌زمین های این شهرستان مستعد کاشت این محصولات است.دانلود

دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت بیش از ۳۹۰ هزار اصله درخت در طرح مردمی

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور سهم استان کاشت و تولید سالانه ۴ میلیون درخت است که پارسال یک میلیون و ۷۵۶ هزار اصله درخت با ظرفیت تولید در ۴ نهالستان تولید شده و با آغاز این طرح ظرفیت نهالستان‌ها به ۲۰ تا ۲۲ رسید و ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار اصله درخت امسال در بخش دولتی تولید شده که سرجمع به تعهد خود استان که ۴ میلیون اصله درخت بوده رسیده ایم.

او افزود: بخش خصوصی نیز هم پای بخش دولتی فعالیت می‌کند و حتی در بحث تولید گاهاً جلوتر است و در فرایند کاشت درخت در این طرح ۱۹۸ پویش مردمی در سطح استان داشته ایم که بیش از ۲۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم شرکت کرده اند و ۵ هزار و ۴۹۷ هکتار بذر پاشی و ۵۹۸ هکتار نهالکاری داشته ایم.

نصرآبادی بیان کرد: همچنین هلال احمر با کاشت ۶ هزار اصله درخت در سطح ۵۳ هکتار، یگان ویژه با کاشت ۳ هزار اصله درخت همکاری کرد و تفاهمنامه مشترکی با سازمان بسیج در سطح کلان داشتیم که از ۸ اسفند انجام و تاکنون بالغ بر ۸۰ هزار گونه میوه ده و ۴۵ هزار گونه غیر میوه ده در سطح استان کاشته اند.

بیشتر بخوانید

 درختان زیتون جایگزین درختان اکالیپتوس می‌شوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: به طور کلی در ۳ هزار و ۸۵۱ هکتار زمین کاشت گونه درختی داشته ایم که ۳۹۰ هزار و ۳۱۹ اصله درخت در قالب این طرح مردمی کاشت شد و بیشتر گونه‌هایی کاشت می‌شود که با شرایط آبی استان سازگار باشند.

او عنوان کرد: کاشت درخت‌ها در مناطق تحت مدیریت انجام می‌شود و در بخش مردمی نیز در صورتی که فردی بیش از ۵۰ اصله درخت از ما دریافت کرده باشد، اطلاعات دقیق محل کاشت و روند رشد را گرفته و رصد می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برداشت شکوفه‌های بیدمشک در آذربایجان غربی آغاز شد
  • خسارت سرمازدگی به باغداران خفر
  • کاشت بیش از ۳۹۰ هزار اصله درخت در طرح کاشت مردمی درخت
  • کاشت بیش از ۳۹۰ هزار اصله درخت در طرح مردمی
  • امسال بیش از ۲.۵ میلیون لیتر عرق بیدمشک در آذربایجان غربی تولید می شود
  • «بیدمشک»پیام آور بهار در ارومیه/ کشت بیدمشک در ۶۰ هکتار
  • برداشت گیاه دارویی زیره سبز از مزارع استان بوشهر آغاز شد
  • ۸ هکتار گیاه دارویی رازیانه در رودان کاشت شده است/ پیش‌بینی برداشت ۳ تن در هکتار
  • آغاز کاشت گیاه دارویی رازیانه در رودان
  • کاشت گیاه دارویی رازیانه در رودان