Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان آلمان از احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات مذاکرات سریع جهت تشکیل دولتی پایدار در آلمان را خواستار شد.

خبرگزاری تسنیم: "وولفگانگ شایبله"، رئیس پارلمان آلمان احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات را به ساختن سریع دولت ائتلافی فراخواند.

وی که در دولت قبلی وزیر دارایی آلمان بود در گفت و گو با روزنامه "تاگس اشپیگل" تاکید کرد که تشکیل زودتر دولت بهتر از دیرتر است و این مسئله کاملا مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا زمانی که دولت جدید ساخته نشده است پارلمان آلمان هم کاملا شایسته عمل نیست.

شایبله درخواست رئیس جمهور آلمان از احزاب برای دستیابی سریع به نتیجه در مذاکرات را بجا دانسته و از آن حمایت کرده و گفت: من هم همین را می گویم. اما همچنین خانم مرکل و آقای شولتز و زیهوفر هم می دانند که ما سریعا باید به تشکیل یک دولت دست پیدا کنیم.

رئیس پارلمان آلمان همچنین تشکیل یک دولت اقلیتی در کشورش را هم رد نکرده و در عین حال اولویت را تشکیل یک ائتلاف پایدار دانست.

به اعتقاد "هوست زیهوفر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی، تشکیل دولت جدید باید تا عید پاک نهایی شود.

سران اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات در سوم ژانویه ( 13 دی ماه) در محفلی کوچک پیش مذاکراتی را در این راستا خواهند داشت و سپس در 7 ژانویه ( 17 دی ماه) رسما مذاکرات مقدماتی جهت تشکیل ائتلاف بزرگ آغاز خواهد شد. اگر همه چیز خوب پیش رود اواخر ژانویه مذاکرات رسمی ائتلافی می تواند آغاز شود. به گفته زیهوفردر این صورت ما تا اوایل آوریل به اندازه کافی زمان داریم تا یک دولت را بسازیم.

به اعتقاد رئیس حزب سوسیال مسیحی اگر مذاکرات مقدماتی جهت تشکیل ائتلاف بزرگ شکست بخورد برگزاری انتخابات مجدد گزینه بهتری نسبت به تشکیل یک دولت اقلیتی است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست

ولادیمیر بیلک، عضو کنست رژیم صهیونیستی همزمان با کشمکش در کابینه صهیونیستی و شورای جنگ درخصوص ادامه مذاکرات با حماس اعلام کرد که از چه زمانی ادامه جنگ به یک ارزش در مذاکرات تبدیل شد؟ هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست.

براساس گزارش خبرگزاری سما فلسطین، این مقام صهیونیست در ادامه گفت: اگر برای نجات اسرائیلی‌هایی که توسط دولت جنایتکار نتانیاهو رها شده‌اند، باید جنگ را پایان دهیم، پس باید جنگ را پایان دهیم، حداقل در واقعیت خاورمیانه، که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

بیلک در پایان نیز گفت: برای نتانیاهو، ادامه استفاده از واژه جنگ موضوع بقای سیاسی است از فاجعه‌ای که با تشکیل این دولت آغاز شد.

روز گذشته همزمان با ورود هیاتی از حماس به قاهره برای ادامه مذاکرات درخصوص جنگ، «بنی گانتس» عضو ارشد شورای جنگ رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو را تهدید کرد اگر اعضای کابینه‌ی او با پیشنهاد خوب برای توافق اسرا مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

از سویی دیگر بزالل استموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هشدار داد کابینه نتانیاهو بدون اجرای طرح عملیات نظامی در رفح حق موجودیت نخواهد داشت. با این وجود  روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت اگر حزب اسموتریچ از ائتلاف حاکم کناره‌گیری کند، دولت نتانیاهو به همکاری با بنی گانتس، رئیس حزب وحدت ملی تکیه خواهد زد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • گام عملی برای جهش تولید
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد