Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: در دوران دولت یازدهم حدود ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعتی استان خراسان‌رضوی زیر پوشش سیستم‌های نوین آبیاری قرار گرفت. ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۳ استانها خراسان رضوی نظرات

محمد ابراهیم بهبودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به لزوم خودکفایی محصولات کشاورزی، اظهار داشت: تنها راه‌ حل برای ثبات در فراوری محصولات کشاورزی، انجام شیوه‌های نوین آبیاری با هدف استفاده بهینه از منابع آب در وضع نابسامان خشکسالی کنونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: طرح‌هایی در سیستم‌های نوین آبیاری اعم از لوله‌گذاری را برای ممانعت از هدر رفتن آب می‌تواند سبب شود تا در هر کیلومتر حدود 70 هزار متر مکعب آب صرفه‌جویی شود.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های کاهش مصرف آب ایجاد گلخانه‌هاست، خاطرنشان کرد: در دوران دولت یازدهم حدود 50 هزار هکتار از زمین‌های زراعتی استان خراسان‌رضوی زیر پوشش سیستم‌های نوین آبیاری قرار گرفت.

بهبودی با اشاره به توانایی کاهش میزان مصرف و استمرار تولید توسط سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی، تصریح کرد: این سازمان با تولید یک و نیم کیلوگرم محصولات کشاورزی از هر یک متر مکعب آب، موفق به افزایش راندمان و با اجرای طرح شیوه‌های نوین آبیاری مسبب بهینه‌کردن مصرف آب شده است.

انتهای پیام/

R41347/P1361/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ

هوشنگ میرزایی گفت: این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال روز گذشته در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ آزاد سازی و به عرصه تولید بازگشت.

وی اظهار کرد: آزاد سازی این اراضی در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام شد.

میرزایی گفت: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به تعداد ۱۰۹ مورد به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر ، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ متر مربع ، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ ، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدودیک هزارو ۹۵۰ مربع ، استخر ۲ مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق ۲ مورد به مساحت ۳۰ متر مربع تخریب و رفع اثر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان