Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش‌و‌پرورش، تنها مرجع صدور دیپلم فنی‌و‌حرفه‌ای را وزارت آموزش‌و‌پرورش دانست و اعلام کرد که آموزشگاه‌های آزاد اختیار و مجوزی در این خصوص ندارند.

محسن حسینی مقدم، مدیرکل دفتر آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص فعالیت آموزشگاه‌های ارائه مدرک فنی‌و‌حرفه‌ای در کوتاه‌ترین زمان، گفت: هیچ آموزشگاه و مرکزی نمی‌تواند مدرک دیپلم فنی‌و‌حرفه‌ای ارائه دهد، بنابراین مدارکی که خارج از مبادی وزارت آموزش‌و‌پرورش صادر شود، فاقد اعتبار است و هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای به آن اکتفا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام آموزش‌های رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای درون مدرسه انجام می‌شود و در نهایت نیز به دانش‌آموزان مدرک معتبر ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش‌و‌پرورش یادآور شد: تنها در برخی رشته‌های کاردانش آموزش‌های عمومی در مدارس ارائه می‌شود و دانش‌آموز برای کسب مهارت تخصصی مجبور به مراجعه به آموزشگاه‌هایی است که با آموزش‌و‌پرورش قرار دارد. این آموزشگاه‌ها طبق قرارداد و پس از اتمام دوره نمرات را به مدارس ارسال و در نهایت مدرک تحصیلی از سوی آموزش‌و‌پرورش و توسط مدرسه به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل به اخذ مدرک معتبر فنی‌و‌حرفه‌ای دارند صرفا باید از طریق آموزش‌و‌پرورش اقدام کنند در غیر اینصورت در آموزشگاه‌های خصوصی صرفا مهارت می‌آموزند و مدرک آنها فاقد اعتبار است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال و بختیاری ، شهرام فرجی افزود: نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در ایران به منظور کشف استعدادهای برتر و هدایت آنان برای حضور اجتماعی متعهدانه، در قالب مسابقات گروهی و با شرکت تیم‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر سراسر کشور و در رشته‌های مختلف هنری در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری در استان در حوزه‌های مختلف هنری مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: با تشکیل ستاد اجرایی این المپیاد در چهارمحال و بختیاری، مرحله اطلاع‌رسانی شرایط و جزئیات این رویداد آغاز شده است و هنرجویان این آموزشگاه‌ها در حال آماده شدن برای رقابت در این المپیاد هستند.

فرجی به ظرفیت‌های قابل‌توجه هنرجویان چهارمحال و بختیاری در رشته‌های موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر و هنرهای نمایشی اشاره کرد و گفت: با توجه به این ظرفیت امید می‌رود پس از برگزاری مرحله آموزشگاهی و استانی، نمایندگان استان بتوانند در سطح ملی جایگاه مطلوبی را به خود اختصاص دهند.

وی درباره امکان حضور هنرجویان هنرستان‌های هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این المپیاد ملی نیز یادآور شد: در حال حاضر تنها یک هنرستان با این عنوان در استان در حال فعالیت است که هماهنگی برای تشکیل تیم رقابتی در رشته‌های در حال تدریس در این هنرستان نیز انجام شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، نقاشی، گرافیک، پویانمایی، نمایش، سینما و نوازندگی سازهای جهانی و ایرانی را از رشته‌های در نظرگرفته شده برای رقابت هنرجویان هنرستان‌های هنرهای زیبا در المپیاد ملی آموزش هنر برشمرد و افزود: در بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری هم رشته‌های رقابتی شامل نقاشی، طراحی، گرافیک، خوشنویسی نستعلیق و شکسته‌نستعلیق، تئاتر صحنه‌ای و موسیقی ایرانی و جهانی است.

وی با بیان اینکه هدایای نقدی ۱۰ و پنج میلیون تومانی برای هر یک از اعضای تیم قهرمان و شایسته تقدیر در سطح ملی این المپیاد در نظر گرفته شده است، یادآور شد: مهلت نام‌نویسی تیم‌ها و بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد ملی برای آموزشگاه‌های آزاد هنری ۳۱ خرداد و برای هنرستان‌های هنرهای زیبا ۲۰ اردیبهشت تعیین‌شده است که علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین المپیاد ملی آموزش هنر به نشانی اینترنتی http://olympiart.ir مراجعه کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895796

دیگر خبرها

  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • هزینه دوره TTC در سال 1403 چقدر است؟
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود
  • افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو
  • راهبرد اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۳
  • گشایش نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو
  • صدور بیش از ۱۷ هزار مجوز برای تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور
  • آمادگی ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری برای حضور در المپیاد ملی آموزش هنر