Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:27:50 GMT

تولید سه واکسن جدید دام و طیور در موسسه رازی

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۶۸۴۰۳

تولید سه واکسن جدید دام و طیور در موسسه رازی

کرج- ایرنا- معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی گفت که تولید و عرضه سه واکسن جدید آبله قناری، سه گانه غیرفعال نیوکاسل- آنفلوآنزا- گامبورو و برونشیت عفونی با سویه IR12IR و سروتیپ793.B تاسال آینده در این موسسه تولید خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی اسحاقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص واکسن های در دست تولید این موسسه اظهار داشت: کار تحقیقات و پژوهش بر روی سه واکسن جدید طیور در موسسه رازی به انجام رسیده که یکی از این واکسن ها دارای مجوز از سازمان دامپزشکی است و به زودی به بازار عرضه می شود و 2 واکسن دیگر در مرحله نیمه صنعتی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: واکسن سه گانه غیرفعال نیوکاسل- آنفلوآنزا و گامبورو که محتوی آنتی ژن های نیوکاسلv4 ، آنفلوانزای H9N2 و گامبورو IR07 قابل مصرف برای طیور در همه سنین است و سه گانه بودن این واکسن موجب می شود ایمن سازی طیور علیه سه بیماری با یک واکسیناسیون انجام شود و استرس ناشی از واکسیناسیون در طیور کاهش یابد.
وی با بیان اینکه این واکسن اکنون در مرحله نیمه صنعتی قرار دارد، گفت: واکسن برونشیت عفونی سویه IR12IR، سروتیپ 793.B دیگر واکسن جدید موسسه رازی می باشد.
اسحاقی ادامه داد: این واکسن محتوی ویروس تخفبف حدت یافته برونشیت عفونی سویه IR12IT سروتیپ793.B است و برای ایمن سازی فعال علیه بیماری برونشیت عفونی در اثر ویروس 793.B (4.91) در ماکیان توصیه می شود.
معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی یادآور شد: این واکسن در گله های طیور از سن حدود 2 هفته توصیه می شود و با بسته بندی حاوی ویال های 1000 و یا 2500 دزی به همراه درپوش های آسان بازشو تا سال آینده وارد بازار می شود.
وی واکسن آبله قناری را دیگر واکسن جدید این موسسه اعلام کرد که مجوز تولید آن از سازمان دامپزشکی اخذ شده و به زودی تولید آن آغاز و در بازار مصرف عرضه می شود.
موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی در کرج مستقر است.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه گام نهادن در راه قرآن، باقیات الصالحات است، گفت: هر انسانی که زندگی خود را با قرآن تطبیق دهد، گمراه نخواهد شد.

مالک رحمتی، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه، در آیین تجلیل از مربیان یک موسسه فرهنگی قرآن و عترت ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: گفتمان و اندیشه‌های انقلاب اسلامی را که توسط شما فعالان فرهنگی در جامعه تبلیغ می‌شود، مدیون و مرهون استاد شهید مرتضی مطهری هستیم.

وی افزود: نقش استاد مطهری در روزآمد کردن اندیشه‌های اسلامی بویژه تبیین نظری نظام جمهوری اسلامی در میان اقشار مختلف مردم بی‌بدیل است. شهید مطهری با قلم، فکر و در نهایت با شهادت خود ارزش‌های انقلاب اسلامی را در جامعه ساری و جاری کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه قرآن معجزه الهی است و هیچ تحریف و شکی در آن راه ندارد، خاطرنشان کرد: فردی که زندگی خود را در ساحت‌های مختلف، با قرآن تطبیق دهد و در زمینه‌های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم گام بردارد، گمراه نخواهد شد. 

وی ادامه داد: خوشا به سعادت شما عزیزان که مربی قرآن و ادامه دهنده رسالت پیامبر اکرم اسلام(ص) در تبیین و گسترش مبانی و مفاهیم این معجزه الهی هستید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با ابراز خرسندی از حضور خود در موسسه فرهنگی قرآن و عترت حورای بهشتی، گفت: گام نهادن در راه قرآن باقیات الصالحات است و بدون شک با اخلاص مربیان این موسسه، انسان‌های بزرگی تربیت و به جامعه تحویل داده خواهد شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت