Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@00:40:15 GMT

ساخت شهرک موقت اسکان زلزله در تهران

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۶۸۴۱۱

ساخت شهرک موقت اسکان زلزله در تهران

محمد علی نجفی، شهردار تهران دیروز به شورای شهر آمد تا درباره زلزله اخیر تهران یا به عبارتی همان «ملارد» گزارشی ارائه دهد، اما اتفاقات اخیر تهران، موجب شد تا او پیش از پرداختن به موضوع زلزله، از خساراتی پرده بردارد که در جریان اعتراض‌های خیابانی چند شب گذشته، به شهر تحمیل شد. حمیده امینی فرد

ایران آنلاین / شهردار تهران البته تأکید کرد خسارات جزئی بوده و جز به دو دستگاه اتوبوس بی‌آر تی و مخازن جمع‌آوری زباله اتفاق حاد دیگری نیفتاده، اما همین اندک نیز به اموال عمومی لطمه زده و آنچه مهم است ابعاد اجتماعی این مسأله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم باید هوشیاری خود را حفظ کنند.

نجفی اما بعد به سراغ اصل قضیه یعنی زلزله تهران رفت و اگرچه از آمادگی خوب مدیریت شهرداری و بویژه سازمان آتش‌نشانی خبر داد، اما تأکید کرد امداد هوایی در تهران صفر است و 30 درصد لوله‌های آب فرسوده شده که با یک لرزش شدید می‌شکند و آب گرفتگی ایجاد می‌کند! او البته پیشنهاد داد که کارگروه ملی زلزله به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شود مانند دولت دوم اصلاحات که کارگروهی به ریاست دکتر عارف تشکیل شده بود!  نجفی در ادامه خبرهای امیدوارکننده‌ای هم به مردم داد. «تهیه نقشه‌های امن اضطراری محلات و مناطق» و «شناسایی مدارس امن برای اسکان شهروندان در فضای آزاد»، دو خبر مهم او بودند.
با این حال شهردار تهران از تلخی‌ها هم گفت. «باید ۵۰ سنسور برای هشدار هنگام زلزله داشته باشیم ولی فقط ۵سنسور آن هم در یک گسل مشا نصب شده است. باید ۶۴ دکل برای نقاط خاص نصب کنیم تا رفتار گسل‌ها را بسنجیم اما فقط دو دکل نصب شده است.
سیستم جایگزین برق نداریم، بزرگترین ضعف ما، آموزش‌های همگانی است، در زمان زلزله کمبود بیمارستان داریم، با بهسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده و کمبود اسکان موقت برای شهروندان درگیریم. درواقع مجموعه امکانات، کفاف اسکان اضطراری برای یک زلزله بزرگ را نمی‌دهد.»
شهردار با بیان اینکه وعده داده است در صورت وقوع زمین لرزه کل سیستم گاز تهران قطع شود و قرار است این سیستم سال آینده اجرایی شود، افزود: برای جلوگیری از آتش‌سوزی باید برق توسط خودمان قطع شود و متأسفانه هنوز سیستم هوشمند اعلام خطر وجود ندارد. سال‌هاست در ارتباط با شبکه ارتباطی یکپارچه مدیریت بحران با وزارت ارتباطات بحث کرده‌ایم.
محمدعلی نجفی ادامه داد: در زمان زلزله شهروندان اصلاً آمادگی زلزله نداشتند. برخی مسئولان و برخی افراد نیز در فضای مجازی حرف‌هایی را به قصد و غیرقصد گفتند و مردم را دچار نگرانی کردند، مثلاً وقتی یک نفر به‌عنوان متخصص بگوید این پیش‌لرزه بوده و زلزله بعدی چند ساعت بعد اتفاق می‌افتد؛ درحالی که سیستم علمی وجود ندارد که زمین‌لرزه را تشخیص بدهیم، طبیعی است شهروندان همه نگران می‌شوند و همه از منزل خارج می‌شوند و اتفاق شب اول برای شلوغی خیابان‌ها رخ می‌دهد.
او افزود: نمی‌دانم مردم به چه علت باک بنزین خود را پرمی‌کنند البته از یکی از مسئولان نقل شده بود که مردم اگر می‌توانند از تهران خارج شوند که بعداً مشخص شد او این حرف را نزده است. البته چنین حرفی از اساس غلط است چون امکان‌پذیر نیست که در آن زمان از شهر خارج شد. به‌طور متوسط ۹ میلیون لیتر بنزین در پمپ بنزین‌های تهران در باک‌های اتومبیل‌ها خالی می‌شود اما حجم این بنزین در زمان زلزله به ۱۵میلیون لیتر رسید. چندین تانکر بنزین هم در ترافیک ماشین‌های پشت پمپ بنزین گیر کردند که می‌تواند با یک بروز جرقه و آتش گرفتن تانکرها فاجعه‌آفرین باشد.
نجفی درباره معضل بافت فرسوده تصریح کرد: ۳ هزار و 200 هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که برنامه‌های زیادی برای نوسازی آنها صورت گرفته است؛ ۴۱ درصد از بافت فرسوده تهران در سال‌های گذشته نوسازی شده اما هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم. نجفی با بیان اینکه طی سه ماه آینده سازمان امداد و نجات تهران و مجموعه دستگاه‌های دخیل در این زمینه یک مانور زلزله در تمام مناطق تهران برگزار می‌کنند، گفت: قرار شد طی سه ماه آینده در برخی روزها یک و برخی روزها چند منطقه همه با هم مانور را انجام دهند و همه عملیات مورد نظر به اجرا گذاشته شود. درباره این مانور ما ۱۴ پیشنهاد کوتاه مدت و ۲۰ پیشنهاد میان مدت و بلندمدت در نظر داریم. در کوتاه مدت ۹۰ میلیارد تومان بودجه برای ۱۴ فعالیت و ۲۵ هزار میلیارد تومان برای برنامه میان مدت و بلند مدت در یک برنامه ۵ ساله نیاز داریم. نجفی با اشاره به آخرین جلسه با لاریجانی گفت: اتفاقاً محور جلسه بحث زلزله بود بدون اینکه پیش‌بینی و خبر خاصی درباره زلزله باشد. جمع‌بندی آن جلسه هم این بود که شهرداری تهران طی دو هفته گزارشی درباره وضع پایداری شهر تهران در حوزه زلزله آماده و به رؤسای قوای سه‌گانه تقدیم کند. ما هم این گزارش را روز چهارشنبه به رؤسای سه قوه می‌دهیم.
بهترین مکان برای اسکان موقت
در زمان زلزله زمین‌های پایین مرقد امام(ره) است

نجفی همچنین درباره اینکه بوستان ولایت به عنوان شهرک موقت اسکان زلزله برای تهران درنظر گرفته می‌شود یا خیر؟ گفت: این بوستان چون وسط شهر است، برای اسکان موقت مناسب نیست. مناسب‌ترین مکان از نظر ما زمین‌های پایین مرقد حضرت امام(ره) میان تهران و قم است که بخشی از آن متعلق به شهرداری است. در اینجا اصل مسأله بودجه است که باید پیش‌بینی شود. درباره بوستان ولایت هم هیچ طرح جامعی تهیه نشده است. شهردار تهران همچنین از حذف همه سهمیه بگیران آرم طرح ترافیک در طرح جدید خبر داد و گفت: با فروش طرح و آرم مخالف هستم. من با فروش آرم و طرح ترافیک مخالف هستم. این روش بدوی است. ما طرح جدیدی برای کنترل ترافیک ارائه دادیم که اگر تصویب شود تعداد ماشین‌هایی که وارد طرح می‌شوند کاهش می‌یابد و همه سهمیه‌های طرح ترافیک منتفی می‌شود. فقط ممکن است به خبرنگاران تخفیف داده شود. به گفته وی، تهران باید دچار تحول شود اینکه طرحی سال 57 اجرا شود و کسی جرأت تغییر آن را نداشته باشد مناسب نیست.
نجفی در رابطه با آلودگی هوای تهران هم گفت: گزارشی به رئیس جمهوری در این رابطه ارسال شده و براساس این گزارش اگر هر سال دو هزار میلیارد تومان به شهرداری اختصاص یابد پنج ساله می‌توانیم سالانه 22 درصد آلودگی هوا را کاهش دهیم. فقط مسأله افزایش قیمت بنزین نیست اگر اصل مطلب تأیید شود از آنجا که برنامه‌ای کمی و سنجش پذیر ارائه داده‌ایم، می‌توانند براحتی عملکرد ما را بررسی کنند. برای تأمین منابع برنامه هم فقط بحث قیمت بنزین مطرح نیست، البته یکی از پیشنهادهای ما این بود که قیمت بنزین بین 150 تا 200 تومان فقط در شهر تهران افزایش یابد.
شهردار در واکنش به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد شکایتش از یکی از رسانه‌ها گفت: ما با انتقاد موافقیم و به نظرمان باید اقدامات‌مان مورد نقد بی‌رحمانه قرار گیرد اما با دروغگویی مخالف هستم. در این مدت علیه بنده شایعات دروغین بسیاری منتشر شد اما من شکایت نکردم اما اینکه عده‌ای که ادعای مکتبی و دیندار بودن دارند چنین دروغی را درباره سفر من به کیش هنگام وقوع زلزله نسبت دادند، خوب نیست.
شهردار با بیان اینکه هنوز وعده‌های دولت عملی نشده است، گفت:‌ آقای نوبخت تا به حال به ما وعده‌هایی داده است اما تاکنون چیزی ندیده ایم./ روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی هیأت فوتبال استان تهران، به دنبال حواشی رخ داده در جریان بازی تیم‌های اتحاد ستارگان و آرمان آفرینان از لیگ دو فوتبال تهران و ضرب و شتم داور مسابقه و عوامل برگزاری، کمیته انضباطی هیأت فوتبال استان تهران به دستور میرشاد ماجدی به طور ویژه تشکیل جلسه داد و درنهایت این نشست منجر به صدور حکم موقت علیه خاطیان این مسابقه شد.

قرار است بعد از بررسی‌های دقیق آرای قطعی انضباطی متخلفان اعلام شود.

متن دستور موقت هیأت فوتبال استان تهران به شرح ذیل می‌باشد:
در مسابقه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ بین تیم‌های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان در رده سنی دسته دوم جوانان با عنایت به گزارش مقامات رسمی مسابقه بازی، فیلم و عکس‌های وقایع بازی و سایر ادله و اطلاعات موجود، با توجه به اینکه نامبردگان در ذیل این دستور قضائی از جمله متهمین ارتکاب اقدامات خشونت بار غیر ورزشی و مغایر مبانی اخلاقی موضوع تخلفات انضباطی هستند، بدین وسیله در راستای حفظ انضباط و رعایت سلامت ورزشی، مقابله با رفتارهای هنجارشکنانه و موهن در جریان برگزاری مسابقات، صیانت از حقوق و جایگاه مقامات رسمی برگزاری مسابقات از جمله تیم داوری و جلوگیری از پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیر، مستند به ماده ۱۰۰ آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، دستور موقت احتیاطی مبنی بر توقف فوری و ممانعت از هر گونه فعالیت در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و همچنین عدم اجازه ورود نامبردگان به ورزشگاه‌ها عجالتاً نسبت به افراد یاد شده تا رسیدگی به اتهامات ایشان و صدور رأی تا اطلاع ثانوی صادر می‌گردد:

۱. آقای میثم سهیل پور (سرمربی تیم اتحاد ستارگان)
۲. آقای میلاد منصوری (سرپرست تیم اتحاد ستارگان)
۳. آقای محمدحسین امیری (بازیکن شماره ۶۶ تیم اتحاد ستارگان)
۴. آقای امیرحسین وحیدی (بازیکن شماره ۲ تیم اتحاد ستارگان)
۵. آقای حسن عبدل علیزاده (سرمربی تیم امید اتحاد ستارگان)

مضافاً به موجب این دستور موقت تیم اتحاد ستارگان مکلف به برگزاری مسابقات آتی خود بدون حضور تماشاگران خواهد بود.

بدیهی است با تکمیل اطلاعات و انجام تحقیقات مقدماتی، بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در چهارچوب صلاحیت کمیته انضباطی و اخلاق نسبت به سایر خاطیان نیز تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد و علاوه بر فرآیند رسیدگی به تخلفات انضباطی ارتکابی در خلال این مسابقه و همچنین در حاشیه این بازی، امکان پیگیری، رسیدگی و تعقیب متهمین از طریق مراجع قضائی عمومی و رسمی کشور به قوت خود باقی است.

شایان ذکر می‌باشد در صورت صدور حکم محکومیت، میزان محرومیت ناشی از اجرای دستور موقت در هنگام اجرای رأی محاسبه و از آن کسر خواهد شد. رأی صادره بلافاصله قابل اجرا و در عین حال ظرف دو روز قابل تجدید نظرخواهی در کمیته استیناف می‌باشد.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • صدور حکم موقت علیه ضاربان داور دیدار لیگ ۲ تهران
  • عوامل درگیری با داور در لیگ جوانان تهران محروم شدند
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم