Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@15:20:54 GMT

گسترش حمایت ها از بیماران خاص مشکل قانونی دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۶۸۹۸۵

گسترش حمایت ها از بیماران خاص مشکل قانونی دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ در شرایط فعلی گسترش حمایت ها از بیماران خاص مشکل قانونی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر جمالی درباره تاکیدات وزیر بهداشت مبنی بر ارایه پیشنهادات لازم به مجلس برای افزایش ۴۰ بیماری دیگر از جمله ام اس به لیست بیماران خاص، اظهارداشت:‌ با تشکیل بنیاد بیماری های خاص بیمارانی مانند هموفیلی و تالاسمی جزء‌ بیماران خاص محسوب شدند، همچنین ستادی در وزارت بهداشت به نام بیماران خاص نیز تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ از سوی دیگر در گذر زمان بیماری های صعب العلاج و سخت دیگری مانند سرطان ها را نیز به این لیست اضافه شدند، البته بیماری های مانند ام اس نیز در نوبت این لیست قرار گرفت اما در دو سال گذشته اقدامی در جهت حمایت از بیماران ای بی نیز به طورخاص صورت گرفت، بنابراین در حال حضر زمان گسترش حمایت از بیماران خاص است.

جمالی با بیان اینکه روند درمانی بیماری ام اس سخت و هزینه بر است، تصریح کرد:‌ خانواده افراد دارای ام اس از نظراقتصادی ضعیف بوده و تمکن مالی ندارند، البته درگذشته مقرر شد که درجلسه ای با حضور نمایندگان کمیسیون بهداشت مشکلات بیماران دارای بیماری های خاص مانند ام اس پیگیری شود؛ اما درحال حاضر قانون مشخصی برای حمایت های مالی از بیماران خاص وجود ندارد، یعنی تکلیف مشخص قانونی و حمایتی وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه جای بیماران دیگری مانند ای بی و اوتیسم نیز در لیست بیماران خاص خالی است، گفت:‌ کمیسیون بهداشت دراین دوره با جدیت حل مشکلات بیماران خاص را دردستورکار قرار داده است، ضمن اینکه وزارت بهداشت هم ازاین آمادگی برای حمایت بیشتر از بیماران ام اس برخوردار است؛ البته باید ازمنابعی پایدار دروزارت بهداشت برای پیگیری حمایت از بیماران خاص استفاده شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان