Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-16@12:09:51 GMT

بازار خرما در اختیار ۱۰۰ دلال!

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۶۹۲۷۷

بازار خرما در اختیار ۱۰۰ دلال!

  به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی‌اصغر موسوی اظهار کرد: از آنجا که تولید خرما بیشتر از مصرف آن است و عوامل و واسطه‌هایی به میدان آمده و سال به سال قوی‌تر می‌شوند و نبض بازار را در دست گرفته‌اند، چرا که آنها در ابتدای فصل برداشت این محصول را از نخلداران با حداقل قیمت خریداری می‌کنند و پس از دپو کردن آن در زمانی که بازار تشنه است به هر قیمتی که می‌خواهند می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم‌اکنون حدود ۹۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید شده که نسبت به سال‌های گذشته با کاهش نسبی مواجه شده است و قیمت خرما در چنین شرایطی افزایش پیدا کرده است.

دبیر کل انجمن خرما با بیان این که کسی به ساماندهی بازار خرما توجه نمی‌کند، گفت: قیمت خرمایی که از کشاورزان خریداری می‌شود کیلویی ۷۰۰ تومان تا ۱۵ هزار تومان برای خرمای درجه یک پیاروم به عنوان بهترین نوع این محصول است، در حالی که آن را در بازار کیلویی ۳۰۰۰ تا بیش از ۳۰ هزار تومان می‌فروشند و حتی خرمای پیاروم ۷۰ هزار تومانی هم در بازار وجود دارد.

موسوی با اشاره به این‌که سودجویی دلالان به حدی رسیده که قیمت خرید خرما از نخلداران حتی پاسخگوی دخل و خرج‌شان هم نمی‌شود، تصریح کرد: همه کسانی که بازار خرما را در دست‌شان گرفته‌اند به ۱۰۰ نفر نمی‌رسند، در حالی که این دلالان آنقدر قدرت گرفته‌اند که برای سه میلیون نفر نخلدار تصمیم‌گیری می‌کنند و در این میان تصمیم‌گیران وزارت جهاد کشاورزی هم برای ساماندهی این بازار تدبیری نمی‌اندیشند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار اهواز، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ قیمت طلا، سکه و ارز در بازار اهواز به شرح زیر است: 

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار به ۳ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان رسید، هر گرم طلا ۲۴ عیار نیز ۴ میلیون و ۸۴۴ هزار تومان و مثقال طلا نیز ۱۵ میلیون و ۷۳۹ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.
 
قیمت سکه امامی نیز ۴۳ میلیون و ۳۵۹ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۴۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و نیم سکه ۲۵ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان اعلام شد.
 
ربع سکه نیز ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز ۷ میلیون و ۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شدند.
 
در بازار ارز یورو ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت گذاری شد، همچنین پوند انگلیس به ۸۳ هزار و ۸۰۰ تومان و درهم امارات به ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

دیگر خبرها

  • چرا قیمت دلار محکوم به سقوط است‌؟
  • اختصاص ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار ارز به بازرگانان کشور
  • توسعه نخلستان ها در شهرستان کارون 
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت طلا، سکه و ارز در بازار اهواز، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تولید ۵۰ هزار تن خرما با گرده افشانی نخیلات در جهرم
  • نحوه کاشت هسته خرما در گلدان (فیلم)
  • سکه ۴۵ میلیون تومان شد
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار چقدر شد؟
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۰۰