Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از آغاز مجدد عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در شرق دمشق خبر دادند.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی گزارش داد که ارتش سوریه این عملیات را علیه ترویستهای «جیش الاسلام» -نزدیک به القاعده- از سه محور آغاز کرده است. این عملیات پس از چند ماه توقف و به صورت غافلگیرکننده ای در بخش «المرج» واقع در غوطه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش سوریه از محورهای «النشابیة، حزرما و زریقی» عملیات خود را کلید زده است و «حمزه بیرقدار» سخنگوی رسمی جیش الاسلام نیز اذعان کرد که ارتش سوریه بر خلاف روزهای گذشته یورش را به معنای واقعی کلمه آغاز کرده است.

به گفته بیرقدار، ارتش سوریه در حال بمباران مواضع جیش الاسلام در النشابیه، بیت نایم و حزرما است و از تجهیزات سنگین نیز در عملیات خود استفاده می‌کند.

گفته می‌شود، نیروهای سوری در غوطه شرقی، به ویژه جبهه های  «تل فرزات و حوش الفضائیة» نیز عملیاتی را آغاز کرده اند و مواضع تروریستها را از زمین و هوا بمباران میکنند.

این عملیات  با درگیریهای ارتش سوریه و تروریستها در بخش حمل و نقل ارتش سوریه در منطقه «حرستا» همزمان شده است.

این عملیات در ریف شرقی دمشق پس از آن از سر گرفته شده است که ارتش سوریه موفق شد با محاصره باقی‌مانده گروههای مسلح در ریف غربی، آنان را به تسلیم وا دارد و به ادلب و درعا منتقل کند. 

روز گذشته حدود 300 فرد مسلح به این دو استان منتقل شدند.

انتهای پیام/ص

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی

ایسنا/فارس شهردار منطقه ۳ شیراز گفت: در پی بارش‌های اخیر بیش از ۱۰۰ سرویس کامیون گل و لای و زباله از کانال آب‌های سطحی سعدی خارج شد.

سیدمحمد جواد افضلی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه گفت: عملیات لایروبی و پاکسازی مجدد کانال‌های روباز و روبسته در شهرک سعدی بلافاصله پس از بارندگی ۵ اردیبهشت در شیراز توسط نیروهای خدمات شهری این شهرداری انجام شد.

وی تصریح کرد: مسیل‌های آب‌های سطحی محدوده شهرداری منطقه ۳ شیراز  به‌ویژه در شهرک سعدی پس از بارندگی‌های روزهای گذشته در شیراز مجددا پاکسازی شدند.

افضلی افزود: در پی بارش‌های سیل آسای ۵ اردیبهشت در شیراز حجم عظیمی از مخلوط رودخانه‌ای، گل و لای و زباله از بالادست شهرک سعدی وارد این کانال‌های روباز و روبسته آب‌های سطحی این شهرک شده بودند که بلافاصله پس از پایان بارندگی، یعنی از مسیر مقابل آتش نشانی جاده خرامه تا کوچه ۱۹ بلوار شهید وفایی مجددا لایروبی و پاکسازی شد که طی این عملیات بیش از ۱۰۰ سرویس کامیون گل و لای، مخلوط رودخانه‌ای و زباله از این کانال‌ها خارج و به بیرون از محدوده منتقل شد.

شهردار منطقه ۳ شیراز با بیان اینکه بیش از ۳۰ نیروی خدمات شهری این شهرداری بلافاصله پس از بارندگی به مدت ۴ روز با استفاده از  ماشین‌آلات سبک و سنگین عملیات پاکسازی را به انجام دادند، تاکید کرد: با اجرای این عملیات، شرایط لازم برای آمادگی در برابر بارندگی‌های بعدی، کاملا فراهم شده است.

افضلی اضافه کرد: عملیات پاکسازی کانال‌ها و تمامی مجاری عبور آب در سطح منطقه ۳ شهرداری خصوصا در شهرک سعدی در حالی از سوی نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ انجام شد که از ماه‌ها قبل عملیات لایروبی تمامی منهول‌ها، کانال‌های روباز و روبسته و مسیل‌های آب‌های سطحی منطقه خصوصا شهرک سعدی بصورت مکرر انجام شده بود.

شهردار منطقه ۳ شیراز با اشاره به اینکه شدت بارندگی روزهای گذشته در مقایسه با سال ۹۸ چند برابر بوده است، افزود: علی‌رغم شدت و مدت زمان بارش‌های سیل‌آسای روزهای گذشته، اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر سیل‌بند سعدی و همچنین تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدوم شهرداری باعث شد تا شهرک سعدی و شهروندان عزیز این شهرک از خطرات ناشی از سیلاب در امان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح