Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- علی معرفت- اول: اینکه در شرایط فعلی اقتصادی، عده قابل توجهی از مردم از ضیق معیشت، به ستوه آمده اند ظاهرا در آن شکی نیست. چند روز قبل در همین گروه در جواب به نامه آقای درخشان، عرض کردم که اولویت اول توده مردم و متن جامعه ، مسائل اقتصادی است نه آزادی سیاسی.

دوم: اینکه آقای عباس عبدی و بسیاری میگویند طبق شاخصهای تورم، وضع اقتصادی فعلی چندان حاد نیست و قبلا تورم به مراتب بیشتر بوده، فی الجمله حرف درستی است اما از آنطرف ممکن است کاهش نقدینگی و قدرت خرید در آن سالها، چه بسا به این اندازه نبود(طبق آمار دقیق باید ملاحظه شود) و ثانیا در سال ۹۱ هم که دلار یهو شد چهارهزار تومان و تورم عجیب رفت بالا، نارضایتی شدیدی به وجود آمد اما یک امیدی در خیلی ها بود که به زودی (خرداد۹۲) انتخابات است و دولت ناکارآمد فعلی عوض میشود ( مثلا میگفتند قرار است هاشمی بیاد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) اما الان، فقط چند ماه از عمر چهار ساله دولت گذشته و امید چندانی به بهبود اقتصادی در این سه ساله و‌چند ماهه پیشرو وجود ندارد. (عملا برجام بی تاثیر شده به خصوص با آمدن ترامپ، از آنطرف هم دولت ، نرخها را بالا میبرد یا قرار است ببرد (نرخ قبوض و بنزین و...) خلاصه روزنه چندان امیدبخشی برای بهبود وضع فعلی معیشت، وجود ندارد.

سوم: دشمنان(از مثلث عبری غربی عربی گرفته تا منافق و سلطنت طلب) هم که همیشه درصدد ضربه زنی و فروپاشی نظام هستند این فضا را برای استارت برنامه های خود بسیار مناسب دیدند. و با سازماندهی گسترده به طور مستقیم و غیر مستقیم وارد عرصه شدند و اتفاقا به نظر میرسد عمده جوانانی که با لیدرها و مزدورهای سازماندهی شده دشمن در اغتشاش و ناامنی همراه شدند ، دغدغه چندان معیشتی ندارند و تحت تاثیر احساسات و بغض قبلی نسبت به نظام یا برای به دست آوردن آزادی های‌ غربی یا سیاسی، وارد عمل شدند. اما برای دشمنان همین که عده زیادی از جامعه، به جهت مسائل اقتصادی از حکومت گله مند هستند و لااقل در مسائل اخیر بیطرف باقی بمانند برایشان کافی است.

چهارم: اما راهکار فعلی برای این تجمعات و ناامنی ها (جدا از راهکارهای اقتصادی که همیشه باید برای ایجاد رفاه نسبی مردم تلاش شود) که آیا باید نیروهای انتظامی و نظامی با قاطعیت تمام در صحنه بیایند (شبیه آنچه که بعضی از دیشبِ مشهد نقل کردند) یا فعلا کمی در برخورد مدارا شود؟(مانند آنچه در بسیاری از شهرها اتفاق افتاد)

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر دلخراش از جراحت شجاع (عکس)

به گزارش “ورزش سه”، یکی از اتفاقات روز گذشته لیگ برتر برخورد شدید مهرداد محمدی با شجاع خلیل‌زاده بود که  منجر به مصدومیت مدافع تراکتور و البته پارگی لب این بازیکن شد.

در این صحنه به زعم تراکتوری‌ها، مهرداد محمدی با آرنج به صورت شجاع ضربه زده و باید از زمین اخراج می‌شد اما از آن طرف پرسپولیسی‌ها نیز شدت ضربه را چندان نمی‌دانستند که مستحق اخراج باشد.

با این حال شجاع بعد از بازی به دلیل پارگی شدید لب، با هشت بخیه راهی خانه شد تا شرایط چندان خوبی را نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • تصویر دلخراش از جراحت شجاع (عکس)
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • حماس: پیشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده‌شده به ما در ماه‌های اخیر است
  • حماس: پشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده شده به ما در ماه‌های اخیر است
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه