Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:57:56 GMT

باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم بود

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۶۹۷۴۳

باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم بود

یک عضو فراکسیون امید با اشاره به تجمعات مردم در شهرهای مختلف کشور گفت: ریشه‌یابی این مسئله مهم‌ترین وظیفه ماست، باید با آرامش و طمانینه کارها دنبال شود و حاکمیت نیز بنا به مسئولیتی که دارد باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشد.

بهروز بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در ابتدا ریشه‌یابی کردن مسئله مهم‌ترین وظیفه همه ماست که بدانیم منشاء این مشکلات، مسائل و اعتراضات کجاست و مردم نیز باید بدانند کسانی که شعارهای ساختار شکنانه دارند، حتما افرادی نفوذی هستند و به دنبال حل مشکلات مردم نیستند، بلکه به دنبال افزایش مشکلات هستند و می‌خواهند کشور را به سمت امنیتی شدن و حالت نظامی پیش ببرند که این مسئله سبب خواهد شد، مردم با مشکلات بیشتری مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید با طمانینه و آرامش کارها دنبال شود، حاکمیت نیز بنا به مسئولیتی که دارد باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشد، مخصوصا در مسائل اقتصادی، مباحث موسسات مالی و اعتباری، در بحث دغدغه‌هایی که امروز مردم دارند، بعد از این که بودجه ۹۷ نوشته و منتشر شد، در فضای مجازی مردم بحث قطع شدن یارانه‌ها، مباحثی مانند افزایش قیمت آب و برق  و... را دیدند.

وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان کسانی که باید زبان گویای وضعیت مردم باشند در هر کجا که توانستند و وقتی به آن‌ها تعلق گرفته، مشکلات مردم را بیان کردند ولی از آن سو ما پاسخ مناسبی را که باید از طرف دولت در برابر این اعتراضات بشنویم تا حالا نشنیده‌ایم و این یک نقطه ضعف مهم است.

بنیادی بیان کرد: نمایندگان از مدت‌ها قبل روی بحث موسسات مالی و اعتباری، یارانه، فقر و مسائل مختلف در صحبت‌ها، نطق‌ها و تذکرات دو دقیقه‌ای خود این مسائل را مطرح کردند و از دولت و سایر قوا مثل قوه قضائیه که دست اندر کار هستند، خواستند که ورود بهتری را در احقاق حق مردم داشته باشند.

این عضو فراکسیون امید گفت: وقتی نماینده مردم مسائل را بیان کند و مسئولی که نزدیک‌تر است، گوش نکند، امروز ما مجبوریم این صداها را از خود مردم بشنویم ولی اگر مسئولان به حرف نمایندگانی که حرف دل مردم را می‌زنند، گوش کنند دیگر نیاز به حضور مردم در خیابان‌ها نیست و به راحتی هر نماینده‌ای می‌تواند برای منطقه خودش توضیح دهد و بعضی مسائل را شفاف کند، وقتی به ما جواب مناسب نمی‌دهند، نتیجه‌اش این می‌شود که مردم مستقیم خودشان مطالبه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار گفت: دشمنان مدام به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران و ناامید کردن این قشر عزیز از جامعه هستند.

حسین باهوش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آنچه امروزه جلوی فعالیت و تلاش افراد را می‌گیرد بی‌انگیزگی است. اگر افراد در هر وضعیتی شغلی که دارند بی‌انگیزه شوند، قطعاً کار آنان بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی اظهار کرد: باید با برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌ مختلف در هفته بزرگداشت کار و کارگری بُعد انگیزشی و توجه به کارگران را تقویت کنیم به‌طوری که کارگران احساس نکنند در جامعه مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.

فرماندار رشتخوار با اشاره به اینکه همه ما یک مجموعه واحد هستیم که در راستای خدمات‌رسانی شایسته به مردم کار و تلاش می‌کنیم، ادامه داد: کارگران چرخه تولید، اقتصاد و سرمایه‌گذاری در جامعه را در دست دارند، این قشر زحمتکش و سخت‌کوش هم باید تکریم شوند و هم حق و حقوقات آنان به موقع و طبق قوانین کار پرداخت شود.

باهوش با بیان اینکه کارگران شهرداری‌های شهرستان حق و حقوقاتشان تا فروردین‌ماه پرداخت شده است، تأکید کرد: در رشتخوار وضعیت به گونه‌ای مدیریت شده است که کمترین معوقات حقوقی و نارضایتی در حوزه کار و کارگری وجود دارد.

وی عنوان کرد: پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی حق ندارند کارگران را اذیت کنند بلکه باید به موقع تمامی حق و حقوقات آنان را پرداخت کرده و از جایگاه قدرت با آنها برخورد نکنند، در قبال آن کارگران هم باید به نحو احسن کار کنند.

فرماندار رشتخوار در ادامه تأکید کرد: کارگران و جامعه کارگری نباید فریب دشمنان را بخورند و در جبهه دشمن حرکت کنند، دشمنان امروزه به دنبال سوء استفاده از مشکلات حوزه کارگران هستند و تلاش می‌کنند که مسائل را بزرگنمایی کنند، لذا کارگران باید حق و حقوقات خود را از مسیر قانونی مطالبه کنند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

باهوش افزود: ما باید در راستای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران حرکت کنیم و عدالت را در بین این قشر زحمتکش برقرار سازیم. بدون شک حرمت و عزت جامعه کارگری باید حفظ شود و دیدگاه ما باید نسبت به قشر کارگر مثبت باشد.

وی با بیان اینکه کارگران ستون فقرات کشور هستند و اگر حضور آنان نباشد چرخ اقتصاد از کار می‌افتد، اذعان کرد: با وجود ۱۴ هزار شهید در جامعه کارگری به این نتیجه می‌رسیم که کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی دارند، این عزیزان قشر بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند که به انقلاب و ولایت وفا دارند.

فرماندار رشتخوار در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص نظارت‌ها، بازدیدها و به روز رسانی حق و حقوقات کارگران اتفاقات خوبی در شهرستان انجام شده است، افزود: سال گذشته ۲۲۶ مورد مراجعه کارگری در اداره کار رشتخوار ثبت شده است که بیشتر این مراجعات مربوط به بیمه بیکاری بوده و فقط ۴۸ مورد آن منجر به شکایت شده و الباقی موارد با گفتگو پیگیری و رفع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست