Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص‌های آلودگی هوای تهران که بار دیگر از حد سلامت گذشته، طی روز‌های گذشته به ترتیب از واحد ۱۰۵ در روز جمعه به ۱۱۵ در ابتدای هفته و ۱۴۰ در روز یکشنبه رسید. اما پایداری شرایط جوی و ادامه روند آلودگی هوا موجب شد تا امروز دوشنبه میزان آلوده بودن هوا به بالاتر از ۱۵۰ واحد رفته و هوا را برای تمام گروه‌ها ناسالم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس اجتماعی فردا: در پی پایداری هوا و انباشت آلاینده‌های جوی در آسمان تهران، طرح زوج و فرد از در منزل و تعطیلی مدارس برای کنترل آلودگی هوا تجویز شد اما روند افزایش آلودگی هوا همچنان ادامه دارد.

شاخص‌های آلودگی هوای تهران که بار دیگر از حد سلامت گذشته، طی روز‌های گذشته به ترتیب از واحد ۱۰۵ در روز جمعه به ۱۱۵ در ابتدای هفته و ۱۴۰ در روز یکشنبه رسید. اما پایداری شرایط جوی و ادامه روند آلودگی هوا موجب شد تا امروز دوشنبه میزان آلوده بودن هوا به بالاتر از ۱۵۰ واحد رفته و هوا را برای تمام گروه‌ها ناسالم کند.

 

 

 

این در شرایطی است که پیش بینی وضعیت آلودگی هوای پایتخت نشان می‌دهد که شاخص‌ها طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه نیز بالاتر از این حد رفته و آمار روز‌های هوای ناسالم تهران را بالاتر می‌برند. از سوی دیگر نیز با بالا رفتن میزان شاخص‌ها از ۱۵۰ که ۵۰ واحد هم بیشتر از حد سلامت است، به احتمال فراوان مدارس تمام مقاطع تحصیلی پایتخت در روز سه شنبه تعطیل شود.

امروز دوشنبه، اما پنجمین روز هوای ناسالم پایتخت رقم خورد و ادامه این روند طی روز‌های آینده موجب خواهد شد آمار روز‌های ناسالم پایتخت بیشتر شده و از تعداد روز‌های آلوده سال ۹۵ نیز بالاتر رود. این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون هوا ۱۲ روز پاک، ۲۰۴ روز سالم، ۶۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۴ روز ناسالم برای همه بوده و ۱۱ دی ماه، تعداد روز‌های ناسالم برای همه به عدد ۵ رسید.

پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از تداوم شرایط جوی نسبتا پایدار در روز یکشنبه بوده و در برخی ساعات وزش باد موثر با بزرگی بین ۳ تا ۴ متربرثانیه انتظار می‌رود. این شرایط در روز دوشنبه همچنان ادامه خواهد داشت و به تدریج از بعدازظهر بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد، به گونه‌ای که برای برخی ساعات وزش باد موثر پیش بینی می‌شود. با تداوم این شرایط در روز سه شنبه، طی برخی ساعات وزش باد شدید با بزرگی بین ۸ تا ۱۰ متربرثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود. همچنین دما طی دو روز آینده کاهش نسبی خواهد یافت. بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای پایتخت در روز یکشنبه در محدوده بین شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای همه اقشار جامعه است و انتظار می‌رود تا روز دوشنبه شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه قرار گیرد.

 

با رسیدن شاخص هوا به شرایط ناسالم برای همه، توصیه می‌شود همه شهروندان تهرانی از ترددهای غیر ضروری در هوای آزاد خوددداری کنند و خود را در معرض انباشت گاز‌ها و ذرات آلاینده هوا که برای سلامت خطرناک است قرار ندهند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۷ روز آینده

ایسنا/مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران از روز شنبه ۸ تا جمعه ۱۴ اردیبهشت آسمان نیمه ابری و هوا خنک می‌شود.

به گزارش هواشناسی مازندران آسمان استان از روز شنبه ۸ تا سه‌شنبه ۱۱اردیبهشت، صاف تا قسمتی ابری همراه با تداوم هوای نسبتاً گرم؛ در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روز چهارشنبه و روز پنج‌شنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت آسمان نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما خواهد بود.

اما در روز پنجشنبه شب و جمعه ۱۴ اردیبهشت آسمان استان نیمه ابری گاهی افزایش ابر، بویژه در ارتفاعات با رگبار پراکنده، وزش باد و احتمال رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۷ روز آینده
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق