Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از زددی نت، بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در این منطقه در حال توسعه برای توجه بیشتر به ملزومات دنیای دیجیتال تحت فشار هستند و به نظر می رسد در سال های آتی مجبور به سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه شوند.

بررسی های موسسه تحقیقاتی آی دی سی نشان می دهد مبلغ یادشده از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۰ هزینه خواهد شد که معادل ۴۰ درصد از کل هزینه صورت گرفته در بخش فناوری اطلاعات در منطقه آمریکای لاتین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از جمله مهم ترین طرح هایی که قرار است در این زمینه اجرا شود، می توان به دیجیتالی کردن محصولات، ارائه خدمات اداری و حرفه ای با بهره گیری از دستاوردهای دنیای دیجیتال و غیره اشاره کرد.

برخی از بخش هایی که از تحولات عصر دیجیتال تاثیر می پذیرند عبارتند از خرده فروشی، بانکداری و بیمه. البته برخی قسمت های دیگر در این زمینه از رقبا عقب می افتند. یک سوم تحولات دنیای فناوری اطلاعات در آمریکای لاتین برگرفته از هوش مصنوعی است و نیمی از برنامه ها و اپلیکیشن های جدید با استفاده از هوش مصنوعی نوشته می شوند.

همچنین پیش بینی می شود نیمی از تعاملات با مشتریان در آمریکای لاتین در سال های آینده با استفاده از بات های خودکار انجام شود. مهم ترین مانع بر سر راه پیشرفت دنیای دیجیتال کمبود نیروی کار ماهر است. بررسی آی دی سی نشان می دهد حدود ۴۵۰ هزار فرصت شغلی در بخش آی تی به علت کمبود نیروی کار ماهر خالی خواهد ماند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار عمومی یونسکو با تأکید بر آینده آموزش دیجیتال

سمینار عمومی یونسکو با تأکید بر آینده آموزش دیجیتال در دانشگاه علامه‌طباطبائی به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سمینار تخصصی کرسی یونسکو با هدف «بررسی آینده آموزش دیجیتال» با مشارکت و حضور دکتر علی اصغر کیا، رئیس دانشکده علوم ارتباطات و کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو در دانشگاه علامه‌طباطبائی، مسئولان و کارشناسان یونسکو، جمعی از استادان کشور‌های عضو یونسکو همچون ایران، ایتالیا، آلمان، فرانسه، فنلاند، دانمارک، چین، هند، برزیل و کارشناسان آموزش همگانی بصورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست کارشناسان با تأکید بر سرعت شتابان نوآوری دیجیتال و تأثیر همه جانبه آن بر تغییر زندگی، یاد آور شدند: آموزش و پرورش نه تنها باید خود را با این تغییرات تطبیق دهد، بلکه باید به ما کمک کند آینده دیجیتالی عادلانه‌تر، فراگیرتر و پایدارتری را تضمین کنیم. دگرگونی‌های دیجیتالی جوامع ما نیازمند بازنگری رویکرد‌ها و مدل آموزشی ما است. 

همچنین چگونه یاد می‌دهیم و یاد می‌گیریم، از مهم‌ترین نکات مورد اشاره در این نشست بود و در ادامه بیان شد: ما باید نه تنها هدف آموزش، بلکه سازمان یادگیری را نیز بازنگری کنیم. فن‌آوری‌های دیجیتال نه تنها به نوآوری‌های آموزشی از طریق یادگیری ترکیبی، بلکه برای مدل‌های آموزشی بازتر اجازه می‌دهند که فضا‌های آموزشی متنوع را بهتر به هم متصل کنند. 

سمینار تخصصی کرسی یونسکو با هدف «بررسی آینده آموزش دیجیتال» تاکید شد: این مدل از آموزش ترکیبی به عنوان مرکز اصلی شبکه‌ای از فضا‌های یادگیری است که آینده دیجیتالی آموزش را تعریف می‌کند. این شکل‌دهی به آینده‌های دیجیتالی آموزش باید به شیوه‌ای انسان‌محور هدایت شود؛ روشی که شمول و برابری در استفاده از فناوری را برای حمایت از یادگیری ریشه‌دار در تماس انسانی و تعامل اجتماعی در اولویت قرار می‌دهد.

نقش هوش مصنوعی در آموزش، راهکار‌ها و مشکلات آموزش دیجیتال، تأثیر فن‌آوری عمومی به‌ویژه هوش مصنوعی در آموزش‌های همگانی، نابرابری‌های دیجیتال، خطرات و ریسک‌پذیری هوش مصنوعی در آموزش به‌ویژه در کشور‌های اروپایی، ضرورت تدوین قوانین در خصوص آموزش دیجیتال، سواد دیجیتال و مهارت‌های استفاده از هوش مصنوعی و سیاست‌های استفاده از هوش مصنوعی مولد و راهنمای آن، مهم‌ترین محور‌های این سمینار بود.

دیگر خبرها

  • ۱ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • یک خبر مهم ۳۳ میلیون دلاری برای کسانی  ارز دیجیتال دارند یا می خواهند داشته باشند
  • سمینار عمومی یونسکو با تأکید بر آینده آموزش دیجیتال
  • نخستین جایگزین بیت کوین
  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • ۳۰ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند