Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز _ معاون آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دهه ۶۰ لازم بود که مدیریت رشته های پزشکی از غیر پزشکی تفکیک شود اما ادامه این روند در حال حاضر مناسب نیست و باید رفع این مشکل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی شریعتی نیاسر پیش از ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان قدیم و جدید دانشگاه شیراز افزود: در استان فارس ۴ هزار ۳۵۲ نفر هیات علمی داریم بالغ بر ۲۳۵ هزار دانشجو که ۶۷ درصد دانشجویان منطقه ۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۶۲ درصد کارشناسی و ۲ درصد در مقطع دکترا تحصیل می کنند که نشان از جایگاه استان فارس است و دانشگاه محوری نیز دانشگاه شیراز است.

معاون وزیر علوم یادآور شد: دانشگاه شیراز بیش از ۷۰ سال قدمت دارد و اساتید فرهیخته و بزرگی در تاریخ دانشگاه شیراز وجود دارد و امروز نیز برخی از چهره های ماندگار در این مرکز هستند و اولین دانشگاهی بود که میزبان برنده جایزه نوبل بود.

شریعتی نیاسر ادامه داد: بنیان علمی دانشگاه تلفیقی بود میان همه رشته ها اما امروز شاهد جداشدن علوم پزشکی از دیگر رشته ها هستیم که دیگر این وضعیت مناسب نیست هرچند که در دهه ۶۰ این کار لازم بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰۰ مرکز آموزش عالی در کشور فعال است که اویل انقلاب ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دانشجویی بود اما در سال ۹۲ جمعیت دانشجویی ۲۵ برابر رشد داشته است.

شریعتی نیاسر ادامه داد: منابع انسانی یک نعمت است و از سوء با نقطه ضعف کیفی مواجه هستیم و از طرفی برخورد جدی هم نمی توان کرد بنابر این بحث آمایش آموزش عالی مطرح و در اسفند ۹۴ به تصویب رسید.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: قرار نیست مراکز آموزشی به هر موضوعی ورود کنند و زمانیکه دانشگاه آزاد شکل گرفت قرار بود برداشتی از دانشگاه انگلیس باشد و فعالیت غیر حضوری داشته باشد که چنین نشد اما پیام نور این کار را انجام داد.

شریعتی نیاسر تاکید کرد: مراکز دانشگاهی باید برند اولویتی خود را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از مراکز آموزشگاهی به دلیل اینکه مشمول رشد بی رویه شدند با نداشتن امکانات لازم شکل گرفتند که باید آنها را مدیریت کرد و در این راستا باید با استفاده از ظرفیت دانشگاه های بزرگ این مشکل را برطرف کرد.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: تمرکز زدایی مد نظر قرار دارد و در حال واگذاری برخی از مباحث به دانشگاه های سطح ۱ کشور هستیم و نباید انتظار داشته باشند که ستاد در خصوص بسیاری از آیین نامه ها ورود کند. 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دکتر موذنی رییس دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه آماده است در صورت تمایل دانشجویان آمریکایی و اروپایی که در حمایت از مردم مظلوم غزه، از طرف دانشگاه‌های خود به اخراج تهدید شده اندرا جذب و بورسیه کند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز هم از این پیشنهاد رئیس دانشگاه ابراز خوشنودی کردند.
همچنین دکتر داداش پور رىیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم با اعلام حمایت از این تصمیم دانشگاه شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی دارد این دانشجویان را در رشته‌های تخصصی موجود، پذیرش و بورسیه تحصیلی کند.
دانشگاه شیراز هم اکنون از دانشگاه‌های برتر ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی