Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر محمد تقی جغتایی افزود: با توجه به شیوع بالای حوادث، بلایای طبیعی و حوادث ترافیکی و جاده ای، رشد بیماری‌های مزمن به علت سبک زندگی جدید و صنعتی شدن جامعه، افزایش امید به زندگی و افزایش جمعیت سالمندان، توجه جدی سیاست گذاران و متولیان حوزه سلامت به گسترش خدمات توانبخشی را ضروری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات توانبخشی بدون بهره گیری از فناوری‌های این حوزه، امکان پذیر نیست و در همین زمینه، توسعه این فناوری‌ها به عنوان یکی از ۳ هدف اصلی سازمان بهداشت جهانی در برنامه عملیاتی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ گنجانده شده است.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با اشاره به برگزاری همایش «فناوری‌های توانبخشی، شرایط فعلی کشور و افق پیش روی آن»، افزود: تکنولوژی‌های توانبخشی امروز بخش مهمی از خدمات این حوزه است و هدف ما این است که تکنولوژی‌های توانبخشی را با مشارکت دانشکده‌های پزشکی، متخصصان توانبخشی و بالینی و مهندسان پزشکی در کشور توسعه دهیم.

دکتر جغتایی گفت: در این همایش، تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه توانبخشی معرفی و از شرکت‌های دانش بنیان خواسته می‌شود که این تکنولوژی‌ها را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، در کشور تولید کنند، همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از محصولات شرکت‌های دانش بنیان موفق در حوزه توانبخشی برپا می‌شود.

وی افزود: در همایش «فناوری‌های توانبخشی، شرایط فعلی کشور و افق پیش روی آن» که ۱۷ دی در مرکز همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود، جمعی از معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت، رؤسای دانشکده‌های فنی دانشگاه‌های کشور، مدیران گروه‌های رشته‌های توانبخشی، بالینی و طب توانبخشی، فیزیکی، نورولوژی و ارتوپدی و سازمان‌های مردم نهاد حضور خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند

ایسنا/خوزستان مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: افراد کم‌توان تحت پوشش بیمه سلامت علاوه بر پوشش بیمه‌ای ۵۹ خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

 به گزارش ایسنا، وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

وی افزود: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی