Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل زمستان امسال دو مسابقه و رویداد ملی رشته‌های ورزشی زمستانی به ویژه اسکی در استان اردبیل برگزار می‌شود. 

به گزارش ایسنا، کریم حاجی‌زاده در جلسه تدوین برنامه‌های گردشگری زمستانی در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل که به مرکز سفرهای تابستانی به دلیل آب و هوای خوش در سطح کشور و حتی جهان معروف شده است قابلیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری زمستانی دارد که ما تاکنون نتوانسته‌ایم از آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: در حالی که در بسیاری از کشورها با تولید مصنوعی برف و سایر امکانات گردشگری زمستانی نسبت به جذب گردشگران و توریسم بین‌المللی اقدام می‌کنند اما ما از موقعیت طبیعی در دامنه‌های سبلان و گردشگری زمستانی در اردبیل، سرعین، نیر، مشگین‌شهر و جنوب استان اردبیل نتوانسته‌ایم هنوز در حد مطلوب از جذب گردشگران استفاده کنیم. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: امسال با همکاری اداره کل ورزش و جوانان قرار است دو مسابقه ملی اسکی در مناطق برف‌گیر استان اردبیل برگزار شود و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا چندین رویداد فرهنگی و جشنواره‌های زمستانی را برای شهرهای مختلف به ویژه سرعین و مشگین‌شهر تعریف کرده تا گردشگری زمستانی را نیز در این مناطق فعال کنیم. 

حاجی‌زاده حمایت همه‌جانبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از سرمایه‌گذاران تاسیسات گردشگری زمستانی با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت یادآور شد و گفت: ما با توجه به مزیت‌های استان در این بخش سرمایه‌گذاران را دعوت کرده و به سرعت برای آنها موافقت اصولی و حمایت‌های بانکی را انجام می‌دهیم. 

وی سیاست سازمان میراث فرهنگی را در توزیع فصلی و جغرافیایی سفر یادآور شد و اذعان کرد: برهمین اساس ما از تاسیسات زمستانی که به همت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاسیس شود به جد حمایت می‌کنیم و در کنار آنها خواهیم بود. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تکمیل پیست‌های اسکی استان اعم از آلوارس و دیگر پیست‌های فعال را یادآور شد و بیان کرد: در کنار آب‌های گرم، ابنیه‌های تاریخی و تاسیسات مختلف گردشگری که در استان فعال است سعی خواهیم کرد با فعال کردن گردشگری زمستانی به تحول در اقتصاد استان در شهرهای مختلف کمک کنیم. 

حاجی‌زاده افزود: نباید برخی از دستگاه‌ها و نهادها به ویژه رسانه‌ها نسبت به وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی استان گزارشات نامناسب و نامطلوبی را ارائه کنند در حالی که در زمستان اکثر راه‌ها و محورهای مواصلاتی استان با کمک دستگاه‌های مختلف باز بوده و زمینه سفر راحت و ایمن برای هموطنان فراهم است. 

وی اظهار داشت: ما تا زمانی که در استان اردبیل با کمک و همراهی مردم و نهادهای مختلف دست به دست هم ندهیم نمی‌توانیم ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل را بیدار کنیم که در این زمینه با توجه به تعیین شعار از سوی استاندار اردبیل که زمستان اردبیل را بیدار می‌کنیم امسال سعی می‌کنیم تا در بخش‌های مختلف شاهد برگزاری رویدادهای گردشگری زمستانی در استان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، محسن معصوم علیزاده در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: به دنبال اجرای این طرح، امروز در هنگام خاک برداری، قسمتی از یک اثر تاریخی در محدوده میدان امام همدان نمایان شد که به صورت موقت ادامه اجرای کار متوقف شده است.

معصوم علیزاده گفت: تیم کارشناسی بررسی ابعاد مختلف این اثر تشکیل شده است تا هرچه زودتر نسبت به انجام مراحل کاوش و ادامه روند اجرای طرح تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: تصمیم داریم در صورت کشف اثر تاریخی، از آن به عنوان بک ظرفیت گردشگری برای شهر همدان استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: در کنار انجام کاوش، نمی‌خواهیم جلوی اقدامات عمرانی شهر گرفته شود و تلاش داریم کارهای عمرانی شهر ادامه داشته باشد.

وی با اعلام اینکه همدان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است و باید آثار تاریخی آن حفظ شود، اظهار داشت: همانطور که در همه نقاط استان از میراث فرهنگی حفاظت می‌شود، ناظران یگان حفاظت میراث فرهنگی بر این طرح نیز توجه ویژه دارند تا از هرگونه آسیب و دخل و تصرف در آن جلوگیری شود.

وی یادآور شد: هنوز ابعاد مختلف این اثر شناسایی نشده و در نخستین فرصت نسبت به کاوش آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه بارها به شهرداری و شرکت‌های خدمات رسان اعلام شده که با هر کنده‌کاری در همدان احتمال برخورد به آثاری وجود دارد و شواهد باستان‌شناسی در این شهر فراوان است ادامه داد: در محدوده میدان امام خمینی(ره)، با توجه به سایت‌موزه‌ای که در این محوطه پیدا شده، ممکن است در هر خیابان نزدیک آن، به آثاری باستانی برخورد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پیدا شدن این بنا را یک ظرفیت مناسب گردشگری برای شهر همدان می‌دانیم که می‌توان در پیاده‌راه باباطاهر هم شاهد یک سایت موزه شبیه میدان امام(ره) بود و با پوشش شیشه‌ای در معرض دید عموم قرار داد، افزود: این موارد باید بررسی شود و باستان‌شناسان ما جلساتی برگزار کنند و به موارد لازم برسند که تاکید این است، قابلیت یک سایت موزه کوچک در ابتدای باباطاهر وجود دارد.

لازم به ذکر است، عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان به میدان مرکزی شهر همدان، دوشنبه هفته گذشته (۱۰ اردیبهشت) با یکصد میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری دارد که بیش از یک‌هزار مورد آن ثبت ملی شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903264

دیگر خبرها

  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم