Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روز پیش شاهد رونمایی از یک مکمل دارویی ضدسرطانی با نام اَوِمار بودیم. این مکمل دارویی که ساخت کشور مجارستان است، یک داروی وارداتی محسوب می شود که توسط شرکت تولید داروی سبحان انکلوژی رونمایی شد. نکته جالب اینکه گزارشی در مورد رونمایی این داروی وارداتی از طریق صدا وسیما و اخبار بیست و سی پخش شد. سئوال این است که چرا باید یک شرکت تولید دارو، رو به واردات مکمل یک داروی سرطانی بیاورد؟

به گزارش تابناک اقتصادی، سه روز پیش یعنی در مورخه 7 دی ماه 1396 از یک مکمل دارویی ضد سرطان به نام اَوِمار رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصول عصاره تخمیر شده گندم است که مرگ سلولی را به تاخیر می اندازد و باعث می شود بیمار سرطانی شرایط بهتری پیدا کند. بسته های اَوِمار 30 تایی است و بیماران باید روزانه یک یا دو عدد از آن را با نوشیدنی مخلوط کنند و در کنار درمان های اصلی خود استفاده نمایند. این مکمل دارویی که ساخت کشور مجارستان می باشد هم اکنون در اروپا و آمریکا و برخی کشورهای همسایه ایران توزیع می شود. این دارو توسط شرکت تولید داروی سبحان انکلوژی برای اولین بار به ایران نیز وارد شد. رونمایی آن نیز توسط حمید مصطفوی مدیرعامل این شرکت انجام شد. تا اینجای قضیه و اینکه دارویی جهت مقابله با سرطان و کمک به بیماران سرطانی وارد کشور شده است، بسیار خوب است اما سئوال این است که چرا باید واردات این دارو توسط یک شرکت تولیدکننده دارو وارد شود و گزارش رونمایی از این داروی وارداتی از صدا و سیما و توسط اخبار بیست و سی پخش شود؟

برای پاسخ به این سئوال به 24 آذر ماه 1396 باز می گردیم و مصاحبه مدیرعامل شرکت تولید داروی سبحان انکلوژی را مرور می کنیم. وی که با خبرنگار فانا مصاحبه می کرد در پاسخ به این سئوال که سال 96 برای سبحان انکلوژی چطور بوده است، گفت: شرکت سبحان انکلوژی از نظر تولید و تعداد محصولاتی که وارد بازار می ‌کند طی چند سال اخیر بسیار موفق عمل کرده است. اما به علت اینکه 96 درصد محصولات ما در بخش بیمارستانی عرضه می ‌شود از نظر مالی به شدت تحت فشار هستیم و میزان مطالبات شرکت از شرکت ‌های پخش بالغ بر 170 میلیارد تومان شده است. با توجه به اینکه 22 میلیارد تومان از این مطالبات را به صورت اوراق دریافت کردیم و این اوراق به عنوان سرمایه گردش نمی ‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، حجم تسهیلات ما بسیار بالا رفته و هزینه ‌های مالی شرکت به شدت افزایش یافته است. در اواخر سال قبل هم یکی از محصولات ما دچار کاهش قیمت حدودا 30 درصدی شد که از نظر مالی بسیار به ما فشار وارد کرد. خبرنگار فانا بلافاصله این سئوال را مطرح کرد که کاهش قیمتی که صورت گرفت دستوری بود یا مجبور شدید؟ پاسخ مدیرعامل به این سئوال جالب بوده است و شاید کلید پاسخ سئوال اصلی این گزارش باشد. مصطفوی در پاسخ به این سئوال گفت: مکانیسم آن به این صورت بود که محصولی که پروفرمای (سندی است که توسط فروشنده صادر می گردد) ما توسط سازمان غذا و دارو تائید شده بود و کالا هم وارد گمرک شده بود، به یکباره در گمرک به ما اعلام کردند که باید 30 درصد کاهش قیمت بدهیم چون یک شرکت فوریتی پروفرمایی با 30 درصد قیمت ارزان ‌تر آورده بود و ما برای ترخیص دارو مجبور به کاهش قیمت شدیم در حالی که منطقی این بود که از ابتدا پروفرما را تائید نمی‌ کردند و ارز به ما تعلق نمی‌ گرفت. این باعث شد خسارت زیادی به سبحان انکلوژی وارد شود و مجبور شدیم دارو را با قیمتی کمتر از قیمت خرید بفروشیم. ضمن اینکه در بازار هم کمبود ایجاد شده بود و مجبور به عرضه سریع دارو در بازار بودیم.

شاید همین مطالبات شرکت سبحان انکلوژی از شرکت های پخش دارو و همچنین دستوری بودن کاهش 30 درصدی قیمت یک داروی وارداتی توسط این شرکت و ضرر و زیان آن برای شرکت سبحان انکلوژی، باعث شده است تا این شرکت تولید دارو از رسالت اصلی خود که همانا تولید دارو است دور شود و دست به واردات مکمل دارویی ضدسرطانی بزند تا از این طریق بتواند نقدینگی خوبی را در راستای رفع ضرر و زیان های قبلی خود، جذب کند.

از طرفی صدا و سیما و اخبار بیست و سی شبکه دو نیز با پخش گزارشی پیرامون رونمایی از این دارو به نوعی به تبلیغ آن پرداخته و سطح برنامه خود را تا سطح آگهی های بازرگانی پایین آورده و این عمل باعث خواهد شد که در دراز مدت مخاطبین این برنامه اعتماد خود را به آن از دست بدهند.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله دارو در زابل

  سردار دوستعلی جلیلیان  گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در یک منزل مسکونی در سطح شهرستان زابل در امر تهیه و توزیع داروی خارج از شبکه توزیع، قاچاق و غیرمجاز فعالیت گسترده‌ای دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس شهرستان زابل قرار گرفت.

 این مقام انتظامی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و در بازرسی مأموران انتظامی از این منزل بیش از ۷۲۷ هزار و ۷۰۰ عدد انواع قرص و داروی خارج از شبکه توزیع و غیرمجاز کشف و منزل مسکونی متخلف نیز پلمب شد.

 سردار "جلیلیان" با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی اقلام دارویی مکشوفه ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: دراین خصوص ۲ متهم دستگیر وپرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

  فرمانده انتظامی استان درپایان با بیان اینکه فروش دارو‌های غیر مجاز سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • کشف محموله دارو در زابل
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند