Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این مراسم از 153 نمونه بخش کشاورزی در 150 رشته تقدیر شد و خراسان جنوبی به لحاظ دارابودن 10 نمونه برتر، بعنوان دومین استان برگزیده کشور انتخاب شد.
خراسان جنوبی علی رغم خشکسالی های 18 ساله و کمبود شدید نزولات جوی جزء خشک ترین استانهای کشور است با ما تلاش کشاورزان پرتوان در کنار استانهای با میزان بارندگی و سطح زیرکشت بالا رقابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم از ابوالقاسم سلطانی از زیرکوه در رشته نگهداری و بهره برداری از قنوات، ابوالقاسم چوپان از بشرویه به عنوان مدیر نمونه بهره برداری، نگهداری و مشارکت در طرح انتقال آب با لوله، محمد حسین بخشی از فردوس به عنوان تولیدکننده نمونه زعفران، مهدی خدایی از بشرویه به عنوان شرکت تعاونی تولید نمونه روستایی، فاطمه ذاکریان از بیرجند به عنوان شرکت تعاونی نمونه زنان روستایی، طاهره درمیانی از درمیان به عنوان مدیرعامل نمونه صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی، سیدحسین خیریه از بیرجند به عنوان مدیرنمونه واحد تولید پرورش مرغ مادرگوشتی، محمد تورانی از بشرویه به عنوان بهره­ بردار نمونه در مدیریت پایدار خاک کشاورزی حفاظتی، علی صفری حاجی از بشرویه به عنوان تولیدکننده نمونه پنبه ، محمد رمضانی از طبس به عنوان مرتع­ دار نمونه در مناطق کمتر از 200 میلی­متر بارندگی قدردانی شد.

سی و دومین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی صبح امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونین، مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان نمونه در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما در تهران برگزار شد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی