Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن از راه اندازی گلخانه هیدروپونیک به عنوان اولین و بزرگترین گلخانه در سطح شهرستان‌های بردسکن، کاشمر و خلیل‌آباد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبه نقل از  صبح توس؛ حسین محمدی امروز حاشیه بازدید از اجرای طرح بزرگ‌ترین گلخانه هیدروپونیک در بردسکن، گفت: این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار و 500 متر مربع اجرا شده که برای راه‌اندازی این مجتمع 9 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اعلام اینکه 80 درصد هزینه‌ها از سرمایه متقاضی تامین شده است، افزود: در این گلخانه 13 هزار بوته گوجه‌فرنگی و بادمجان به روش هیدروپونیک(کشت بدون خاک) اجرا شده است که هر هفته به طور متوسط 500 کیلوگرم بادمجان و 1500 کیلوگرم نیز گوجه‌فرنگی برداشت می‌شود.

 

در ادامه قاسم‌اقبالی، مدیر اجرایی این مجموعه تولیدی نیز با بیان اینکه این طرح در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: در تمام فصول سال محصول گوجه فرنگی و بادمجان در این مجتمع برداشت می‌شود و در صورت حمایت مسئولان می‌توانیم در سال آینده این گلخانه را نیز توسعه دهیم و اشتغال بیشتری را برای افراد جویای کار فراهم کنیم.

 

وی اظهار داشت: محصول تولیدی این گلخانه در سطح بازار بردسکن و مشهد به فروش می‌رسد و صرفه اقتصادی نیز تاکنون داشته است.

 

اقبالی یکی از مشکلات این گلخانه در امر تولید را نبود گاز بیان کرد و گفت: درحال حاضر برای شرایط آب و هوایی گلخانه از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنیم که با سختی باید سوخت مورد نیاز را تامین کنیم.

 

وی از فرماندار و مسئولان شرکت گاز خواست نسبت به گازرسانی به این طرح مساعدت کند.

 

در این بازدید برات علی‌نیا، فرماندار بردسکن ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام گرفته دراین مجتمع گلخانه‌ای گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و افت شدید منابع آبی در شهرستان و کاهش نزولات جوی تنها راه توسعه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان اجرای طرح‌های کشاورزی و دامداری است.

 

وی اظهار داشت: شهرستان بردسکن دارای اقلیم خشک است و کاهش نزولات آسمانی در چند دهه اخیر سبب کاهش تولید و پایین بودن کیفیت محصولات کشاورزی را در پی داشته است.

 

علی‌نیا گرایش به سمت پرورش گیاهان و تولید محصولات گلخانه‌ای را امری اجتناب ناپذیر اعلام کرد و گفت: به‌زودی تسهیلات بسیار خوبی با نرخ بسیار پایین از محل صندوق توسعه ملی ابلاغ می‌شود که سهم بخش کشاورزی بیشتر از سایر بخش‌ها است.

 

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت جمعی از فرهنگیان بردسکن به مجلس شورای اسلامی

دریافت 38 MB

به گزارش خبرنگار مهر، معلمان و مدیران جوان شهرستان بردسکن در ابتدا از موزه مجلس شورای اسلامی بازدید و در ادامه در صحن علنی مجلس به اتفاق نماینده شهرستان حضور یافتند.

تصویربردار: سعید نوری

کد خبر 6085394

دیگر خبرها

  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در بردسکن
  • دعوت جمعی از فرهنگیان بردسکن به مجلس شورای اسلامی
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد