Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از ماه ها چشم انتظاری بالاخره تکلیف نانوشته چندین ماهه شورای شهر با انتخاب شهردار لنده رقم خورد آیین تودیع و معارفه شهردارلنده در حالی برگزارشد که از ابتدا تا انتها سرشار از حاشیه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، آیین تودیع و معارفه شهردارلنده پس از 5ماه جدل و بحث های فشرده همراه با مخالفت های شدید و موافقت های فشرده با حضور مدیرکل امورشهر و شورای های استانداری، فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای اداری، اعضای شورای شهر در دوره چهارم و سه نفر از اعضای شورای جدید و با غیبت معنا دار دوعضو شورای پنجم یعنی عطب اله آهنین جان و عزیزاله شریفی و بدون حضور مردم در سالن اجتماعات شهرداری لنده برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

            

 

 

در ابتدای این مراسم و در حالی که مدعوین بنا به دعوت شهرداری در حال ورود به سالن جلسات بودند در ابتدای این کار از آسیه تقوی نژاد مشاور اموربانوان فرمانداری شهرستان لنده توسط یکی از کارکنان شهرداری به سالن جلوگیری شد که وی نیز به نشانه بی احترامی به حقوق زنان این جلسه را قبل از شروع ترک کرد.

 

اعتراض عضوشورای فرادست شهرستان

 

جلسه تودیع و معارفه شهردار لنده برابر دعوتنامه ارسال راس ساعت 10بود که بیش از 20دقیقه تاخیر هنوز شروع نشده البرز محمد خانی عضور شورای فرادست و عضوشورای شهر در دره چهارم با اعتراض به عدم دعوت از عضو شورای فرا دست از مدیرکل شورای ها به دلیل این نقض صریح قانون گلایه کرد که حاشیه های شدیدی به همراه داشت تا با وساطت امام جمعه شهرستان لنده و دعوت به نشستن در گوشه ای وی را هدایت کرد.

 

 

 در ادامه نیز بهمن زارعی دیگر عضو شورای شهر جملاتی خطاب به فرماندار در مضمون بی تدبیری شما اوضاع شهرستان را بدین جا کشانید را بیان کرد که با حضور دیگر اعضای شورای شهر به نشستن برصندلی هدایت شد.

 

 

سپس جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام اله توسط رئیس اداره گاز آغاز شد و در ادامه حسنعلی حسن پور دبیر جلسه شورای اداری شهرستان لنده ابتدا از حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل دعوت کرد که آغازگر این مراسم باشد.

 

از وضعیت زندگی مردم در شهرک ها خجالت می کشم

 

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در ابتدای کلام با تقدیر از حماسه حضور مردم در روز نهم دی قدردانی کرد و گریزی هم به اغتشاشات زد و گفت: هرچند بیان مطالبات مردم فی نفسه اشکال دارد ولی نباید اجازه نفوذ به دشمنان دهیم تا از این مطالبه گری قانونی برای ایجاد اغتشاش استفاده کنند.

وی با گلایه از شورای شهر و تاخیر در انتخاب شهردار گفت: هرچند ای مشکل باید چندماه پیش انجام می شد ولی امیدواریم با همدلی و وحدت و در آینده نزدیک شاهد جبران عقب ماندگی های چندماه گذشته باشیم.

امام جمعه لنده گفت: از وضعیت اسف بار شهرک های فجر، سرآسیاب و بهاران و زندگی مردم در این شهرک ها خجالت می کشم.   

 

شهرداری جای سیاسی کاری نیست

 

 در ادامه دارا کریمی نژاد با تشریح قسمت های از وظایف شهردار گفت: صندلی های ریاست هویت نمی دهند بلکه این اشخاص هستند که به صندلی ها هویت می دهند.

وی به عدم جایگاه فعال فرهنگی در شهرداری اشاره کرد وگفت:در شهرداری ما جای معاونت فرهنگی خالی است لذا می طلبد که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر به مقوله فرهنگ توجه جدی داشته باشند.

فرماندار شهرستان لنده گریزی نیز به تجمعات اخیر مردم در بعضی از شهرهای کشور زد و گفت: تب و تاب کنونی و التهاب‌هایی که در جامعه به وجود آمده برخی به عنوان حقوق مردم بوده ولی جایی که باعث خوشحالی ترامپ و عربستان باید مردم تا ته پشت پرده این دسیسه هارا بخوانند.

 

اولین استارت بنیادمستضعفان از سوی شورای شهر زد

 

بعد از سخنان فرماندار نوبت به غلام محمد مونه زاده رسید تا ضمن تشکر از اعضای شورای دوره چهارم آمادگی خود را برای انتقال تجربیات خود به دوره پنجم نیز اعلام کرد.

وی خطاب به رئیس سابق جهادکشاورزی و شهردار جدید لنده گفت: شما تا دیروز به یک قشرخاص سروکار داشتید ولی از امروز با اقشار مختلف و همین رسالت شما را مضاعف تر خواهدکرد.

رئیس شورای سابق شهرلنده در خصوص تلاش های اعضای دوره چهارم گفت: یکی از مظلومیت های که ما همیشه به آن افتخار می کنیم در سفرهای تهران صبحانه، نهار و شاممان یکی می شد تا بلکه گرهی از مشکلات شهر وا کنیم.

مونه زاده خطاب با حضرین گفت: اولین و اغازگر بحث حضور بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده از سوی شورای شهرلنده پیگیری های اولیه صورت گرفت.

 

انتخاب شیر برای شهرداری لنده

 

 

پس از مونه زاده نوبت به علی جان علی نژاد عضو جدید شورای شهررسد که در ابتدای کلام گفت: اگرچه دیر انتخاب کردیم ولی شیر انتخاب کردیم.

وی افزود: به مردمی که ما را امین خود دانستند این تعهد را می دهیم که همه مشکلات را یکی یکی پیگیری کنیم و از تجریبات شورای قبل هم استفاده خواهیم کرد.

عضوشورای شهرلنده گفت: ما باید مردم را از منجلاب و کثیفی های شهرک های الحاقی به لنده نجات دهیم تا بیش از این زندگی برآنان سخت نگذرد.

 

خط ونشان مدیرکل شهری و شوراهای استان برای شهردارجدید

 

 

پس از وی عبدالکریم عزیزی مدیرکل شهری و امورشوراهای استانداری با تشریح بخشی از وظایف شورا مستقیم به حمایت و دفاع از عملکرد تقی زاده شهردار سابق پرداخت و گفت: شهرهای چیتاب، سی سخت و مارگون همان شهرداران قبلی را انتخاب کردند و ای کاش در لنده هم همین اتفاق می افتاد.

وی افزود: عملکرد و جایگاه شهرداری لنده براساس شاخص ها رتبه 7 را از میان 17شهرداری استان دارد که جایگاه مناسبی است.

مدیرکل شهری و امورشوراهای استانداری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: افزایش چندین برابری اعتبارات نسبت به سال92 نشان از ارتقای سطح توانمندی شهرداری لنده با پوشش جمعیتی 13هزارنفری دارد.

وی خط ونشان هایی برای شهردار و اعضای شوراهای جدید هم کشید وگفت: بدون هیچ گونه مسائل خطی، سیاسی، جناحی و قومی وقبیله ای و بدون توجه به جایگاه فردی و یا حقوقی با کسانی که بدون مجوز اقدام به  استخدام و یا به کارگیری نیروی انسانی کنند برخورد قاطع و سخت خواهیم کرد و از طریق مقامات قضایی نیز این مسئله در دستور کار قرار خواهدگرفت.

از دیگر حاشیه های این جلسه عدم انتخاب صندلی برای حضور ایرج جرنده رئیس شورای شهرلنده بود که وی به ناچار در انتهای سالن و در گوشه ای به درو از چشم حاضرین نشسته بود.

 

پرسش وپاسخ های صریح وبی پرده توسط عضوشورای فرادست شهرستان لنده مدیرکل و فرماندار

 

 

پس از سخنان مدیرکل شهری وشوراهای استانداری البرز محمدخانی عضو فرادست شورای شهرستان لنده با چند پرسش از عزیز گفت:آیا نماینده شورای استان در کمیته تطبیق تا معرفی نماینده از طرف شورای استان در جلسات حضور پیدا می کند؟ آیا مسول شورای شهرستان تا انتخاب هیات رئیسه جدید مسولیت شورای شهرستان را بعهده دارد؟آیا فرماندار شهرستان موظف است که رئیس شورای شهرستان را در جلسات شورای اداری بجز جلسه کمیته برنامه ریزی دعوت کند؟آیا انتخاب هیات رئیسه شورای شهرستان باید یکماه بعد از انتخاب شورای شهر برگزار گردد؟

که عبدالکریم عزیزی مدیرکل شهری وشوراهای استاندار مات ومبهوت جواب همه سئوالات البرز محمد خانی را تنها با جواب بله پاسخ داد.

محمد خانی پس از سئوال و جواب از عزیزی به سراغ دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان لنده رفت و با سئوالات خود یکی یکی از وی پرسید: آقای فرماندار چرا نماینده شورای فرادست بعنوان عضو کمیته تطبیق را در جلسه دعوت نکردید؟آقای فرماندار چرا مانع از حضور رئیس شورای شهرستان در جلسات شورای اداری شدید؟چرا انتخابات هیات رئیسه شورای شهرستان را با تاخیر حدودا 5 ماهه انجام دادید؟آقای فرماندار آیا باید نماینده مردم مطالبات مردم را مطابق میل شما طرح کند یا میل مردم؟چرا در جلسه با استاندار بده که نماینده قانونی مردم بودم را با سرباز فرستادنتان دنبال من و از سالن بیرونم کردید؟.

 

 

در ادامه دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان لنده قانون را فصل الخطاب خواند وگفت: برابر قانون فرماندار یک سری حقوقی دارد که برابر تشخص مسائل می تواند چه کسی را به جلسات دعوت کند و چه کسی را دعوت نکند.

وی افزود: فرماندار می تواندمتناسب با شرع خودش قانون وضع کند. و با مشاوره از اطرافیان از بی قانونی جلوگیری خواهم کرد.

 

 

با همه خوب وبد این حاشیه ها و بیان همه حرف های ناگفته کسی در پایان جلسه هیچ سراغی از رئیس شورای شهر نگرفت و جلسه تودیع ومعارفه شهردار لنده تنها با حضور دو عضو شورای شهر برگزارشد.

 

 

نکته جالب تر اینکه این جلسه بیشتر برای مراسم تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید لنده بود که هیچ رد و نشانی از این تودیع و معارفه در قسمت دید مخاطب وجود نداشت و ظاهراً برنامه با محوریت دکتر عزیزی بود تا آیین تودیع و معارفه شهردار لنده.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی گفت: اگر قانون موضوعی را تکلیف کرده باشد و دستگاه های اجرایی از آن استنکاف کنند هم ما به آن رسیدگی خواهیم کرد و هم دفاتر بازرسی رسیدگی خواهد کرد و در لایه آخر هم دیوان عدالت اداری ورود خواهد کرد که الان هم در برخی موارد ورود و احکام نیز در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: آخرین نهادی که مسئول استیفای حقوق مردم در اجرای قوانین است، دیوان عدالت اداری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • انتصاب ۳ معاون فرماندار و ۲ بخشدار در استان کرمانشاه
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد