Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تاکنون به اقتصاد مقاومتی در حد برگزاری جلسه عمل کرده است و باید برای رفع مشکلات مردم صادقانه اقدام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نظرافضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خاورستان،ضمن اشاره به برخی اعتراضات از سوی مردم در خصوص مشکلات معیشتی و اقتصادی، گفت: با توجه به گرانی‌های اخیر مردم اعتراض‌هایی داشته اند که باید به این خواسته ها توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای حل مشکل موسسات مالی مجلس ورود جدی داشت؛ روسای بانک را به مجلس دعوت کردیم و نمایندگان از رئیس جمهور سوال کردند مقداری از این مطالبات پرداخت شده اما مقداری هم باقی مانده است و اختلافاتی بین سپردگان است که باید بررسی شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موسسات در جاهایی سرمایه گذاری کرده اند باید اموال آنها پیدا شود و فرصت داد تا بتوانند مطالبات مردم را پرداخت کنند البته کارآنها اشکالاتی داشته و در حال بررسی است که در این راستا مجلس چندین بار از دولت مطالبه گری کرده است تا مردم به آن پولی که سپرده گذاری کرده اند برسند.

افضلی ضمن تصریح اینکه در حد جلسات تاکنون اقتصادمقاومتی عملی شده است، افزود: برای رفع مشکلات باید در بین مردم حضور داشته و اقتصادمقاومتی در حد شعار نباشد و عملیاتی شود.

وی گفت: بودجه یک و نیم میلیارد دلار برای روستاها و اشتغال زایی زیر 18هزار نفر تصویب شد که باید بودجه لازم برای اجرایی شدن آن اختصاص یابد.

 
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قانون رفع موانع تولید تصویب می شود اما باید از سوی دولت با اهتمام بیشتری پیگیری شود تا این عملی شود.

افضلی با بیان این‌که در برنامه ششم مشکل قنوات را اصلاح کردیم، خاطرنشان‌کرد: تسهیلاتی باید برای نوسازی و آبیاری ملی داده شود این به دولت ابلاغ شده اعتراض‌های مختلفی در این خصوص وجود دارد و دولت باید به آنها توجه کند.

 

 وی تصریح کرد: نارضایتی مردم از اوضاع کنونی بحق هست چراکه اوضاع اقتصادی، بیکاری وگرانی در خانواده ها وجود دارد و باید همه دست به دست هم داده در جهت رفع آن قدم برداریم.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: کم بودن حقوق بازنشستگان، مشکلات کارگاه های تولیدی، تبعیض، فساد و اختلاس و حذف یارانه ها، از جمله مطالباتی است که دل مردم را به درد آورده است.

 

افضلی ادامه داد: مطرح کردن مطالبات در کف خیابان ها و آتش زدن اموال عمومی کار درستی نیست که این گونه اقدامات و سیاسی کردن مطالبات از سوی برخی معاندین مطرح می شود؛ اعتراضات به وضعیت موجود از قبلاهم وجود داشته است و باید آنها را رفع کرد.

وی ضمن تاکید بر این‌که دولت باید برای حل مشکلات مردم صادقانه با آنها گفتگو کند، افزود: اقتصاد کشور و تحریم هایی که با آن مواجه هستیم نیازمند توجه دارد و مبارزه با فساد مالی باید در راس عملکرد دولت باشد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مردم پای نظام خون داده و زحمت کشیده اند؛ نباید فضا به سمتی برود که مردم مطالبات خود را عمومی مطرح کنند و فضای سوء استفاده فراهم شود.

افضلی ضمن تاکید بر این‌که دولت و مسئولان مردم را از خود بدانند، خاطرنشان کرد: نباید از مردم فاصله گرفت و زندگی مسئولان باید در سطح مردم باشد و با آنها معاشرت داشته و مردمی باشند.

 

وی گفت: کم کاری هایی صورت گرفته و باید جلسات گذاشت مسائل مردم را بیان کرد؛ پرسش و پاسخ مردمی و توجه به مطالبات مردم از سوی مسئولان کم صورت گرفته است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کنار برخی مطالبات بحق، عده ای غرض دارند و دغدغه مشکلات اقتصادی و معیشتی نداشته و هدفی غیر از بیان مطالبات دارند که باید این افراد هم هدایت شوند چراکه فضای سوء استفاده برای را فراهم می کنند و سبب می شود عده ای از آب گل آلود ماهی بگیرند.

 

افضلی اظهارکرد: مردم ولی نعمت ما هستند بار انقلاب به دوش کشیده اند و به دوش می کشند نباید فضا طوری شود زمانی که کشور دچار مشکل می شود اصل کشور را به هم بریزیم.

 

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ منافع ملی باید همه دولت و ملت دست به دست هم بدهیم تا این ها رفع شود.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۱۴ در مورد هدفمندی یارانه ها را به تصویب رساندند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه (جداول) سال 1403 که از روز گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفته بود در دستورکار وکلای ملت در جلسه نوبت صبح امروز نیز قرار دارد.

وکلای‌ ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 14 درباره هدفمندی یارانه‌ها از مجموع 213 نماینده حاضر با 156 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع، موافقت کردند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 در این جلسه علنی در توضیح جزئیات بخش درآمدی جدول 14 لایحه بودجه 1403 گفت: همان مبلغی که دولت در نظر گرفته بود کمیسیون تلفیق و صحن علنی آن را تایید کردند که 315 همت برای یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شد، کار مهمی که مجلس انجام داد 10 درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد که در لایحه 20 درصد بود و به 30 درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: 42 همت برای کمیته امداد، 23 همت برای بهزیستی، 143 همت برای یارانه نان و یارانه دارو و شیرخشک و ملزومات مصرفی برای وزارت بهداشت 74 هزار و 900 میلیارد در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه افزود: مواردی همچون هزینه سرمایه گذاری در شرکت ملی نفت و شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و همچنین شرکت گاز را مصوب کردیم و مبالغی را که دولت برای بحث واردات بنزین و گازوئیل نیاز داشت را تامین کردیم که این موارد کلیات جدول 14 است که آنچه دولت در لایحه گنجانده بود در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب رسید.

در ادامه جلسه حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در توضیح جزئیات جدول 14، گفت: هدفمندی یارانه ها حدود 758 همت در بخش درآمدها و 758 همت نیز در بخش هزینه ها است به دلیل اینکه توازن این جدول به هم نخورد ریالی در آن کم و زیاد نشده است حتی ریالی از هزینه های نفت نیز کم نشده است. قرار بود دولت 63 همت از محل فروش مشتقات به دست آورد که حذف شده است این 63 همت از طریق مدیریت منابع صورت می پذیرد بنابراین این جدول بدون هیچ تغییری 100 درصدی نظر دولت است. هرگونه تغییر در این جدول موجب تغییرات کلی می شود. در بحث صیادان و ملوانان نیز باید اصلاح شود. صیادان را نیز به آن اضافه می کنیم.

همچنین داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که در جلسه علنی حضور دارد درباره جدول 14 یادآور شد: این جدول مربوط به هدفمندی یارانه ها است، سعی شده با توجه به منابع و محدودیت ها تنظیم شود تا هدفمندی یارانه ها محقق شود، 2 موضوع در آن مورد بررسی قرار گرفت، یکی کالابرگ ها که از محل سایر درآمدها باید تعیین می شد همچنین در خصوص عنوان صرفه جویی انرژی که در این جدول آورده شده این عنوان با نظر کمیسیون تلفیق تبدیل به درآمدها شده که مورد قبول دولت نیست. پیشنهاد می‌شود همان سایر درآمدها عنوان شود از طرفی کالابرگ‌ها باید به صورت نقدی و در جدول جداگانه‌ای مطرح شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد