Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:56:17 GMT

صادرات استان اصفهان 28 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۷۵۵۰۷

صادرات استان اصفهان 28 درصد افزایش یافت

اصفهان - ایرنا - مدیرکل گمرک استان اصفهان از افزایش 28 درصدی صادرات و 35 درصدی درآمد گمرکات این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی گمرک استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از اسداله احمدی ونهری اعلام کرد: طی 9 ماه گذشته 810 قلم کالا به وزن سه میلیون و 817 هزار تُن و به ارزش یک میلیارد و 171 میلیون و 668 هزار دلار از کمرگ استان اصفهان به 97 کشور جهان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این میزان صادرات از استان اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 56 درصد و از لحاظ ارزش 28 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل گمرک استان اصفهان، عمده ترین کالاهای صادراتی از این استان را، آهن آلات و فولاد به ارزش 288 میلیون دلار، محصولات پتروشیمی به ارزش 284 میلیون دلار، فرش به ارزش 124 میلیون دلار اعلام کرد.
وی همچنین از عراق با 321 میلیون دلار ( 27 درصد )، امارات عربی متحده با 188 میلیون دلار ( 16 درصد)، افغانستان با 177 میلیون دلار ( 15 درصد)، پاکستان با 92 میلیون دلار ( 8 درصد ) و چین با 66 میلیون دلار ( 6 درصد)
به عنوان مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان نامبرد.

** ماشین آلات و قطعات بیشترین واردات استان اصفهان بوده است
احمدی ونهری به واردات استان اصفهان طی 9 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: 65 هزار و 817 تن کالا به ارزش 297 میلیون و 2 هزار دلار به گمرک استان اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 11 درصد و از لحاظ ارزش 28 درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: ماشین آلات مکانیکی ، ماشین آلات برقی و اجزا و قطعات منفصله ماشین آلات از مهمترین کالاهای وارداتی به گمرک اصفهان طی مدت یاد شده بوده است که بیشترین سهم واردات این استان را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل گمرک استان اصفهان تصریح کرد: ماشین آلات مکانیکی 38 درصد، ماشین آلات برقی 19 درصد، اجزا و قطعات منفصله ماشین آلات 11 درصد، کاغذ و مقوا 3 درصد و پنبه 3 درصد واردات استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.
وی از چین با 23 درصد، آلمان با 17 درصد، کره جنوبی با 15 درصد، ایتالیا با 15 درصد به عنوان عمده ترین کشورهای صادر کننده کالا به مقصد گمرک اصفهان نامبرد.

** افزایش 35 درصدی در آمد گمرک اصفهان
مدیر کل گمرک اصفهان به درآمد گمرک این استان طی 9 ماه امسال اشاره کرد و گفت: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرا مرزی، درآمد گمرکات اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: گمرکات استان اصفهان در 9 ماهه امسال، بیش از یک تریلیون و 367 میلیارد و 757 میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.
احمدی ونهری اضافه کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت شبانه روزی، طی مدت یاد شده، تشریفات امور مسافری بیش از 374 هزار مسافر وارد و خارج شده را انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش یافته است.
وی به بررسی پرونده های مظنون به قاچاق کالا در واحد قضایی گمرک اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه امسال واحد قضایی گمرک اصفهان ، 999 فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا به ارزش 501 میلیارد و 351 میلیون ریال را رسیدگی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 6 درصد افزایش و از نظر ارزش 10 درصد کاهش داشته است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳

تین نیوز

میزان صادرات ریلی راه آهن تهران در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵ هزار تن رسید که این رقم ۱۰ برابر میزان صادرات در مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان صادرات ریلی اداره کل راه آهن تهران در یک ماه اول سال ۱۴۰۳ با عبور از مرز ۵ هزار تن رشدی ۱۰ برابری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

بخش عمده این محمولات که شامل شمش آهن- کلاف مفتول- سنگ نمک و محموله صادراتی ماکارونی است از مرکز لجستیک آپرین (بندر خشک) بارگیری و به مقاصد خود در کشور ترکیه صادر گردیده است.

لازم به ذکر است پیش بینی می شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین، میزان حمل و نقل ریلی در بخش بین الملل شامل صادرات، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه رشد جهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

اداره کل راه آهن تهران دارای سه گمرک با اتصال ریلی مستقیم است که گمرکات غرب و شهریار از طریق ایستگاه نیکپسندی و گمرک بندر خشک آپرین از طریق ایستگاه آپرین به شبکه سراسری راه آهن متصل می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳