Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:17:31 GMT

دپوی اقلام امدادی در انبارهای هلال احمر کم است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۷۵۵۸۰

دپوی اقلام امدادی در انبارهای هلال احمر کم است

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: دپوی اقلام امدادی در انبارهای ما نسبت به حادثه‌ای که ممکن است در تهران رخ دهد کم است.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد بازدید اعضای شورای شهر از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهارکرد: روز جمعه تعدادی از اعضای شورای شهر به همراه آقای مسجدجامعی در سازمان امداد و نجات حاضر شدند و از بخش‌های مختلف سازمان امداد و نجات، مرکز امداد هوایی، انبار، مرکز کنترل هماهنگی عملیات و بخش‌های مختلف بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد آمادگی نیروهای امدادی به رغم اینکه تهران از نظر خطر زلزله در شرایط زرد است، گفت: وضعیت زرد برای ما به معنی این است که باید نیروهای‌مان در دسترس و هوشیارتر از گذشته باشند و در واقع این وضعیت حالت توصیه‌ای برای نیروهای عملیاتی خودمان است.

وی در مورد خطر زلزله در تهران و آمادگی اقدام در چنین حادثه‌ای گفت: زلزله تهران یک موضوعی است که برای آن سناریوهای مختلفی پیش بینی شده و این سناریوها بر این اساس است که کدام گسل فعال شود و چه شرایطی را ایجاد کند و ما هم بر اساس این سناریوها برای زلزله تهران خودمان را آماده می‌کنیم.

فتحی با اشاره به اینکه تهران خطرپذیری بالایی دارد، تصریح کرد: آنچه در تهران اهمیت دارد و علمای علم زلزله‌شناسی و زمین‌شناسی به آن معتقدند این است که تهران خطرپذیری بالایی دارد و منطقه‌ای که تهران در آن قرار گرفته است از گذشته درگیر زلزله بوده است. بنابراین در چنین شرایطی دستگاه‌های مسئول در چرخه مدیریت بحران باید تمهیدات لازم برای خطر احتمالی را بیندیشند. ما هم جزو دستگاه‌های خدمت رسان هستیم که تمهیدات لازم را پیش بینی کرده‌ایم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با اشاره به میزان آمادگی هلال احمر در مورد وضعیت انبارهایی که در زمان حادثه باید تهران را تامین کنند، گفت: ما هم مثل سایر دستگاه‌های خدمات رسان باید پیش بینی‌های لازم را انجام بدهیم و این کارها انجام شده است اما شرایط و نوع حادثه‌ای که رخ می‌دهد نیز اهمیت دارد. در واقع ما با توجه به امکانات موجود آمادگی خوبی داریم ولی دپوی اقلام امدادی در انبارهای ما نسبت به حادثه‌ای که ممکن است رخ دهد کم است و در وضعیت خوبی نیست. 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد پایگاه‌های اقماری تهران گفت: این پایگاه‌ها در خارج از تهران احداث شده‌اند و یکی از اهداف احداث آنها این بود که اقلام امدادی برای زمان حادثه در آنها نگهداری شود. همچنین این پایگاه‌ها محل استقرار تیم‌های عملیات استان‌های معین و هدایت عملیات منطقه در زمان حادثه می‌شوند.

وی اضافه کرد: در دهه 80، شش پایگاه اقماری در ورودی‌های تهران با فاصله مشخصی از جمله در جاهایی مانند اتوبان تهران – قم و جاده دماند به تهران ایجاد شدند که وسعت هر کدام از آنها 15 هکتار است.

فتحی با اشاره به لزوم آشنایی مردم با خطرهای موجود و آمادگی در زمان بحران اظهار کرد: باید مشارکت مردم در زمان حوادث افزایش یابد و مردم نسبت به شناخت حوادث پیرامون خود اهتمام بیشتری داشته باشند. باید اولویت‌بندی خطرپذیری را بدانند با اقداماتی که قبل از حادثه باید انجام شود آشنایی داشته باشند و در زمان عادی اقداماتی که در زمان بحران باید انجام شود را مرور کنند. تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز در زمان بحران و توجه به مشخص کردن جایی برای خروج از منزل و رسیدن افراد در یک مکان مشخص مسائلی است که شهروندان پیش از بحران باید به آن توجه کنند و در زمان حادثه می‌تواند به خود آنها و همینطور مدیریت بحران شهر کمک کند.در مجموع ما به جامعه آماده نیاز داریم که یکی از آیتم‌های آن مردم هستند و باید تلاش کنیم که با توجه به خطرپذیری تهران اقداماتی صورت بگیرد که تغییر نگرش مردم نسبت به حوادث ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از حادثه گم‌شدن یک کودک ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله خبر داد و گفت: نیروهای امدادی و مردمی در حال جست‌وجو هستند. - اخبار استانها -

قاسم غریب آبادی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به حادثه گم‌شدگی کودک 4 ساله در شهرستان کلاله، اظهارداشت: ساعت 17 روز یکشنبه 9 اردیبهشت گم‌شدن یک دختر 4 ساله در زمین‌های کشاورزی روستای یلی بدراق کلاله از سوی بخشداری به هلال‌احمر گزارش شد.

مدیرعامل‌ جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: بلافاصله تیم های هلال احمر به منطقه اعزام شدند و با کمک اعضای خانه هلال روستای یلی بدراق و نیروهای مردمی جست‌وجوها را آغاز کردند.

وی‌ با اشاره به اینکه خانواده کودک حین کار در مزارع روستا متوجه مفقود شدن کودکشان شدند، افزود: در حال حاضر 4 تیم از هلال‌احمر شامل 20 نیرو با به کارگیری 4 دستگاه خودروی کمک‌دار سبک و سواری در حال جست‌وجو برای پیدا کردن کودک هستند و عملیات کماکان ادامه دارد.

مدیرعامل‌ جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به حضور نیروهای امدادی و انتظامی و کمک مردم منطقه اظهار کرد: از صبح امروز در سومین روز از عملیات تیم‌های زمینی جمعیت هلال‌احمر گلستان برای پیدا کردن کودک مفقود شده به منطقه اعزام شدند و به زودی تیم های هوایی نیز به منطقه اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین به تهران
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر