Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف شهرستان مهدیشهر گفت: طبق قانون نظام صنفی، هتل ها و اماکنی که به صورت مستقیم با مصرف کننده سروکار دارند باید پروانه کسب از اتحادیه مربوطه داشته باشند ولی این قانون در برخی نقاط اجرا نمی شود و دود آن به چشم شهروندان می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذوالفقار جباری رئیس اتاق اصناف شهرستان مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، با تاکید بر لزوم رعایت قانون از سوی نهادها و ارگان ها، اظهار کرد: در ماده 91 قانون نظام صنفی، آنهایی که پروانه بهره برداری و تاسیس می گیرند، چه در حوزه کالا و چه در حوزه خدمات، اگر سروکار آنان مستقیما با مصرف کننده باشد باید پروانه کسب بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه در این خصوص با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشکل داریم چرا که اماکن، هتل ها یا خانه های بومگردی که دارند فعالیت می کنند طبق این قانون باید پروانه کسب از اتحادیه مربوطه بگیرند اما میراث فرهنگی اجازه این کار را به آنها نمی دهد و همان پروانه تاسیس را کافی می داند. 

رئیس اتاق اصناف شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: در اجرای ماده 91 قانون نظام صنفی، پروانه کسب را باید از اتحادیه مربوطه دریافت کنند که این امر در استان ها سلیقه ای شده است یعنی در بسیاری از استان ها این قانون اجرا و در برخی استان های دیگر این قانون اجرا نمی شود.

جباری ادامه داد: به طور مثال در مشهد مقدس که درآمد اصلی آن شهر از صنعت هتلداری و گردشگری است، هتل ها هم پروانه تاسیس و هم پروانه کسب دارند به صورتی که در این شهرها و استان های بزرگ قانون اجرا می شود ولی چگونه است که درشهرستان ها و استان های کوچک مثل شهرستان مهدیشهر و استان سمنان این قانون نباید اجرا شود؟

وی به دلایل عدم اجرای قانون در دریافت پروانه کسب، اشاره و بیان کرد: شاید اولین دلیل این باشد که اینها یک بده و بستانی باهم دارند یعنی اداره کل میراث فرهنگی اگر از این هتلداران حمایت نکند آنها مجبور به دریافت جواز کسب و تمکین به قانون می شوند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان مهدیشهر گفت: ما می توانیم براساس قانون، به پلپ کردن این مجموعه هایی که مستقیما با مصرف کننده سروکار دارند ولی جواز کسب ندارند، اقدام کنیم اما ارگان ها نمی گذارند و خواهش می کنند که چنین اقدامی نکنیم.

وی اضافه کرد: هتل ها باید پروانه تاسیس را از سازمان میراث فرهنگی دریافت کنند و پروانه کسب را از اتحادیه مربوطه دریافت کنند که با نداشتن پروانه کسب دیگر در خدمات دهی به مشتری تحت نظارت اصناف قرار نمی گیرند، بنابراین نرخ خود را از جامعه هتل داران می گیرند و همیشه نرخ جامعه هتلداران در سرویس دهی خدمات مخصوصا در رستورانشان 20 الی 30 درصد گرانتر از نرخی است که اتحادیه ها می دهند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان مهدیشهر، افزود: این وسط  دود این بی قانونی و عدم دریافت پروانه کسب به چشم شهروندان می رود و شهروندان ضرر می کنند چرا که وقتی مراسمی در این مکان ها برگزار می کنند هزینه سنگین تری را باید پرداخت نمایند.

جباری با بیان اینکه در مهدیشهر برخی از هتل ها و تالارها پروانه کسب را از اتاق اصناف دریافت کردند ولی برخی از اماکن مشهور همچنان بدون پروانه کسب و با همان پروانه تاسیس به فعالیت مشغول هستند، تصریح کرد: در این خصوص و درخواست اجرای قانون، با فرماندار و دستگاه های ذی ربط مکاتبه کردیم ولی فایده نداشته است.

وی اظهار کرد: الان هتل ها می توانند در خدمات پذیرش مسافر و مهمان برای اسکان، با همان پروانه تاسیسشان از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خدمات دهند اما در حوزه خدمات رستورانی یا تالار باید پروانه کسب از اتحادیه مربوطه دریافت کنند ولی متاسفانه با همان مجوز هتلداری، فعالیت رستوران و تالار خود را نیز پیش می برند و پول های کلانی به جیب آنان می رود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ورزشی کارگران در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️این جشنواره با حضور کارگران واحدهای صنعتی غزرب استیل ، ساتراپ ، نوید بهمن ، روستا و شهرداری مهدیشهر برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • ۲۵ اردیبهشت، آخرین مهلت اصناف برای دریافت شناسه یکتا
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • جشنواره ورزشی کارگران در مهدیشهر