Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: در حال حاضر دو هزار و ۲۹۲ کیلومتر شبکه فعال شهری داریم که در این راستا ۳۸۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب برای قم احداث و در حال بهره برداری می باشد .

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، علی جان صادق پور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم امروز (11 دی) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سالروز تشکیل شرکت و آب و فاضلاب گفت: تشکیل شرکت آب و فاضلاب در 11 دی ماه سال 69 با شرح وظائف ایجاد و بهره وری برای تاسیسات مربوط به آب شهری، اتصال، جمع آوری و تصفیه آب شهری در محدوده شهر به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: شرکتهای آب و فاضلاب شرکتهای خصوصی و مستقل هستند که به صورت بازرگانی اداره می شوند و ارائه خدمات انها از جمله انشعاب، استهلاک، آب شرب، جمع آوری و رفع بهداشتی و ...به مردم ازطریق منابع خود شرکتها تامین می شود.

 

صادق پور ادامه داد: انشعاب آب و فاضلاب لازم و ملزوم یکدیگر بوده و کلیه املاک محدوده شهری مکلفند ظرف مدتی که دستگاه های مربوطه اعلام می کنند تقاضای نصب انشعاب را اعلام نمایند که در غیر اینصورت شرکت آب فاضلاب ملزم به قطع خدمات می گردد.

 

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: قبل از تاسیس شرکت آب و فاضلاب ارائه خدمات توسط شهرداری صورت می گرفت که گاها خدمات مربوط به آب و فاضلاب تحت شعاع فعالیتهای شهرداری ها بود همچنین شهرداری ها پشتوانه علمی مناسبی در حوزه آب وفاضلاب نداشتند که پس از تاسیس شرکت های آب و فاضلاب زیر نظر وزارت نیرو و پشتوانه تخصصی خوشبختانه خدمات خوبی در کشور صورت گرفته است.

 

وی اظهار داشت: امروز بالای 99 درصد جمعیت کشورو40 درصد جمعیت شهری خدمات آب و فاضلاب دریافت می کنند که در این راستا جمعیت شهری قم 100 درصد از نعمت آب برخوردار و 35 درصد از جمعیت شهری فاضلاب دارند.

 

صادق پور افزود: خوشبختانه استان قم در زمان تحریم به جهت امکانات و تاسیس شبکه ها، توسعه تحقیقات علمی استقرارو اوج تولید مرتبط صنعت آب و فاضلاب دچار تهدید جدی نشده است.

 

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم عنوان داشت: در سال 71 ما 4 هزار انشعاب آب داشتیم که در حال حاضر به 308 هزار افزایش یافته و در بخش فاضلاب نیز 81 فقره انشعاب فاضلاب در استان قم وجود دارد.

 

وی یاد آور شد: در گذشته 22 شبکه فعال داشتیم که در حال حاضر دو هزار و 292 کیلومتر شبکه فعال شهری داریم همچنین حدود 380 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب برای قم احداث شده و در حال بهره برداری می باشد .

 

صادق پور ادامه داد: تعداد چاه های آب نیز در گذشته 6 حلقه بوده که امروز به 111 حلقه چاه که 60 حلقه آن در مداربهره برداری است چنانچه طی 4 سال اخیر 994 اصلاح شبکه،دوهزار کیلو متر خط انتقال آب، 240 شبکه اصلی و فرعی فاضلاب در سطح شهری،واگذاری 61 هزار و800 فقره انشعاب آب و فاضلاب ازجمله خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قم به شهروندان می باشد.

 

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: 60 کیلومتر از پروژه اصلاح آب استان در حال اجرا بوده که 30 کیلومترآن انجام شده، توسعه شبکه 60 کیلومتری فاضلاب، پیشرفت 70 درصدی پروژه شهرک قدس و اتمام پروژه تا 2ماه آینده، از جمله 60 پروژه در در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب می باشد.

 

وی ابرازداشت: در نظر داریم به عنوان یک شرکت خصوصی و تقویت آن کارها را به خود مردم بسپاریم و ما تنها نقش نظارتی داشته باشیم که خوشبختانه دراین مسیر مردم رضایتمندی خوبی داشته اند .

 

صادق پور افزود: شرکت آب و فاضلاب توانسته در بخش اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی انجام دهد که در همین راستا نیروگاه آبی با تولید 3 مگاوات برق به عنوان یک پروژه مؤثر و الگوی اثر بخش با اشتغال زایی 10 نفر و تولید 20 میلیون کیلو وات ساعت برق را افتتاح کرده است.

 

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطر نشان ساخت:نصب پنل های خورشیدی و تولید برق به شبکه های سراسری با هدف ایجاد اشتغال، کمک به محیط زیست و پدافند غیر عامل از دیگر اقدامات در حال انجام شرکت آب و فاضلاب استان قم می باشد .

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون هزار و 61 نمونه سنجش در حوزه شیمیایی، میکروبی، کلر سنجی و پایش کیفیت آب انجام شده عنوان کرد: ارائه خدمات آنلاین نیز به فعالیتهای سامانه 122 اضافه شده که سالانه 165 هزار تماس با این سامانه گرفته می شود که 60 درصد این تماسها باعث عدم مراجعه متقاضیان شده و ارائه خدمات در منزل صورت می گیرد.

 

صادق پور در پایان گفت: شرکت آب و فاضلاب در بحث نیروی انسانی همواره پیشرو بوده که در این راستا 15 هزارو 260 نفر ساعت آموزش ودر بخشهای مختلف مشغول فعالیت هستند.

 

 

پایان پیام/348

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه

مریم آزادی معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع مدیریت مصرف انرژی و خصوصا تامین برق همواره یکی از دغدغه مهم صنایع استان بوده، گفت : از همین رو تعدادی از صنایع شاخص به روش‌هایی از جمله احداث نیروگاه و یا تهیه ژانراتور برای تامین برق خود روی آورده اند.

وی ادامه داد: سه واحد سیمان مدلل، ذوب آهن بیستون و پتروشیمی پلیمر در این زمینه پیشقدم شده و در مجموع سه نیروگاه کوچک با ظرفیت ۵۸ مگاوات شامل نیروگاه ۲۴ مگاواتی در سیمان مدلل، نیروگاه ۲۲ مگاواتی در پتروشیمی پلیمر و نیروگاه ۱۲ مگاواتی در ذوب آهن بیستون در دست احداث بوده که ظرف یک یا دو سال آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

آزادی تاکید کرد: پتروشیمی بیستون نیز از دیگر واحد‌های متقاضی احداث نیروگاه در کرمانشاه است.

وی افزود: برخی از صنایع بدنبال تامین برق مورد نیاز خود از طریق تهیه ژنراتور هستند که مجموعه کشت و صنعت نازگل نیز در این دسته قرار دارد.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه معتقد است، راه‌اندازی این نیروگاه‌ها کمک بسزایی به تامین برق مورد نیاز این صنایع و کاهش فشار به شبکه خواهد کرد و باعث می‌شود این صنایع دیگر در فصل گرما دغدغه خاموشی و محدودیت مصرف برق را نداشته باشند.

آزادی یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف انرژی در دستورکار قرار دارد را جایگزینی پساب تصفیه شده به جای آب مورد نیاز صنایع بزرگ اعلام کرد و گفت: این کار قرار است فعلا در سه شهرستان کرمانشاه، هرسین و اسلام‌آبادغرب انجام شود.

به گفته آزادی، در شهرستان اسلام‌آبادغرب پتروشیمی اسلام آباد، در هرسین مجموعه ذوب آهن و در کرمانشاه نیز واحد‌های مستقر در شرق مرکز استان برای دریافت این پساب اعلام تمایل کرده اند.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه از ظرفیت کنونی حدود ۲۲ میلیون مترمکعبی پساب تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه یاد کرد که می‌تواند نیاز چند واحد بزرگ از جمله پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی پلیمر، نیروگاه بیستون و زاگرس و همچنین شهرک صنعتی زاگرس را پوشش دهد.

آزادی با بیان اینکه این واحد‌ها متقاضی استفاده از پساب هستند، اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بالای مورد نیاز برای اجرایی کردن این کار، مقرر شده کنسرسیومی از این واحد‌ها برای انتقال پساب پای کار بیایند و اجرای خط انتقال نیز با همکاری آب و فاضلاب یا آب منطقه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه اکنون کار در مرحله انتخاب مشاور و برگزاری مناقصات است، ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر استفاده از پساب برای صنایع در کرمانشاه آغاز شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران