Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ویژه زابل گفت: قانون شکنی ها و اعتراضات خارج از عرف از آن سوی مرزها هدایت می شود اما خوشبختانه مردم ایران بصیر و فهیم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هوشنگ ناظری در گفت وگو با اوشیدا ابراز داشت: گرانفروشی از دو مسئله ریشه می گیرد که یکی  سو استفاه هایی که درجامعه ممکن است توسط بعضی افراد سود جو باشد و بی حساب و کتاب  وبدون هیچ دلیلی به واسطه مسائل شخصی خود بخواهند کالاهایی را گران کنند که در این راستا بازرسان ادارات صنعت ومعدن و تجارت وتعزیرات حکومتی و همچنین صنوف واتحادیه ها این قضایا را پیگیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در صورت که افراد شکایتی مبنی بر کم فروشی و گرانفروشی واحدهای صنفی و خدماتی داشته باشند  به طور حتم طبق قانون مسئله بررسی و با خاطی برخورد خواهد شد.

معاونت استاندار و فرماندار ویژه زابل تصریح کرد: بخشی دیگر از گرانفروشی که در آن قیمت ها افزایش پیدا می کند، براساس برنامه های توسعه عمرانی پنج ساله وهمین طور براساس قانون بودجه و همچنین براساس مصوبه مجلس و روال قانونی، طبق یک برنامه مشخص افزایش پیدا می کند که آن هم طی یک زمان مشخصی این اقدامات انجام می شود.

ناظری با بیان اینکه باید مشخص شود که گرانفروشی از چه نوع جنسی و در چه مسیری است، عنوان کرد: دولت هم اگر بعضی از کالا ها را افزایش می دهد بر اساس قوانین ومقررات ومصوباتی است که در طی سالها صورت گرفته و به دولت از طرف مجلس این اجازه داده شده قیمت بعضی از کالاهای مشخص شده را افزایش دهد و پول حاصل و درامد آن ها را که می تواند برق، اب یا سوخت باشد را در رابطه با هزینه های بخش تولید و طبق قانون پیش بینی شده و دستورالعمل مشخص شده هزینه کند.

وی اضافه کرد: بخش و گروهی که مطالبه به حق و اعتراض و انتقادی دارند طبق روال قانونی حق دارند مسائل را مطرح کنند و مسئولین هم موظف به پاسخگویی هستند و در صورتی که اعتراضات به جا باشد باید بلافاصله نسبت به اصلاح و درست شدن موضوع اقدام کنند و خود را با مطالبات به حق ومنطقی مردم خود منطبق کنند.

معاونت استاندار و فرماندار ویژه زابل اذعان داشت: در این میان یک عده ای ممکن است اعتراضات و مطالبگری به حق مردم را در مسیرهای دیگری قرار دهند و در این راستا طبق قانون باید نسبت به آنها برخورد و پیگیری اقدام شود چرا که خواسته های به حق را از مسیر خود خارج و به سمت خطوط قرمزی که تعیین شده می کشانند.

ناظری افزود: این افراد با شکستن خطوط قرمز ودرخواست هایی در واقع غیر معقول، با ایجاد اغتشاش و بهم زنی با هدف فروپاشی اقدام می کنند و به اصل نظام و خطوط قرمز تعیین شده در جامعه حمله و انها را مورد هجمه قرار می‌دهند که این نوع فعالیت ها قطعا از بیرون مرزها طراحی و حمایت می شود بنابراین به انها توصیه و تاکید می شو که این گونه عمل نکنند.

وی با اشاره به اینکه این گونه حرکات را مردم، دولت و نظام نمی پذیرند، خاطرنشان کرد: به هرحال اینها سابقه دیرینه در این رابطه داشته و در هر زمانی که فرصت را برای خود هموار ببیند این گونه عمل می کنند ومردم باید پاسخ لازم را بدهند که در هر زمان وشرایطی این کار کردند که در این راستا 9 دی از همین نوع وجنس بود که خود مردم با بصیرتی که داشتند با این موضوع مقابله و برخورد کردند.

معاونت استاندار و فرماندارویژه زابل تاکید کرد: درحال حاضر هم  افرادی که به اصطلاح اینگونه سو نیتی دارند وبه دنبال بهم زن ثبات سیاسی وامنیتی کشور هستند در بین مردم ظاهر شده در حالی که مردم کاملا اگاه هستند واجازه نخواهند داد.

ناظری گفت: اعتراضات امروز هم قطعا از آن سوی مرزها طراحی شده اما مردم این موضوع را باور دارند که کشور دشمن دارد و دشمن هم بیکار ننشسته وقطعا با برنامه ریزی از هر فرصتی استفاده می کند تا اعتراضات را به سمت اهداف شوم خود هدایت کند.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

امام جمعه بجنورد گفت: مشارکت مردم در تولید با هدایت تسهیلات بانکی به سمت بنگاه‌های تولیدی و رونق تولید انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری ظهر امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: مسئولان برای مشارکت بیشتر مردم در عرصه تولید می‌توانند اعتبارات و تسهیلات بانکی را به سوی کارهای تولیدی هدایت کنند و یا حمایت‌های لازم از صنایع تبدیلی داشته باشند.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تحریم‌های گسترده‌ای علیه کشور انجام داده‌اند به خیال اینکه مردم از ارزش‌های دینی دلسرد شوند، در واقع آن‌ها سعی دارند با ایجاد تحریم‌ها و بی رونقی تولید معیشت مردم را دچار مشکل کنند تا در جامعه نارضایتی گسترش پیدا کند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کار کردن و کسب روزی حلال عبادت است، گفت: امروزه انجام کار تولیدی و بی نیاز کردن کشور از بیگانگان نه تنها عبادت است بلکه به گونه‌ای جنگ با دشمنان نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: کارگر و کارفرما نیز سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ با تحریم‌های اقتصادی دشمن است که باید ارزش جایگاه خود را بدانند.

وی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله مهمان‌نواز، تصریح کرد: وی بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد را بر عهده داشت و تلاش‌های زیادی برای پیشرفت این شهرستان انجام داد؛ وی عالمی مجاهد بود که همواره خدمت به مردم در اولویت‌های کاری‌اش بود.

کد خبر 748115

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است