Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، وحید خلیلی، رئیس جهاد دانشگاهی، روز گذشته 10 دی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که با حضور مدیران اقتصادی استان در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، با اشاره به فعالیت شعبۀ تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان در جهاد دانشگاهی استان، گفت: خوشبختانه فعالیت مجدد این مرکز با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و صندوق کارآفرینی امید هم‌زمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اجرای آزمایشی-الگویی(پایلوت) طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در هشت استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری، افزود: خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و لرستان نیز مجری این طرح هستند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با تأکید بر اینکه مشاغل می‌توانند در اشتغال‌زایی پایدار مؤثر باشند، اظهار کرد: نگرش‌ها و روش‌ها نسبت به موضوع اشتغال به روز نیست و دو گزینه شغل و تسهیلات به تنهایی اشتغال پایدار ایجاد نمی‌کند.
خلیلی تصریح کرد: با توجه به لزوم تغییر نگرش‌ها و روش‌ها در مقوله اشتغال و ارائه راهکاری جدای از تسهیلات، برنامه‌هایی در این طرح دیده است که مورد تأیید وزارت کار قرار گرفته است.
وی شناسایی مزیت‌ها، اولویت‌بندی مشاغل در استان، آموزش، مشاوره و توانمندسازی، کمک به به‌روزرسانی و تولید استاندارد، شناسایی بازارهای هدف، اتصال به بازار و تجاری‌سازی و فروش محصول را از مراحل مختلف اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برشمرد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه باید به تنوع و تکثر در مشاغل خانگی بیندیشیم، تصریح کرد: 76 درصد از متقاضیان مشاغل خانگی در کشور و استان روی شش رشته، 17 درصد روی 42 رشته و هفت درصد نیز روی 236 رشته مشاغل خانگی متمرکز شده‌اند.
خلیلی از مراحل پایانی بخش نخست طرح خبر داد و عنوان کرد: این طرح در سه مرحله آغاز به کار کرده که مرحله نخست آن شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌ها است که با روش‌های امکان‌سنجی، افکار سنجی، نظرسنجی، استفاده از اسناد بالادستی، مطالعات میدانی، استفاده از یک شورای علمی در استان، مزیت‌ها و فرصت‌های استان و اولویت‌بندی آن‌ها در حال انجام است.
وی مرحله دوم این طرح را استعدادسنجی، آموزش و توانمندسازی، به کارگیری مربیان مختلف، پیوند بین دانشگاهیان و فراگیران مشاغل خانگی خواند و ادامه داد: مرحله سوم طرح نیز اتصال به بازار و تجاری‌سازی است که برای این مهم سازمان ستفا جهاد دانشگاهی با بیش از 10 شرکت تجاری فروش محصول وارد مذاکره شده‌ تا بتوانند فرصتی برای فروش مشاغل خانگی و به صورت شبکه‌ای و ایجاد بازارهای فیزیکی ایجاد کنند.
خلیلی یکی از مشکلات در رونق مشاغل خانگی را عدم فروش محصول، عدم شناسایی و عدم استفاده از بستر IT و فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: در طرح‌های فعلی رونق مشاغل خانگی افراد در سامانه‌ها ثبت‌نام کرده و سپس بعد از صدور مجوز، به بانک جهت دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنند اما در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به محض شناسایی و ثبت‌نام متقاضی، مشاوره شغلی متناسب با اولویت استانی برای برندسازی، افزایش کیفیت و تولید استاندارد داده می‌شود.
وی نگرش سنتی به مقوله اشتغال را مهم‌ترین مشکل در اجرای این طرح خواند و گفت: این مشکل با تغییر در نگرش‌ها و روش‌ها رفع می‌شود که از عهده یک دستگاه ساخته نیست و امیدواریم همه رسانه‌ها و دستگاه‌ها برای ایراد سخنی جدید در عالم متنوع مشاغل خانگی در استان به ویژه در آموزش و برندسازی همراهی داشته باشند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان یکی از مزیت‌های استان را تعامل قابل تقدیر و استقبال بسیار خوب مدیران و کارشناسان دستگاه‌های استان از طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برشمرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله ربانی مهر صبح در اولین نشست هم اندیشی بانوان کارآفرین و کسب و کار پایدار بانوان گفت: بانوان همدان در حوزه خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی ومشاغل خانگی جایگاه ویژه ای دارند و استقبال خوب بانوان از کسب و کارها در سال های اخیر در حوزه تولید و کارآفرینی امیدوارکننده است و باید سعی شود بانک اطلاعانی از بانوان کارآفرین همدان تشکیل دهیم تا بهتر بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم.

وی افزود: توسعه کسب و کار بانوان باعث توانمندسازی بانوان و رونق تولید خواهد شد و باید زمینه فعالیت بیشتر بانوان در حوزه کسب و کارها را فراهم کنیم.

ربانی مهر گفت: در اکثر روستاهای همدان شاهد فعالیت بانوان کارآفرین هستیم که هم پای مردان در حوزه اقتصادی فعال هستند و این فرصت بزرگی برای استفاده از ظرفیت بانوان است.

وی اضافه کرد: از امامزاده محسن تا انصارالامام و ابرو و قهاوند شاهد فعالیت بانوان در حوزه تولید هستیم و انتظار است رسانه ها در معرفی بانوان کمک کنند تا برای همه بانوان جامعه فرهنگ سازی شود و در حوزه اقتصادی ورود فعالی داشته باشند.

ربانی‌مهر افزود: تلاش جهت راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و مشاغل خانگی بایددر اولویت برنامه ها قرارگیرد

کد خبر 6092294

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی