Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا -مجله آمریکایی فورین پالیسی در گزارشی که در رسانه های عراقی بازتاب یافت، از حمایت دولت های مختلف آمریکا از دهه 60 قرن گذشته میلادی به این سو از صدام حسین دیکتاتور سابق عراق نوشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این مجله آمریکایی اذعان کرده است که روند اقدامات افراطی و گمراه کننده آمریکا در قبال عراق این بود که عراقی ها را به حمایت از تروریسم متهم می کردند درحالی که از این نکته غفلت می شود که خیلی از تصمیمات (صدام) ساخته و پرداخته آمریکایی ها بود و همین تصمیم ها بود که عراق را به وضعیت کنونی کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مجله افزوده است: همانطور که گزارش های سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) پیش تر نشان داد، این سازمان بشکل جدی از دستیابی صدام و حزب او به قدرت در عراق از دهه 60 میلادی حمایت کرد و حتی در کودتای صدام علیه عبدالکریم قاسم هم مشارکت داشت. این حمایت پس از رسیدن صدام به قدرت نیز برای چند دهه ادامه یافت.
مجله آمریکایی اذعان کرده است که آمریکا در زمان جنگ خصمانه صدام علیه ایران، بشدت از صدام حمایت کرد با آن که از کاربرد سلاح های شیمایی توسط عراق آگاه بود، جنگی که بیش از یک میلیون نفر از دو طرف قربانی آن شدند.
دراین گزارش آمده است: آمریکا همچنین اقدام به فریب صدام کرد بگونه ای که او احساس کرد واشنگتن به او در اشغال کویت چراغ سبز نشان داده است اما به محض حمله به عراق، آمریکا دست به اقدام نظامی و حمله به خاک عراق زد.
در پایان گزارش ذکر شده که از سال 1991 تاکنون هر پنج رئیس جمهوری آمریکا از جورج بوش پدر گرفته تا دونالد ترامپ، اقدام به بمباران عراق کرده اند.
خاورم**380**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خدابنده لو بااشاره به اینکه در حال حاضر ۶۷۸ کودک تحت حمایت حامیان این نهاد هستند، گفت: ۳۰۰ کودک نیز چشم انتظار حامی هستند.

وی افزود: این ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • اردوغان وارد عراق شد
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه