Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- مدیرعامل شرکت آبفای قم با بیان اینکه حدود ۶۰ پروژه کوچک و بزرگ در قم در حال اجرا است، گفت: ۳۵ درصد از جمعیت شهر قم به شبکه فاضلاب شهری متصل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جان صادق پور در نشست خبری که ظهر دوشنبه به مناسبت بیست و هفتمین سالروز تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری در آبفای قم برگزار شد، بیان داشت: پس از تأسیس، پشتوانه علمی و تخصصی در اختیار شرکت‌های آب و فاضلاب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در طول این سال‌ها اقدامات مفید و مؤثری از سوی شرکت آب و فاضلاب صورت گرفته است و بالای ۹۹ درصد جمعیت شهری کشور را تحت پوشش آب و بیش از ۴۰ درصد تحت پوشش فاضلاب قرار داده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه جمعیت شهری قم صد درصد از آب  و ۳۵ درصد از فاضلاب بهره‌مند هستند، افزود: انشعاب آب در استان به ۳۰۸ هزار و انشعاب فاضلاب به ۸۱ هزار فقره رسیده است.

وی تصریح کرد: در زمان تأسیس کمتر از ۲۲ کیلومتر شبکه فعال و مناسب آب داشتیم که اکنون به ۲۲ هزار ۲۹۳ کیلومتر رسیده است و حدود ۳۸۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره برای قم احداث شده که در حال بهره‌برداری است.

صادق پور گفت: تعداد چاه‌هایی که آب شرب قم را تأمین می‌کنند از ۶ حلقه به ۱۱۱ حلقه رسیده که در حال حاضر حدود ۶۰ حلقه آن در مدار بهره‌برداری است.

وی عنوان کرد:  طی چهار سال اخیر  ۱۶۸کیلومتر شبکه آب در قم احداث شده و نزدیک به ۹۹ کیلومتر اصلاح شبکه انجام گرفته و ۲۴۰ کیلومتر شبکه فرعی و اصلی فاضلاب در سطح شهر قم احداث شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه حدود ۹۰ هزار فقره حادثه در سطح استان طی ۴ سال رفع شده است، گفت: حدود ۶۱ هزار ۸۰۰ فقره انشعاب آب و فاضلاب به شهروندان طی ۴ سال واگذار شده است.

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه فاضلاب شهرک قدس

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب به شبکه‌های شهر قم اضافه خواهد شد، ادامه داد: حدود ۶۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب در سطح شهر در حال انجام است و در پروژه فاضلاب شهرک قدس نیز نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

صادق‌پور افزود: اجرای پکیج فاضلاب بخشی از مسکن مهر پردیسان با حدود ۴۰۰ متر مکعب در شبانه روز با پوشش ۶۰۰ خانوار در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اجرای فاینانس داخلی از محل مشارکت مردم توسط پیمانکار بخش خصوصی حدود ۸ کیلومتر به زودی شروع خواهد شد، تصریح کرد: رویکرد ما این است تا بخش خصوصی را فعال کنیم و خود نقش نظارتی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه در سطح قم حدود ۶۰ پروژه کوچک و بزرگ در حال اجرا داریم، گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این شرکت اقدامات خوبی را انجام داده است که می‌توان به پروژه تأسیس نیروگاه آبی در شهریورماه سال جاری اشاره کرد که سالانه ۲۰ میلیون کیلو وات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری توزیع می‌شود.

وی از تصویب قانون و آیین نامه‌ای جدید خبر داد که بر طبق آن شهروندان به ویژه ساکنین مجتمع‌های مسکونی می‌توانند با احداث تصفیه‌خانه‌های محلی و کوچک آب و فاضلاب خاکستری را تصفیه نمایند و از آن در فضای سبز و کارگاه‌های صنعتی استفاده نمایند.

صادق پور اظهار کرد: در بحث کنترل کیفی امسال نسبت به سال گذشته پایش تأسیساتمان را ۳ برابر کرده ایم  و ۶۱ هزار نمونه سنجش را در شبکه‌های آب استان داشته‌ایم.

وی گفت: فعالیت سامانه ۱۲۲ برای ارئه خدمات بهتر بیشتر شده است و حدود ۱۶۵ تا ۱۷۰ هزار تماس در سال با این سامانه گرفته می‌شود که ۶۰ درصد از مراجعه حضوری افراد کم می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه حدود ۱۳ هزار حادثه در سال گذشته را رفع کردیم، افزود: برای اطمینان از وقوع مشکل در زمان بحرانی کنار تمام تأسسیات برق رسانی ژنراتور نصب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بحث نیروی انسانی نزدیک به ۱۵ هزار و ۲۶۰ نفر ساعت در سال گذشته آموزش دیدند که به ارتقای خدمات رسانی کمک می‌کند، گفت: کل تأسیات اکنون به سیستم تله متری متصل است و رصد می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده مجری طرح مجتمع‌های آبرسانی روستایی مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برای ۳۳۰ روستای مناطق چابهار، قصرقند و دشتیاری آب با کیفیت و بدون کدورت تامین می‌شود.

حسن عابدی امروز یکشنبه (۲۶ فروردین) در بازدید از طرح تصفیه‌خانه آب در پیرسهراب گفت: این سامانه از چهار فیلتر رفع کدورت، سیستم هوادهی، بک‌واش و تجهیزات الکترومکانیکال لازم برای حذف کدورت و تصفیه فیزیکی آب تشکیل شده که راه‌اندازی آن، آب با کیفیت و بدون کدورت بیش از ۳۳۰ روستای واقع در شهرستان‌های جنوبی استان را تامین خواهد کرد.

وی اظهار کرد: این پروژه در قالب طرح اضطراری انجام و وارد مدار شد و در کنار آن تصفیه خانه طرح با ظرفیت نهایی در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد که در سال‌جاری با ابلاغ اعتبار لازم عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز گفت: تصفیه‌خانه آب آشامیدنی با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال در جنوب این استان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.

علیرضا قاسمی اظهار کرد: در راستای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز جمعیت روستایی جنوب سیستان و بلوچستان چهار فیلتر تصفیه آب با اعتبارز ۵۵۰ میلیارد ریال در تصفیه‌خانه مجتمع روستایی زیرمجموعه سد زیردان در مدار بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به شرایط و نیاز منطقه طرح آبرسانی به روستاهای تلنگ، پلان و پیرسهراب در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین راستا با مشارکت انجمن صنفی آب و فاضلاب ایران به عنوان خَیر، آبفای استان قم و مساعدت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عملیات بازسازی، نصب و راه اندازی چهار فیلتر حذف کدورت آب به حجم بیش از ۴۰۰ لیتر در ثانیه انجام و این فیلترها وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی گفت: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه اضطراری پیرسهراب حذف آبرسانی سیار برای روستاهای زیر مجموعه سد زیردان محقق شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت
  • جانمایی احداث دو تصفیه خانه محلی در شیراز
  • تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران
  • برنامه‌ریزی برای آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستای کرمانشاه
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
  • جانمایی احداث دو تصفیه‌خانه محلی در شیراز
  • ظرفیت انتقال و تصفیه ۱۸۰۰ لیتر آب بر ثانیه در تصفیه‌خانه شیخی‌جان