Web Analytics Made Easy - Statcounter

به طور کلی عواملی همچون سرعت بالا،قابلیت های بسیار زیاد نسبت به سایر اپلیکیشن های پیام رسان،امنیت بالا و … را می توان از دلایل اعتیاد ایرانیان به این نرم افزار دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پیک دانشجو  زمان زیادی از تبدیل شدن تلگرام به محبوب ترین نرم افزار موبایلی و رایانه ای ایرانیان نمیگذرد،مسئله ای که برای حجم وسیعی از کارشناسان جای بسی تعجب دارد و هرکدام از آنان در پاسخ به چرایی محبوبیت این پیام رسان موارد متفاوتی ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید برایتان جای تعجب باشد اگر بدانید بیش از ۲۵ میلیون ایرانی کاربر آنلاین و پر و پا قرص این پیام رسان خارجی می باشند،اما آیا این پیام رسان در همه جای دنیا به همین مقدار محبوب است؟ پاسخ این سوال بر اساس آخرین آمار و تصویر زیر منفی است.

برخی از کارشناسان کسب در آمد را یکی از مهم ترین عوامل محبوبیت تلگرام می دانند چرا که در آن بسیاری می توانند به طور کاملا مجازی فروشگاه اینترنتی برای خود دست و پا کنند و برخی دیگر هم اجناس بوتیک های خود را در تلگرام به نمایش بگذارند و با این روش درصد قابل توجهی فروش خود را بالا ببرند و البته دیگر کارشناسان مسئله افراط و تفریط ایرانیان را دلیل محبوبیت و استفاده بیش از حد افراد جامعه می دانند،در حقیقت آنان معتقدند ایرانیان اهل افراط و تفریط هستند و حد وسط ندارند و در استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام هم همین گونه‌اند.

اما به طور کلی عواملی همچون سرعت بالا،قابلیت های بسیار زیاد نسبت به سایر اپلیکیشن های پیام رسان،امنیت بالا و … را می توان از دلایل اعتیاد ایرانیان به این نرم افزار دانست.ولی جالب است بدانید کشور های بسیار زیادی اپلیکیشن های پیام رسان داخلی که قابل رقابت با سایر اپلیکیشن های محبوب است و همچنین در امکانات رقیب جدی برای نرم افزار محبوب و یا حتی بالاتر و بهتر از آن کشور است را ابداع می کنند.

البته باید در نظر داشت اپلیکیشن های متعدد داخلی در ایران نیز در حال فعالیت می باشند که علاوه بر سرعت و ایمنی بسیار بالا امکانات فراوانی را نیز دارا هستند.ولی همچنان فاصله محسوسی با تلگرام دارند که در این خصوص ضعف مدیریت در مسئله ارتباطات به وجود می آید چرا که به وجود آوردن پیام رسانی کامل،با کیفیت،ایمن و قابل اطمینان،پر سرعت و با امکانات بالا نه تنها می تواند پاسخگوی نیاز ایرانیان باشد بلکه می تواند در بسیاری از موارد مانعی برای اشاعه فحشا و حفظ امنیت ملی و آرامش باشد.

امید است با انسداد پیام رسان تلگرام در ایران شاهدارتقا پیام رسان های موجود و یا ابداع پیام رسان با کیفیت بسیار بالا و بکارگیری در حجم وسیع ایرانیان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر

دمی همدم و همراه شدن با حضرت حافظ پیشینه‌ای چند قرنی در میان ایرانیان و فرهنگ ایرانی دارد. بدون شک همه ایرانیان از خردسالی با حافظ و فال این شاعر و عارف نامی آشنایی دارند.  

به گزارش «زی‌سان»، حافظ‌خوانی در مراسم‌های مختلف همانند لحظه سال تحویل و شب یلدا، بخشی از فرهنگ و سنت دیرینه جامعه ایرانی است. در کنار خواندن غزلیات، گرفتن فال حافظ نیز یک رسم همیشگی برای ایرانیان است.  

این باور قدیمی در میان ایرانیان وجود دارد که حضرت حافظ داننده عالم نهان و غیب است و در لحظات مختلف با رجوع فال حافظ می‌توان تصمیم درست را گرفت. فال یک‌شنبه ۹ اردیبهشت به تفال حافظ بدین گونه است:‌

ما بدین در نه پِیِ حشمت و جاه آمده‌ایم

از بد حادثه این جا به پناه آمده‌ایم

رهروِ منزلِ عشقیم و ز سرحدِّ عَدَم

تا به اقلیمِ وجود این همه راه آمده‌ایم

سبزهٔ خطِّ تو دیدیم و ز بُستانِ بهشت

به طلبکاریِ این مهرگیاه آمده‌ایم

با چُنین گنج که شد خازنِ او روحِ امین

به گدایی به درِ خانهٔ شاه آمده‌ایم

لنگرِ حِلمِ تو‌ای کِشتیِ توفیق کجاست؟

که در این بحرِ کَرَم غرقِ گناه آمده‌ایم

آبرو می‌رود‌ای ابرِ خطاپوش ببار

که به دیوانِ عمل نامه سیاه آمده‌ایم

حافظ این خرقهٔ پشمینه بینداز که ما

از پِیِ قافله با آتشِ آه آمده‌ایم

تعبیر و تفسیر غزل

چرخ روزگار راه زندگی‌ات را عوض کرده است و باعث شده طعم یأس و ناامیدی را بچشی. اما در همه حال از یاد خدا غافل نشده‌ای. اکنون نیز دست به دعا بردار تا خداوند یاری‌ات کند. به زودی به برکت قرآن کرم و بخشش خدا شامل حالت می‌شود. صبر کن و ببین چگونه آبروی کسانی که می‌خواستند تو را گناهکار جلوه دهند می‌رود و همه چیز روشن می‌شود. مگذار ظواهر تو را فریب دهند و عاقلانه و دور از احساسات تصمیم بگیر.     

tags # فال حافظ ، فال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود