Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: سبدهای غذایی مربوط به هدایای رهبر معظم انقلاب با همکاری بنیاد علوی بین ۸۰ مادر باردار و شیرده واجد شرایط در شهرستان دیر توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از علوم پزشکی بوشهر، احمد آخوندی در حاشیه توزیع سبدهای غذایی مربوط به هدایای رهبر معظم انقلاب گفت: ۱۶۰ سبد غذایی از سری مراحل ۹۵ و ۹۶ طرح توزیع سبد غذایی برای ارتقای سلامت مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه بین ۸۰ نفر از افراد تحت پوشش این طرح در شهرستان دیر توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف توزیع سبدهای غذایی افزود: این سبدهای غذایی با هدف پیشگیری از تولد نوزاد بیمار بین مادرانی که دارای کم‌خونی، وزن‌گیری نامطلوب، حاملگی‌های چند قلو و آنهایی که وزنشان قبل از بارداری کمتر از ۴۵ کیلوگرم و کم‌بضاعت و بی‌بضاعت هستند، توزیع می‌شود.

وی در خصوص چگونگی شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط گفت: کارکنان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مادران واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسی بیش از ۷۰۰۰ مکان عمومی در مه‌ولات طی یک سال گذشته

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه‌ولات از بازرسی بیش از ۷۰۰۰ مراکز تهیه، توزیع مواد و غذایی و اماکن عمومی طی یک سال گذشته خبر داد.

جواد جوانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در پی این بازرسی‌ها ۲ مرکز غیربهداشتی پلمب و ۱۲۳ مورد واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: طی این مدت ۲۰۷۴ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته یا فاقد مشخصات از واحدهای صنفی جمع‌آوری و ۱۱۲ مورد شکایات مردمی با سامانه ۱۹۰ پیگیری شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه‌ولات همچنین اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۵۳۹ مورد نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی آب شرب، ۱۴ هزار و ۲۹۱ مورد کلر سنجی آب شرب و ۱۳۷ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و نان توسط کارشناسان بهداشت محیط این شهرستان انجام شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طی یک‌ساله گذشته ۷۷۰۲ مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع مواد و غذایی و اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشت محیط در سطح شهرستان مه‌ولات صورت گرفت.

جوانی با تأکید بر اینکه کارشناسان بهداشت محیط شهرستان با نظارت و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای صنفی، خدمتی ارزنده به حفظ سلامت و بهداشت عمومی شدند، بر اولویت‌دهی به بهداشت محیط برای داشتن جامعه‌ای سالم تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه سالم و عاری از بیماری در گرو رعایت دقیق اصول و دستورات بهداشتی است و همه باید برای حفظ سلامت خودمان، خانواده و جامعه تلاش کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه‌ولات افزود: از اقشار مختلف مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه بهداشتی، مراتب را با ذکر آدرس دقیق به شماره تلفن گویای ۱۹۰ اطلاع دهند.

شهرستان مه‌ولات دارای یک بیمارستان دولتی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • بیش از چهار هزار بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی تربت حیدریه
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • پلمب ۲۵ واحد صنفی زنجان در طرح بسیج نوروزی
  • بازرسی بیش از ۷۰۰۰ مکان عمومی در مه‌ولات طی یک سال گذشته
  • پلمب ۱۱۰ تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در لرستان
  • ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد