Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواص تخم کدو / خواص تخمه کدو برای مو / خواص تخم کدو برای قلب،کلسترول و قند خون / تخمه کدو و کبد چرب / خواص تخمه کدو برای خواب راحت / خواص تخمه کدو برای پروستات / تخمه کدو در باردای / خواص تخمه کدو برای بدن سازی / خواص تخمه کدو برای پوست

 خواص تخم کدو

تخم کدو از مواد غذایی پر ارزش است که اندازه ی کوچکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف مقدار کمی از تخم کدو مقدار زیادی منیزیم،روی و چربی سالم به بدن شما خواهد رساند.این ماده غذایی دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان،اسید چرب غیر اشباع،پتاسیم،ویتامین و فلات می باشد.

در ادامه مطلب با دیگر خواص تخمه کدو آشنا خواهید شد.

خواص تخمه کدو برای مو

تخمه کدو حاوی مقدار قابل توجهی آهن می باشد.این آهن برای جلوگیری از ریزش مو و همیطور افزایش حجم موی سر بسیار سودمند و مفید است.به این منظور از روغن تخم کدو استفاده کنید.روغن را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و پس از گذشتن یک شب آن را بشویید.

به علاوه تخم کدو حاوی روی نیز می باشد.روی موجود در آن نیز به درمان شوره سر کمک می کند.برای درمان شوره سر نیز از روغن تخمه کدو به روش بالا استفاده کنید.

خواص تخم کدو برای قلب،کلسترول و قند خون

تخم کدو دارای اسید های چرب غیر اشباعی است که موجب کاهش فشار و کلسترول بد خون شده و به همین ترتیب به سلامت قلب کمک می کند.

همچنین منیزیم موحود در آن قند خون را کنترل می کند و باعث پیشگیری از دیابت می شود.

نیتریک اسید موجود در تخمه کدو به گفته ی محققان تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب دارد.این ماده باعث بهبود عروق خونی،بالا رفتن جریان خون و کاهش خطر ابتلا به انسداد شریان ها می شود.

تخمه کدو و کبد چرب

تخم کدو از جمله مواد غذایی است که حاوی اسید غیر اشباع و آنتی اکسیدان های زیادی است به همین دلیل برای کبد سود مند است.از ترکیب تخمه کدو وتخمه کتان برای درمان کبد چرب استفاده می کنند.

خواص تخمه کدو برای خواب راحت

تخمه کدو دارای آمینو اسیدی است که تریپتوفان نام دارد.مصرف خوراکی هایی که تریپتوفان دارند در حد تعادل باعث افزایش سروتونین در بدن شود.این سروتونین نیز در بدن به ملاتونین تبدیل می شود.ملاتونین هورمونی است که ترشح آن باعث فراهم شدن خوابی راحت خواهد شد.به همین سبب مصرف تخمه کدو به همراه چند تکه میوه قبل خواب،خواب راحتی برای شما به ارمغان می آورد.

خواص تخمه کدو برای پروستات

از بهترین خوردنی ها برای آقایان تخمه کدو می باشد.در این دانه مقدار فراوانی روی وجود دارد که باعث حفظ سلامت پروستات است.به علاوه مصرف منظم روغن این دانه باعث می شود تا خطر ابتلا به بزرگی خوش خیم پروستات کاهش پیدا کند.پزشکان به تمام آقایان در صورت نداشتن اضافه وزن خوردن هفته ای پ تا 2 فنجان تخم کدو را پیشنهاد می کنند.

تخمه کدو در باردای

استفاده از تخم کدو در دوران بارداری بسیار مفید است و مواد مغذی مورد نیاز در این دوران برای بدن مادر را تامین می کند.تخم کدو به تنهایی و یا در سالاد به هر دو صورت مفید است و کالری مورد نیاز را به بدن مادر می رساند.این ماده حاوی ویتامین های ب و آ و همچنین روی و اسید های غیر اشباعی است که در بارداری نیاز است.

خواص تخمه کدو برای بدن سازی

تخمه کدو مکمل غذایی بسیار خوبی برای بدنسازان است.این دانه سرشار از فیبر،منیزیم،اسید های آمینه و اسید های غیر اشباع است که باعث افزایش ترشح تسترون در بدن می شوند.به علاوه دارای اسید آمینه لوسین نیز می باشد که سطح چربی بدن را پایین می آورد.به همین دلیل به بدنسازان به عنوان مکمل پیشنهاد می شود.

خواص تخمه کدو برای پوست

از تخمه کدو برای درمان جوش صورت،آکنه و جای جوش استفاده می شود زیرا حاوی مقادیر زیادی روی است.به این منظور باید مقداری پودر تخم کدو را در آب بریزید و بنوشید.

علاوه بر این استفاده از تخم کدو چین و چروک هارا نیز از بین می برد و باعث جوان تر شدن پوست می شود

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص و فواید خرما + فیلم

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خواص جکوزی برای پوست
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • جنایت هولناک در لواسان؛ کشف جسد در بشکه اسید
  • خواص آب هویج بستنی
  • ماجرای کشف جسد در بشکه چه بود؟
  • اعترافات قاتلی که جنایت را انکار می‌کرد | پشت پرده کشف جسد در بشکه چه بود؟