Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: آیین‌نامه‌‌ «دستورالعمل نحوه‌ی صدور مجوز و پروانه عرضه‌ی تجاری بازی‌های رایانه‌ای» بزودی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، براساس سیاست‌های حاکم بر برنامه‌ی ملی بازی‌های رایانه‌ای و با استناد به ماده 2 قانون نحوه‌ی مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند و همچنین با عنایت به ضوابط ابلاغی تولید و توزیع از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت ساماندهی مجوزهای حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای؛ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نظر دارد از این پس برای بازی‌های خارجی «پروانه عرضه تجاری» صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است این پروانه تنها مختص بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی خارجی بوده و بازی‌های ایرانی همچنان از روند ممیزی پس از نشر بهره خواهند برد و روند اخذ پروانه عرضه را بصورت تسهیل‌شده‌ی پیشین طی خواهند کرد.

پیش از اجرایی شدن این ضوابط، تمامی فروشگاه‌های دیجیتال عرضه‌کننده‌ی بازی‌های موبایل و رایانه‌ای بایستی از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای «مجوز فعالیت عرضه‌» دریافت کنند. این عرضه‌کنندگان جهت ثبت‌نام اولیه برای کسب مجوز تا ۱۰ بهمن ماه فرصت دارند از طریق فرم‌های مربوط به اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی اقدام نمایند.

وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های الکترونیکی که پیش از این از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مجوز گرفته‌اند، تا زمان اتمام اعتبار مجوز لازم نیست در این خصوص اقدامی انجام دهند.

با توجه به آیین‌نامه‌ی «دستورالعمل نحوه‌ی صدور مجوز و پروانه عرضه‌ی تجاری بازی‌های رایانه‌ای»، از سال ۱۳۹۷ تمامی بازی‌های خارجی که در فضای دیجیتال عرضه تجاری می‌شوند می‌بایست «پروانه عرضه‌ی تجاری» از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای داشته باشند. بدیهی است تنها فروشگاه‌های دیجیتالی که «مجوز فعالیت» دارند می‌توانند با دریافت پروانه عرضه‌ی تجاری به انتشار بازی‌های خارجی بپردازند.

امید است با ایجاد چنین ساختاری، شرایط جهت رشد و شکوفایی تولید ملی و محتوای داخلی متعادل گردد و در سال‌های آتی شاهد رونق روزافزون صنعت بازی کشور باشیم.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار

حجت‌الاسلام عبداللهی، دبیر رویداد بازی‌آرا گفت: بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌های بسیار قدرتمندی هستند و همه آنچه رسانه‌های دیگر دارند را دارا هستند. این بازی‌ها مانند آنتن صدا و سیما و پرده سینما ظرفیت انتقال پیام را دارند. امروز بازی‌هایی وجود دارند که می‌توانند تاریخ را روایت کنند و پیام‌های مختلف را به مخاطبان انتقال دهند. بازی‌هایی هستند که درمان‌گر انسان‌ها هستند و به لحاظ ظرفیت‌های انتقال پیام از رسانه‌های دیگر کم ندارند.

وی افزود:رویداد بازی‌آرا در راستای شناخت این ظرفیت محتوایی ایجاد شده است. ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بتوانیم براساس محتوا‌های ایرانی، اسلامی بازی‌ها را طراحی کرده و از دغدغه خانواده‌ها ور این زمینه بکاهیم.

عبداللهی عنوان کرد:رویداد بازی‌آرا پنج محور قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی اسلامی را مد نظر دارد. از ابتدای ثبت نام تاکنون ۵۲ تیم آثار خود را در رویداد ثبت کرده‌اند.

وی افزود: از بین آثار ارسالی، ۲۰ اثر به مرحله نهایی رویداد راه پیدا کردند. تنوع آثار در محور‌های مختلف رویداد نشان می‌دهد که ظرفیت بازی‌سازی کشور خیلی خوب است. ما کسانی را داریم که آماده سخن گفتن با مخاطب نوجوان در بستر بازی‌های رایانه‌ای هستند که این مسئله نیازمند حمایت است. 

دبیر ابن رویداد اظهار کرد: پس از انتخاب آثار برتر جلسات آموزش و رهیاری آغاز شد که هر تیم تاکنون چهار جلسه رهیاری در هفت محور داشته‌اند که در این جلسات تجربیات تیم‌های مختلف به یکدیگر منتقل شد.

وی بیان کرد: تیم‌هایی از استان‌های مختلف کشور در رویداد بازی‌آرا اثر ارائه کردند و جا دارد از تمامی بازی‌سازان خوب کشور که زمینه برگزاری رویداد فاخر بازی‌آرا را فراهم کردند، قدردانی کنم. امیدوارم این رویداد در سه روز اختتامیه ۲۰ اثر خوب را به کشور معرفی کرده و ظرفیت‌های خوبی برای ورود بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار را ایجاد کند.

حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت:در حال حاضر در شرایطی هستیم که در دنیا جنایت بی‌سابقه‌ای در حال رخ دادن است و رژیم صهیونیستی مرتکب اقدام ضد انسانی و نسل‌کشی شده و طی ماه‌های اخیر از سمت دیگر نوعی بیداری وسیعی در دنیا علیه این ظلم اتفاق افتاده است. مردم کشور‌های غربی امروز بیدار شده و از مظلومیت مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: این حرکت تازه شروع ماجرا است و حتما ادامه پیدا خواهد کرد. نخبگان و دولت‌ها نیز وارد میدان شده و ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کردند. نخبگان پس از مردم به عرصه آمدند و امروز رژیم کودک‌کش صهیونیستی باید به جایی برسد که جنایات خود را قطع کند.

وی عنوان کرد:  تصمیم نخبگان در غرب به ویژه در آمریکا تاثیر فراوانی در جهان دارد. به زودی فعالان رسانه‌ای و سلبریتی‌ها و بازی‌سازان نیز وارد میدان خواهند شد و محصولاتی در این زمینه منتشر می‌کنند.

مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای اظهار کرد:فضای رسانه دنیا نیز به این ترتیب فعال شده و شاهد خیزش‌های رسانه‌ای در این حوزه خواهیم بود. رویداد بازی‌آرا به عنوان یک رویداد شتابدهی و سرمایه‌گذاری آغاز به کار کرد و از طراحان این عرصه درخواست شد تا آثار خود را در رویداد ثبت کنند. 

حاجی‌هاشمی تصریح کرد: خانواده امروز دغدغه‌های زیادی در حوزه محتوا و بازی‌ها برای فرزندان خود دارند. به همین مناسبت فراخوان رویداد بازی‌آرا اعلام شد و در بخش مقاومت رویداد در مجموع شش اثر با موضوع غزه و فلسطین ارسال شد که نشدن دهنده توجه فعالان صنعت بازی‌سازی کشور به موضوع غزه است. 

گفتنی است نخستین دوره رویداد بازی‌آرا از اسفند ۱۴۰۲ با انتشار فراخوان مبنی بر ارسال اثر در ۵ محور اصلی محتوایی، کار خود را آغاز کرده است. با پایان مهلت ارسال اثر، ۵۲ اثر به دبیرخانه رویداد «بازی‌آرا» ارسال شد و نهایتا ۲۰ تیم یا اثر به این رویداد راه یافتند.

آثار دریافتی در هفت محور «محتوایی»، «فنی و برنامه نویسی»، «هنری»، «طراحی بازی»، «ارائه»، «بازاریابی»، «مدیریت تولید» مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • حذف پروانه کسب های کاغذی از ۵۰۰ هزارتا عبور کرد
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • الکترونیکی شدن ۴۷۷,۰۰۰ پروانه کسب کاغذی تا ۱۵ اردیبهشت ماه