Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان زنجان از احداث تصفیه‌خانه در ابهر و خرمدره خبر داد و گفت: این تصفیه‌خانه‌ها سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ استانها زنجان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، جمعی از اصحاب رسانه استان زنجان امروز از تصفیه‌خانه زنجان بازدید کردند.

در این بازدید مهندس یوسفی مسئول و ناظر کیفی تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان زنجان در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: این تصفیه‌خانه از سال 87 در محل غرب زنجان احداث شده است و اکنون 9 سال از عمر این محل می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آب ورودی این تصفیه ‌خانه از سد تهم تغذیه می‌شود و مسیر چهار کیلومتری رودخانه و 12 کیلومتری خط لوله را می‌پیماید و به این تصفیه خانه وارد می‌شود.

مسئول تصفیه‌خانه‌های استان زنجان با بیان اینکه این ‌تصفیه‌‌خانه در حال حاضر 40 درصد آب شرب شهرستان زنجان را پوشش می‌دهد، ابراز کرد: این تصفیه‌خانه توان این را دارد تا 80 درصد آب شرب شهر زنجان را پوشش دهد.

وی به نوع تصفیه آب در این محل اشاره کرد و گفت: با استفاده از تصفیه فیزیکی و گندزدایی آب را تصفیه می‌کنیم و وارد شبکه آبی شهری می‌کنیم.

یوسفی با بیان اینکه در هر ثانیه 420 لیتر آب وارد شبکه تصفیه آب می‌شود، تصریح کرد: در ساختمان خام آب میزان ورودی آب را کنترل می‌کنیم و یک سری از آیتم‌های آب همانند ph، دما، فشار و سایر موارد را اندازه‌گیری می‌کنیم و در کانال ورودی همچنین گاز کلر اضافه می‌شود و در بخش اختلاط سریع آهک، ماده منعقد کننده و کمک منعقد کننده اضافه می‌شود و کار این قسمت مخلوط کردن آب با مواد است و وارد بخش زلال‌سازها می‌شود‌.

وی به وظایف بخش زلال‌سازها اشاره و عنوان کرد: وظیفه زلال‌سازی و ته‌نشین‌سازی مواد زاید آب وارد مرحله جدید دیگری به نام صافی‌سازی می‌شود. هشت واحد صافی‌سازی در تصفیه آب وجود دارد.

یوسفی به انواع آب نرم، متوسط و سخت اشاره کرد و گفت: هر چقدر صابون در آب به راحتی کف کند آب نرم و هرچقدر سخت کف کند آب سخت و سنگین است. آب شهر زنجان متوسط است‌.

وی در پایان گفت که آب سد تهم به منطقه‌ خاصی از شهر تعلق ندارد و به صورت مخلوطی با تصفیه‌‌خانه‌های دیگر به تمام نقاط شهر ارسال می‌شود.

این ‌مقام مسئول در پایان ابراز کرد: ما حافظ آب‌ سالم برای شهروندان هستیم و تمام تلاشمان این است که یک آب تصفیه شده، سالم و بهداشتی را در اختیار مردم بگذاریم.

علیرضا جزء قاسمی، مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان زنجان نیز با اشاره به اینکه در حال نصب تجهیزات تصفیه خانه ابهر و خرمدره هستیم ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در ابتدای تابستان سال آینده تصفیه‌خانه به منظور تسهیل آبرسانی به ابهر و خرمدره به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

R41375/P1377/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است